מקווה מאוד סקרנתי אתכם (אור, זה בשבילך).
בינתיים זה ככה:
מוח + גוף +נפש + ? = חיים (-של בני האדם)

הנוסחה לחיים | פרק – 3

23/07/2012 930 צפיות 5 תגובות
מקווה מאוד סקרנתי אתכם (אור, זה בשבילך).
בינתיים זה ככה:
מוח + גוף +נפש + ? = חיים (-של בני האדם)

המרכיב השני: הגוף – כמובן שהמוח לא שווה דבר ללא הגוף, שמבצע את הוראותיו. למעשה הגוף מבטא ומביע את מחשבותיו ופקודותיו של המוח.
הגוף הוא השומר של המוח. המוח שולט בגוף. אך אין אמת בטענה שאחד מהשניים חשוב יותר מהשני. ללא המוח – הגוף לא מתפקד, וללא הגוף – למוח אין דרך להביע את תכולתו, הוא לא מוגן והוא 'חסר אונים'. כמובן שהגופים של בני האדם שונים זה מזה. באלפי פרטים: במבנה הראש,תווי הפנים, צבע העיניים, מבנה הלחיים וכד'. רב בני האדם סבורים בדעתם בהבדלים אלה גורמים לבני האדם להיות שונים, הרי זה כמובן אחד מהמאפיינים של בני האדם. לכל בני האדם יש מוח – שבזכותו הם חושבים וגוף – שכל אחד שונה מהאחר. מראה הגופים של בני האדם נוצר בגלל הגנטיקה (לדוגמא: צבע העיניים שעובר מאמא לילד) וגם עקב שינויים מלאכותיים (לדוגמא: ניתוחים שעושים בני אדם כדי 'ליפות' את גופם). אבל גופיהם של בני אדם שונים לא רק בצבעם ובמבנה איבריהם אלא גם בקצב התפתחותם. יש אנשים שמתפתחים מהר יותר ויש אנשים שלאט יותר, יש אנשים שמפסיקים לגבוה בגיל מוקדם יחסית ויש אנשים שגובהם צומח מאוחר. כשביקרה שכבתי במועצה לישראל יפה למדנו על מים, המדריך שלנו סיפר שעקב זילזולם של בני האדם במים הורמונים נכנסים למים ואף על פי שהם לא כמו ההורמונים שיש בגוף,שתיים עלולה ליצור בעיות, הם יכולים לגרום לילדות להתפתח מוקדם יותר (אני מצטערת לומר שככל הנראה אני קורבן של זיהום דומה). זה למשל דוגמא לשינוי מלאכותי בנוצר בגוף האדם וכך הגביר את קצב ההתפתחות. אז כמו שהבנו הגופים של בני האדם שונים זה מזה, האיברים החיצוניים שונים במבנם ובצורתם, קצב ההתפתחות שונה, גובהם שונה, אין גוף אחד שדומה לאחר. אך בכל זאת לדעתי זה חסר טעם לנסות להבדיל כך בין בני האדם (אני לא מתכוונת לזה שלדוגמא: מפלים שמנות ומציקים לנמוכים – סליחה שמנות ונמוכים). אני מתכוונת לכך שבני האדם נוהגים לחשוב שהגוף מבדיל בינהם, גורם להם להיות שונים אחד מהשני. זה נכון, אבל זה חלק מטבעם של בני האדם. הרבה חיות לא מפותחות בטבע לא יראו שונות אחת מהשנייה. (לדוגמא: תרנגולות ופרות). תרנגולות יהיו דומות לתרנגולות מאותו סוג וכך גם פרות. בני האדם לא דומים זה לזה, ככה נוצרו. ככה זה היה כבר פעם, ככה זה עכשיו, וככה זה ימשיך להיות.כמובן שיש המשך. לא מעט יצא לי פתאום להרגיש משהו מוזר קצת (לא, אני לא עומדת להתחיל עכשיו שיעור של חינוך מ***י). פתאום כאילו 'התעוררתי'. פתאום הייתי מודעת לקיומי בתוך גוף. כמובן שאני לא רואה את גופי מבפנים, אבל הרגשתי שפשוט לקחו אותי ותקעו אותי בגוף זר, וכך נתנו לי לשלוט בו. ההרגשה שלי הייתה שונה, תחשבו על כך שפעם אחת תביטו במראה ותאמרו לעצמכם "איך הגעתי לגוף הזה? אני לא מרגיש שאני נראה ככה, למה אני נראה ככה בכלל?" השאלות האלה (שאני מקווה שהתעוררו/מתעוררות/יתעוררו בכם) נפוצות אצלי (למען האמת מעולם לא שאלתי בן אדם אחר על הדבר, אני אשמח עם תעזרו לי קצת). האופי שבו אני מתנהגת, חיה. לפעמים כשאני מביטה בעצמי אני עדיין לא מבינה של מי הגוף הזה, הוא נראה לי לא מוכר. למרות שהוא שלי. אני לא מרגישה דומה למה שהייתי אתמול. מה שהכניסו בתוף הגוף הזה, שהוא בכלל של יטלדה אחרת, זה את המרכיב הבא – הנפש.


תגובות (5)

יפה!
ואת מעודדת אי- אפליה (אפשר להגיד את זה ככה?)
וד"א קיים מצב כזה, כשבן אדם מרגיש לא נוח בגוף שלו עצמו,
קוראים לזה "דפרסונליזציה"

23/07/2012 14:36

וואוו!!
מצמרר,זה יפה שאת לא מעודדת אפליה:)
עד כמה שהכתיבה שלך שונה משל אחרים באתר ובכלל שונה משל אלו שאני רגילה לקרוא-מיוחד.
ובכללי אני חושבת שכולם הרגישו כמוך,זה טיבעי,חוץ מהחומרה.

24/07/2012 05:25

כמובן שאני לא מעודדת אפליה, אבל התכוונתי בסיפור למשהו קצת שונה. כאילו שההבדלים בין בני האדם לא קשורים באמת במראה, זה חלק מהטבע שלנו. תבינו את זה כך או כך, וזה לא שאני לא מרגישה לא נוח בגוף שלי, פשוט לפעמים הדרך שבה הגעתי אליו נראית לי מוזרה ואני מרגישה שהגוף הזה בכלל לא שייך לי…
נ.ב – שמחה שאהבתן :)

24/07/2012 09:09

וואו.
פשוט וואו, אין לי מילים!
הגבתי לך גם בפרקים הקודמים..
סתיו, את יכולה להיות מורה למדעים!
כבר אמרתי בפרק הקודם שאת כותבת
מדהים ! ואני לא אפסיק לרשום את זה! חיחיחי
תמשיכי!

25/07/2012 01:48

גמאני הרגשתי ככה פעם,
כאילו לא הבנתי של מי הגוף הזה,
(שהוא בעצם שלי) ולא הבנתי שלפי שהנפש
שלי קופצנית וחיה לעומת זה הגוף שלי לא מראה
את זה.. ככה אני מרגישה..

25/07/2012 01:54
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך