!born this way
יש בגיאומטריה, דרך להוכיח דברים.
זו דרך הפוכה, לדוגמה אם אומרים שA=B ומבקשים להוכיח ש Bלא שווה ל C , צריך להניח שB שווה לC, ואז מגיעים למסקנה שאם כך, אז גם A לא שווה לB . מכאן מסיקים את התשובה לשאלה.
ובכן, השאלה שאני שואלת היא האם רק לאנשים יפים מגיע אהבה.
בסיפור הזה הנחתי שזה נכון, שאכן רק ליפי- מראה מגיע אהבה, אנא הסיקו את המסקנות כמו שאתם חושבים, ואני אשמח אם תשתפו אותי(:
אוהבת אותכם תמיד, וסליחה אם זה מוזר או לא מובן,
-ME-

הנערה של השמלות

!born this way 24/03/2013 1107 צפיות 5 תגובות
יש בגיאומטריה, דרך להוכיח דברים.
זו דרך הפוכה, לדוגמה אם אומרים שA=B ומבקשים להוכיח ש Bלא שווה ל C , צריך להניח שB שווה לC, ואז מגיעים למסקנה שאם כך, אז גם A לא שווה לB . מכאן מסיקים את התשובה לשאלה.
ובכן, השאלה שאני שואלת היא האם רק לאנשים יפים מגיע אהבה.
בסיפור הזה הנחתי שזה נכון, שאכן רק ליפי- מראה מגיע אהבה, אנא הסיקו את המסקנות כמו שאתם חושבים, ואני אשמח אם תשתפו אותי(:
אוהבת אותכם תמיד, וסליחה אם זה מוזר או לא מובן,
-ME-

הנערה ישבה על הרצפה, שמלות פזורות סביבה, ראשה היה רכון על רגליה בתנוחת עובר,והיא בכתה.
מבטה שוטט על החדר המלא שמלות, היא לקחה את זו הקרובה אליה ביותר, שמלה קצרצרה שחורה, צמודה כמו פלסתר לפצע.
היא השחילה את השמלה השחורה אל גופה הדק, התרוממה, והתבונה במראה המקוללת שניצבה מולה שהייתה כמו שטן המחכה לקחת את נשמתו של האדם הגוסס.

המראה הביטה בה בזלזול,גופה הדק של הנערה זעק אליה ברעב. והנערה צבטה את עצמה בניסיון להתנתק מהצורך הקיומי.
עיניה פגשו בבטנה השטוחה, היא העבירה את ידיה על הבטן, והייתה בטוחה שהיא מרגישה בליטה גדולה עד כדי גועל.
״שמנה!״ היא צרחה, וקרעה את השמלה מעליה, עייניה היפות כל כך, אפה הסולד, שפתיה הורודות,שערה המתולתל.
הנערה הייתה יפייפיה.
הדמעות איימו לפרוץ שוב, והנערה סובבה את המראה בפראות בטוחה בכך שהיא הנערה הכי מכוערת שקיימת, בטוחה בכך שתשאר לבד כל חיה.
שתמיד תהיה לבד.
ידיה הרימו קפוצ׳ון גדול והלבישו אותו על גופה, במהרה גם מכנס ג׳ינס הצטרף אליו, ומגפונים שחורות המשופשפות עד כדי גיחוך.
רגליה הובילו אותה אל הדלת, ומשם למדרגות, היא יצאה אל הרחוב הקר, והנוף הקודר של העצים הערומים, השמיים האפורים, והגשם הקרב לבוא.
גרמו לה תחושת בדידות, שאף מילים לא יכלו לגרום.
היא התקדמה אל בית הקפה הקרוב, והתיישבה באפיסת כוחות על כיסא קש. למראה התפריט שהונח לפניה, עם התמונות המגרות של האוכל, בטנה קרקרה במחאה.
היא הרחיקה אותו ממנה.
מלצר נמרץ הופיע בין רגע לידה, עם פנקס ועט. מוכן לרשום את הזמנתה.
 ״מה תרצי?״
קולו חסר הגוון צמרר אותה.
היא הרגישה איך עיניה נעצמות, ומבלי משים איבדה אחיזה במציאות. מלאי כוח הסבל שלה אזל לחלוטין, וכעת גופה ומחשבותיה היו נתונים לפחד,האימה והאכזבה.
מרחוק שמעה את זעקתו של המשרת כשנפלה ארצה, אך כאמור האחיזה במציאות התרופפה עד כדי איבוד הדעת.
״אהבה״ ניסתה להשיב למלצר, ״יש לכם אהבה?״
פניו של המלצר התעוותו בחיוך גועלי. ״בשבילך?״
היא הנהנה
״ומדוע את חושבת שמגיע לך בדיוק? ליצור נתעב כמוך? התבונני איך את נראת! כמו שק תפוחי אדמה! מי ירצה אותך בדיוק? ובכך, זבל! זה מה שאת!  זבל מקורו בפח, לכי לשם, התפלשתי בבוץ והליכלוך והרגישי בבית!״
״אבל…״ ניסתה הנערה להגיד בזמן שהדמעות פרצו.
״מה חשבת? שמגיע לך אהבה? איך לעזאזל העזת לחשוב כך? מצפיה בסרטים הזולים האלו? ובכן בואי והאיר את ראייתך הצרה, מה יש בכל הסרטים האלו? בחורה מסכנה שאין לה אהבה ובסופו של דבר היא מוצאת את נסיך חיה נכון?,
אבל בואי נתבונן באותה בחורה, ברשותך. מה היא?״
״יפה.״ ענתה הנערה
״מצויין. ומה את?״
״מכוערת. שמנה״
״אם כך אנחנו מסכימים על כך שלא מגיע לך אהבה?״
היא הנהנה, והדמעות המשיכו לזלוג.
ההכרה חזרה אליה, והיא בהשלמה צעדה אל המנהרה המובילה אל חיי הבדידות שיפקדו אותה מעתה.
עיניה נפקחו.
ובחנו את האנשים שהתרוצצו סביבה, מציעים לה מים, אוכל, נסיעה לבית החולים, היא נדה בראשה, קמה והתהלכה ברחוב. מתעלמת מהדאגות של אחרים.
בידיעה שמעתה, ועד הסוף,
היא לבד.


תגובות (5)

היי לכותבת,
מאוד נהנתי לקרוא את הסיפור. אני חושבת שהגעת לרמה מאוד נבונה של העברת מסר מסויים, ונקטת בדרך שאני אוהבת לנקוט בה – דרך של עולם שנוהג לפי הדרכים שלו, ורמיזות לא צפויות שמופיעות בדרך.

אמנם, מדי פעם הרגשתי שאת מוסרת את הרעיון בצורה ברורה מדיי ומהר מדיי, אבל זה לא משנה, כי בסופו של דבר, הצלחת להעביר בי צמרמורת (ובתור בררנית גדולה, הופתעתי כשהרגשתי את הנמלים עוקצות במעלה הגב). כל הכבוד, תמשיכי ככה.

פסח שמח!

24/03/2013 11:37

ממש אהבתי את הסיפור. בהתחלה מהקריאה שלו חשבתי לעצמי שבוודאי הוא ייגמר בנימה אופטימית שלכולנו יש מקום בעולם הזה ושהחשיבה שלה לא נכונה ופוגענית. להפתעתי, זה לא נגמר ככה. באיזשהו מקום אני מרגישה שדווקא באמצעות הסוף השלילי הזה המסר עובר בצורה הרבה יותר חדה לקורא.
הכתיבה עצמה יפהפייה. התיאורים טובים ומוחשיים לרמה שראיתי את אותה נערה ואת אותו מלצר מול עיני.
כיף לקרוא את זה, למרות המסר הנוקב שעובר בסיפור. נראה לי אני אעבור לקרוא עוד יצירות שלך.

24/03/2013 12:05

ואוו…
איזה סיפור מדהים…!
התיאורים יפהייפים ומעולים מאוד! הכתיבה שלך משובחת ברמה נפלאה ונותנת לי הרגשה כאילו אני באמת שם, בסיפור עצמו, וחווה את כל הרגעים והרגשות של הנערה המסכנה.!
וואו!
ואני חייבת להסכים עם כל מילה של SimpleMerri !
ואני חושבת שהמסר שלך לא נכון. לא רק לאנשים יפים מגיעה אהבה. לכל אחד מגיעה אהבה, לא משנה איך הוא נראה. ולא כל אחד מראה שהוא גם רוצה אהבה, אבל בסופו של דבר כולם חושקים לזה בסתר ליבם. לא כך?
ונכון, כמו שSimpleMerri אמרה, זה מרגיש כאילו הסוף השונה והלא צפוי לסיפור, המסר עובר בצורה יותר ברורה. כי אז אנחנו מתנגדים לעובדה הזו, שרק לאנשים עם מראה חיצוני יפה מגיעה אהבה. לא? אצלי זה ככה לפחות. הרגשתי שאני מתנגדת נמרצות לעניין הזה, ושהכעס בי גואה ומעורר בי כל כך הרבה דברים שונים הקשורים לסיפור בדרך זו או אחרת.
וזה נפלא.
אין לי עוד מילים להוסיף שלא יחזרו על מילותיי בהתחלה… זה משתק, ויוצר ומעורר מליון מחשבות ורגשות נחבאים שחשבנו שלא קיימים. שוב, אצלי זה ככה ; אני לא יכולה לדבר בשם כולם.
אז גבי'לה שלי, אני מאושרת שאת הגעת לרמה כזו מושלמת של כתיבה.
ואני מאלחת לך המשך כתיבה שכזו, ואפילו משופרת. :)
נהנתי מאוד לקרוא, תודה לך. ❤

25/03/2013 00:14

מעבר לכמה שגיאות כתיב מסכנות (פשוטו כמשמעו, להן לא מגיעה אהבה) אני בלי ספק נפעם. חוץ מה, אני לא מת על גיאומטריה, אם כי אני מעריץ של המתמטיקה אז אני מבין את כוונתך.
בכבוד רב (ובהתפעמות),
אינטלקטואל חביב.

09/11/2013 10:43

מדהים. עצוב, דיכאוני, דרמטי ופשוט מדהים. אהבתי מאוד את הסיפור, הוא כתוב מעולה והדימויים מקסימים… :)

06/12/2013 06:17
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך