קצת קצר אבל יש המשך למרכיב הזה.
מקווה שאהבתם (אם קראתם בכלל):

הנוסחה לחיים | פרק – 6

21/08/2012 684 צפיות 5 תגובות
קצת קצר אבל יש המשך למרכיב הזה.
מקווה שאהבתם (אם קראתם בכלל):

כבר ניתחנו שלושה מין המרכיבים של הנוסחה. הראשון הוא המוח – האיבר שעוזר לנו לחשוב, שנותן לנו את המודעות ואת חכמתנו וגם עוזר לנו להפעיל את גופנו. המרכיב השני הוא הגוף – הדבר שעוזר לנו להביע את חכמתנו ואת מחשבותנו. המרכיב השלישי הוא הנפש – הנפש בעצם היא מילה בעלת משמעות 'מופשטת'. הנפש שבגופנו מכילה את התכונות שלנו, את הרגשות, את המוסר ואת החלק של אלוהים הקיים בכל בן אדם. המרכיב הבא בנוסחה – שבעצם גם מפתח את התכונות אצל הנפש, מתבטא במילה אחת – חברה.
החברה שלנו קיימת אצלנו מאז שפקחנו עיניים בפעם הראשונה, היא מלווה אותנו כל יום – מהרגע שאנו קמים בבוקר ועד לרגע שאנחנו הולכים לישון בלילה. החברה עוטפת אותנו ויש בה בני אדם שונים, את כל אחד אנו מבינים בצורה שונה וכך גם הוא אותנו. לפעמים אנו מעדיפים סוג אחד של חברה על אחר, עפ"י הנוחות שאנו מרגישים עם אותו סוג נבחר וכמה הוא יכול ל'בדר' אותנו. כמובן שבחברה יכולים להיות קיימים גם בני אדם שלא מוצאי חן בענינו ושלא כיף לנו להיות איתם, אבל הסיפור הזה לא נותן עצות על איך להתמודד עם דבר כזה. בכל מקרה, ניגש כעת לענייננו.
מאז היתנו קטנים, אנו מוקפים בחברה שלנו, אנו מתחילים לזהות את פניהם של הורינו, אלא שדואגים לנו. אנו לומדים מה הם, לומדים לבטא את שמם כפי שכולם מבטאים – אמא ואבא. הם מתחילים לשמש לנו ככלי עזר, לאחר מכן אנו מתחילים ללמוד את אופיים. אנו יורשים אותו, דרך היותם מודל חיקוי בשבילנו וכמעין 'יועצים'. כשאנו מוקפים בתכונות שונות של בני אדם, אנו לומדים אותם וגם לפעמים אנו רוכשים דרכי התנהגות מהחברה שלנו ומאמצים אותם אל חיקינו. כשאנו רואים למשל את אמא שמחה, מחייכת וצוחקת אנו מתנהגים כמוה, ואם לדוגמא פעם בכיתם כי צעצוע נשבר ואבא אמר שהכל יהיה בסדר, לאט לאט אתם גם מפתחים אופטמיות. אם גדלתם על אכזבות כמובן ש'תראו שחורות'. דרכי ההתנהגויות השונות שאנו קולטים במוחינו בעודנו קטנים, משפיעות על המעשים שלנו בעתיד וכך גם מפתחות בנינו אישיות המורכבת ממגוון התכונות שהכרנו, אפילו אם חלקן לא ממש טובות.


תגובות (5)

היי סתיו מדהים כל כך נכון אהבתי ממני בקי ♥

30/08/2012 06:50

היי סתיו אל תקחי ללב שלא מגיבים לך אם את נהנית מהכתיבה תמשיכי לכתוב בכייף.
בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לך שנה טובה לך ולכל בני משפחתך ולומר לך כי עזבתי את האתר לא יודעת אם זה יעניין אותך אך אני מצאתי לנכון לומר לך.

כך טוב סתיו החביבה ממני בקי ♥

01/09/2012 11:21

מאוד מאוד חבל בקי, למרות שלא קראתי את סיפורייך (אולי כמה אחדים) מאוד חבל לי שאת פורשת מתחביב הכתיבה (רק באתר כמובן – כך אני מקווה) תודה רבה לע תגובותיך הנעימות לסיפורי, אני אקשיס לעצתך אף על פי שכרגע קשה לי למצוא זמן לכתיבה…

02/09/2012 08:47

סתיו המתוקה שלי

ריגשת אותי עם התגובה הכל כך חמה כלפי , האתר הזה וכל הצעירות והצעירים שמאיישים אותו הפך למשפחה מורחבת שלי. אני אוהבת את הכתיבה שזורמת בעורקי ואוהבת את כולכם אך משהו בלב שלי אמר תעשי אתנחתא ואם אחליט לחזור יש לי חמרים מוכנים על המחשב רק לשלוף אותם ולשלח.

את מאמי תשמעי בקולי תשקיעי בלימודים כי זה העתיד שלך את חייבת להצליח ואת כל מרצך לתת בבית הספר.

לגבי האתר את כן צריכה להמשיך לכתוב אך במינונים קצרים פשוט כדי לרענן את הראש מהלימודים.

אוהבת את הכתיבה שלך מאד מאד מאד ומאחלת לך ולכל אוהבייך שנה פורייה בבית הספר ושנה טובה ומתוקה באהבה בקי ♥♥♥♥

02/09/2012 09:45

היי סתיו היקרה שלי אוהבת את הכתיבה שלך הכי הכי וחזרתי לכתוב תודה על התגובה המרגשת שלך כלפי אמשיך לקרא את הסיפורים שלך וכמובן להגיב.

אין לי שום טענה חלילה כי לא קראת את הסיורים שלי כי הכתיבה שלי לא אהובה על רבים כי היא אולי יותר "כבדה" "יותר רצינית" לא יודעת איך לקרוא לה אבל את תמשיכי לכתוב שבת שלום מאמי ממני בקי ♥

07/09/2012 05:22
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך