STORY FOR YOU
בשביל כבוד צריך לעבוד (:

המרכיבים של החיים – כבוד

STORY FOR YOU 11/10/2012 1235 צפיות אין תגובות
בשביל כבוד צריך לעבוד (:

כבוד הוא כמו מתנה , אתה נותן אותו לאחרים , או נותן לעצמך .. אתה צריך להשתמש בו , הוא הכלי שלך להערכה .. הערכה עצמית וחברתית ..
כאשר אתה מכבד משהו – אתה נותן כבוד
כאשר אתה קם כשהמורה נכנס לכיתה – אתה נותן כבוד
כאשר אתה מביעה את דעתך רק אחרי שמשהו מסיים לדבר ולא מתנפל לו באמצע – אתה נותן כבוד ..
יש עוד אלפי דוגמאות לכבוד ..
כבוד זה איפוק ובסוף סיפוק , זה לבקש בבקשה וגם תודה , זה לומר סליחה וגם לעמוד על שלך ..

למילה כבוד יש עוד פירוש והוא אגו.. זאת אומרת – פגיעה בכבוד העצמי של אדם מסויים..
הכבוד הוא זה שגורם לאדם לריבים .. הוא זה שגורם לנו לחשוב שאנחנו צודקים , כאשר אנו טועים ..
הוא זה שיעשה הכל כדי להיות מקובל בחברה .. הוא זה שעם יפגעו בו מילולית – הוא יחזיק פיזית ..
הוא זה שיגרום שלא יהיה שלום בעולם .. והאגו של כל אחד יכול להשפיע רק לרעה!
עם אתה רוצה שיכבדו אותך , אתה צריך לכבד את עצמך ואותם לפני הכל .. אף פעם אל תחשוב שעם אתה עושה משהו בשביל משהו אחר הוא יצתרך להחזיר לך על אותו המטבע , כי הוא בדיוק כמוך חושב שהוא תמיד צודק .. אבל לא – אנחנו בני אדם , אנחנו טועים .. לא פעם ולא פעמיים ..
אנחנו צרים לדעת להגיד את המילה הפשוטה , זאת שנדע שאנחנו טעינו .. ואנחנו טועים , לרוב בגלל הכבוד .. 'סליחה ' המילה שעוזרת , שגורמת להחזיר חבריות , להשלים , לפתוח דף חדש בספר הארוך של כל אדם .. הספר שכשאנחנו פותחים אותו אחרי זמן , אנחנו רואים כמה אנחנו טעינו , על איזה שטויות רבנו ..
ומאיפה התחיל הכל , אתם שואלים ?
אז אני יעשה לכם .. הכל בגלל הכבוד!
אדם צריך לכבד את האחרים לפני שהוא מצפה שיכבדו אותו .. כי כל אחד חושב אחרת .. אבל לדעת
לעשות את הצעד הראשון .. זה כמו לדרוך על אדמה של ארץ שלעולם לא פגשנו לפני כן , זה כמו לדרוך על הירח .. הצעד הראשון , שבזכותו יש לכל אחד ספר משלו .. הספר שבוא כתוב , כל מהלך בחיינו , כל סליחה שאמרנו , כל פעם שטעינו , כל פעם שהכבוד החליט עלינו ושהאגו נשלט על גופנו ..
אנחנו אלה שכותבים את הספר – ללא עט או עיפרון , ללא דפים , הספר הוא פשוט מהלכים!

אבל מה היה קורה בעולם ללא כבוד (אגו) , עולם בלי אגו , עולם שאתה לא תפגע באף אחד , עולם שאתה תדע ישר לבקש סליחה בלי תמורה לכך ..
יש הרבה סיטואציות לעולם בלי כבוד , יש עולמי , חברתי , משפחתי ועוד .. אבל אני יספר משהו מחיי האישיים , משהו שללא הכבוד הכל היה טוב .. אני עכשיו פותחת את הספר , הספר שלי ..
והסיפור שאני יספר עכשיו , הוא עליי ועל ילדה בשם לינוי ..
לינוי ואני תמיד אהבנו לשיר , הלכנו למקהלה ביחד , שרנו המון ביחד , והיינו מופיעות בבית סיפרנו לעיתים קרובות .. יש אחד , אני ולינוי הלכנו לבייתה להתכונן על שיר למופע בבית הספר ..
כשהגענו , אמא שלה פשוט סילקה אותי משם , היא לא אהבה אותי , אני אף פעם לא עשיתי לה כלום , היא הריי אישה מבוגרת , מה אני, יכולה לעשות לה כבר , הייתי בסך הכל הכיתה ד' ..
כמה שבועות לאחר המקרה , לינוי התחילה להסיט ילדים נגדי , היא הייתה מסכסכת בני לבין חברים שלי , ומה הייתה הסיבה ? , לפני שגרתי ליד לינוי , באותה העיר , גרתי בקיבוץ בגולן , וכאשר עברתי .. ילדה בשם שני , ניהתה החברה הכי טובה שלי , אבל כנראה , שלפני זה , היא הייתה החברה הכי טובה של לינוי , וכאשר אני נתהיתי חברה שלה , של שני , היא שנאה אותי , תחילה היינו חברות , והיינו שרות ביחד .. אבל אמא של לינוי , כאשר שמעה ששני חברה יותר טובה שלי , הבהירה ללינוי שצריך לגרום לי סבל , שצריך להרחיק אותי ולהראות לי מי ה'בוס' ..
זמן מה עבר , והייתי דחויה , עשו עלי חרם , אפילו שני לא דיברה איתי , והכל בגלל האמא .. אני מאשימה גם את עצמי , כי ידעתי שהיא הייתה חברה טובה של שני , אבל לא ידעתי עד כמה המצב הכאיב לה ..
אחרי שנתיים , החלטתי , שאין לי מה לכעוס על אותה הילדה שעשתה עלי חרם , שבגללה הייתי דחויה ,
שבערך , הרסה אותי , היא ואמא שלה ..
החלטתי לבקש סליחה .. כתבתי לה בפייסבוק , שכבר עברו שנתיים , ומשהו צריך לשים לריב הזה סוף ..
ושאני כל כך מצתערת עם פגעתי בה , כי אני ממש לא היתכוונתי ..
היא לא רצתה לסלוח לי בטענה , שעשיתי לה הרבה דברים , אבל לא הסכימה לפרט לי מה ..
אולי היא לא סלחה לי , אבל אני בקשתי סליחה ..ניסיתי להסתכל על איך היא מרגישה, והבנתי מה עשיתי לא נכון, אני הבנתי שטעיתי , הבנתי שפגעתי , ואני יודעת שאני לא היתכוונתי .. אני לא יפכע במשהו בכוונה!

עם העולם היה ללא כבוד , הסיפור היה נגמר כבר בהתחלה , עם העולם היה ללא אגו , היא לא הייתה צריכה לחשוב איך להחזיר לי , על זה ש 'לקחתי' לה את החברה הכי טובה .. היא הייתה מדברת איתי ולא חושבת רק על עצמה , היא הייתה מקבלת את הסליחה שלי ואומרת בחזרה .. וגם אני טעיתי , שלא ראיתי שהיא הייתה צריכה בחזרה את החברה הכי טובה שלה, שעם הייתי מההתחלה יודעת הייתי משחררת ..
וכך האגו והכבוד שולטים בעולם .. אנחנו חושבים איך להחזיר לאחרים , ואיך לא לבקש סליחה בחזרה , איך לעשות רע לאנשים , ולחשוב שעכשיו החזרתי להם … אבל אחרי שאתה מחזיר למישהו על משהו שהייתה יכול להפסיק בהתחלה זה רק מביא עוד דברים למצפון שלך .. עוד כובד .. עוד משקל , שלא היה צריך להיות שם …

עולם בלי כבוד , הרבה יותר טוב (:


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך