אור, סליחה שהפרק היה קצר, הוא היה אמור להיות הרבה יותר ארוך, אז חילקתי אותו לשניים. כי לקרוא כל כך הרבה זה כבר מתחיל להכביד על המוח ולשעמם את הקוראים.
נ.ב - לקוראים - מקווה מאוד שאהבתם. חולה עליכם!!!! <3

הנוסחה לחיים | פרק – 4

24/07/2012 756 צפיות תגובה אחת
אור, סליחה שהפרק היה קצר, הוא היה אמור להיות הרבה יותר ארוך, אז חילקתי אותו לשניים. כי לקרוא כל כך הרבה זה כבר מתחיל להכביד על המוח ולשעמם את הקוראים.
נ.ב - לקוראים - מקווה מאוד שאהבתם. חולה עליכם!!!! <3

המרכיב הבא: הנפש – אז הגענו לחלק המופשט יותר של הסיפור. הטענה שאכן לכל אדם יש נשמה או נפש או איך שתכנו את זה, לא נכונה לדעתי. אני מאמינה בכך שיש את הגוף ואת המוח. אך אני משתמשת במילה 'נפש' כדי לתאר את האופי שלנו, את הסיבה להתנהגותנו – שמין הסתם, שונה אצל כל בן אדם, את רגשותינו, את מצפונינו (חוש המוסר) ואחרון חביב – איך לכל בני האדם יש מאפיינים משותפים, שלרב הם לא חורגים מהם. הנפש עצמה מכילה למעשה את תכונות האופי שלנו ואת הרגשות שלנו. עד עכשיו דיברנו רק על המוח שמעביר פקודות לגוף כיצד לפעול, עכשיו נוסיף את הרכיב היותר משמעותי, לנוסחה שלנו: מוח + גוף + נפש = חיים של בן אדם, לפחות עד לפה הגענו. בוודאי הבחנתם שכל בן אדם מתנהג באופן אחר. אפילו בני אדם שחורגים מהמאפיין שהוצג בפרק הקודם (*תזכורת – לכל בני האדם מראה שונה בצורת, מבנה וצבע גופם), כשם תאומי מראה, לא יכולים להתנהג באופן דומה לחלוטין. אבל איך זה קורה? מה משפיע כל כך על מעשינו?
הרי בוודאי שאם יאמרו לשני בני אדם לבצע משימה כלשהי, הם לא יבצעו אותה באופן דומה. אם זאת חידה לשם משל – הם יפתרו אותה בדרכים אחרות. כל אדם יבצע את המשימה קצת שונה מרעהו. כמובן שאם היו קיימים רק המוח והגוף, היו בני האדם מבצעים את המשימות באותה דרך, הם היו משתמשים בחוכמה שקיימת אצל כל בני האדם (לרב באופן שווה – 2+2=4). כמובן שזה יכול להישמע בלתי נתפס מבחינתינו – כי אנחנו רגילים לשינוי בהתנהגויות בני האדם. ההסבר לכך הוא: המוח נותן הוראות לגוף לפעול על פי חכמתו, והנפש נותנת הוראות למוח לפקוד על הגוף לבצע פעולות על פי תכונותיה, רגשותיה, מצפונה וחלקת האלוהים שבה. כך למעשה הגוף מבטא את הנפש עצמה, שדואגת להיות שונה מכל נפש אחרת. לדוגמא, יש בני אדם שכאשר ירגישו במצפונם (חוק המוסר) לוחץ עליהם, זה בוודאי ישפיע על מעשיהם והם יתנצלו או שידאגו לתיקון הבעיה, יש אנשים שרגשות (כמו שנאה) יכולים להשפיע עליהם כשהם חשים בה יש את החלק של אלוהים (שלמעשה פה יכול להיות מילה נרדפת למילה 'טבע').
הנפש מתחקלת לכמה חלקים:
א. המצפון שלנו (המוסר) – אצל כל בני האדם, בנוסף לחכמה המולדת, יש גם את חוש המוסר, זאת אומרת שכאשר יפגעו בבן אדם אחר או שיעשו מעשה כמו גניבה ושקר, בני האדם ירגישו במצפון לוחץ עליהם, כמובן שגם זה שונה אצל בני האדם. יש בני אדם שבקושי חשים במצפון, אך הוא עדיין קיים. הוא מתבטא ברגש החרטה. להקשיב למצפון שלך שבעצם אומר לך מה נכון ומה לא נכון, זאת בחירה מצויינת. אבל היא לא תפתור את הכל בחיים, כי יהיו בעיות שיוכלו להיווצר ללא אזהרה אף על פי תפקוד טוב ומוסרי של בני האדם. על שאר החלקים אספר בפרק הבא.


תגובות (1)

סתיו יקירתי
התחלתי לקרוא את הסיפורים שלך לפי הסדר ואני נהנית חבל"ז ברשותך אמשיך לקרוא ולהגיב שבוע טוב ממני בקי ♥♥♥

12/08/2012 03:44
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך