מקווה שאהבתם... :)

הנוסחה לחיים | פרק – 5

24/07/2012 679 צפיות תגובה אחת
מקווה שאהבתם... :)

הנפש מתחקלת לכמה חלקים, החלק הראשון היה המצפון ועליו סיפרתי בפרק הקודם, השאר מוצגים כעת לפניכם:
ב. הרגשות שלנו – הרגשות שלנו כמובן משותפים, אך כל בני האדם מרגישים אותם בצורות שונות, יש בני אדם שחוו כאב אדיר (כמו מוות של מכר או של בן משפחה) וזה כמובן הרבה יותר כואב מלאבד בובה יקרה ואהובה, הרגשות באים ברמות שונות לכל בן אדם. ויש כמובן את הרגש המסתורי: אהבה. האהבה היא משהו שלדעתי לא יהיה אפשר להסביר אפילו כשייבנו מושבות על מאדים. אהבה אצל כל בן אדם היא שונה ובאה במצבים שונים, כמובן שהיא רגש שעלול לבלבל את הנפש ואז גם לגרום לגוף לבצע פעולות שונות. אכן כדאי להיזהר מאהבה., אבל כשהיא באה – תנו לה לזרום. יש כמובן את רגש המבוכה שהוא מעצבן מאוד, כשהגוף לפעמים שוגא בנוכחות אנשים הנפש מרגישה בכך וחשה באי נוחות, הדבר יוצר תחושה של מבוכה, גם לי קרו הרבה דברים שהייתי מעדיפה שלא יקרו, אבל לאחר שהם קרו נשארו רק שני דברים לעשות – ללמוד מהטעות ולהמשיך הלאה. שנאה היא גם משהו שקשה לתאר, היא באה מאיבה, מטינה, מכאב, מכעס, אם אתם כועסים על בן אדם, תשתדלו לא לומר לו ישר "אני שונא אותך!" זה סתם יגרום לו להיפגע ולחינם, אם תשנאו בן אדם באמת, אתם תרגישו בכך לבד. יש עוד מלא רגשות, אבל פירוט שלהם כרגע יהיה לא רלוונטי במיוחד.
ג. האלוהים (הטבע) – אלוהים בעצם קיים בכל נפש של אדם וכך שומר על 'חוקי הטבע' של המעשים שלנו ושל הגוף שלנו. לדוגמא: רב בני האדם יחיו כמו כל בני האדם, לומדים, עובדים, גדלים, מתפתחים, מוצאים ידידים ובכלל חיים את חייהם. לרב, אצל כל מדינה יש תרבות, חוקים וכללים שונים שמשפיעים גם על חיי בני האדם שבה, (לדוגמא: בארה"ב לומדים בשעות שונות משעות הלמידה שלומדים בבית ספר בישראל, מסורות החגים של הדתות השונות וכו'). אבל בחזרה לעניינו, כמו שאמרנו, החלק של אלוהים בנפש הוא שמירה על חוקי הטבע (בעצם, אפשר לומר שה'אלוהים' הוא זה שדואג למאפיינים המשותפים של בני האדם). וגם שולט בגוף עצמו (אפשר לומר שלא מטבעם של בני אדם להצמיח גוף מאצבע שנכרתה להם. הטבע שולט גם בזה) עוד דוגמא: האגודל שלי לא יכול פתאום לצאת ממקומו ולהתחיל לקפץ בחדר ואלוהים הוא זה שדואג לכך.
ד. תכונות האופי – עכשיו החלק של התכונות, איך התפתחו אצלנו תכונות? התשובה נמצאת במילה אחת, שמין הסתם היא גם המרכיב הבא בנוסחה…

חברה.


תגובות (1)

ממשיכה לקרוא ולהתרגש מהסיפור שלך ומהכתיבה המושלמת תודה בקי ♥♥

13/08/2012 01:30
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך