ילדת סיפורים...
השקעתי רבות על הפינה, אשמח אם תגיבו.. אני יודעת שיצא ארוך מידי, אך התוכן חשוב.

הפינה של אליסון \ פרק 1 \ בית ספר

השקעתי רבות על הפינה, אשמח אם תגיבו.. אני יודעת שיצא ארוך מידי, אך התוכן חשוב.

שלום לכל הקוראים והקוראות. אני בהלם שנכנסתם לקרוא את הפרק אחרי ההקדמה לפינה ועל זה אני יכולה להגיד רק מילה אחת, תודה. תודה, תודה, תודה. שנתתם לי הזדמנות להראות מה אני מסוגלת לתת לכם ועכשיו נעבור לנושא של היום- בית ספר. כן אני מדברת על המוסד הזה שכולכם קוראים לו בית כלא, בית סוהר, הגיהינום וכדומה. אז ככה, בית ספר זה לא כל כך נורא. לכל התלמידים שמכוונים פצצת אטום לעבר הבית שלי בגלל מה שאמרתי כרגע אני חוזרת ואומרת, בית ספר זה לא כל כך נורא. לפני שאתם מפוצצים אותי, חכו לסוף ואז נראה מה תחליטו לעשות לי על המשפט שאמרתי.
בית ספר כולל בתוכו הרבה דברים, הגיע הזמן לעבור עליהם אחד אחד ולהראות לכם שבית ספר יכול להיות דווקא משהו טוב וכן זה אפשרי. דבר ראשון, בואו נודע שבלי בית ספר לא היה השכלה בעולם. לכל אלה ששואלים בשביל מה צריך השכלה, שתדעו שצריך השכלה כדי שלא יהיו אנשים שישאלו את השאלה המפגרת הזאת. בית ספר בונה את דור ההמשך ונותן לו אמצעים שבהם יוכלו להשתמש בעתיד, והריי דור ההמשך זה אתם. אני מרגישה שגיליתי את האש לאדם הקדמון, אני הריי אומרת את המובן מעליו, דור ההמשך זה אתם והבית ספר פועל כדי לקדם אתכם. האש הייתה קיימת תמיד, וכשגילו אותה לאדם הקדמון הוא בכל זאת התלהב. איזה דוגמאות אני נותנת, מה הפלא שאין לי חברים.
פעם לפני שהמציאו את בית הספר מגיל קטן ילדים הלכו לעבוד, זה מה שהם עשו במשך כל חייהם, עבדו בעבודות קשות וחשבו על כסף. זה מה שאתם רוצים לעשות? במקום ללמוד, ללכת לעולם הזה בלי השכלה ולעבוד בעבודות שלא יקדמו אתכם לשום מקום בחיים? פשוט לבזבז את חייכם? נגיד שלא היה עבודה באותה תקופה, הילדים לא היו עושים כלום חוץ מלאכול לישון ולבזבז את שנות הילדות שלהם על שטויות. במקרה של ההווה, על טכנולוגיה חסרת טעם כמו טלוויזיה וטלפון. אני יודעת, אתם חושבים שאני אידיוטית שלא מבינה כלום, הריי טלוויזיה וטלפון זה דרך החיים. אם זה מה שאתם חושבים, רואים שאתם צריכים דחוף חינוך או שהמצב יהיה אבוד…
בנוסף לזה, כמה חברים יש לכם בבית הספר? וכמה במקומות אחרים? אני רצינית תעצרו רגע ותחשבו על זה, קדימה אין לי את כל היום… אם תשימו לב, יש לכם הרבה יותר חברים בבית הספר. זאת אומרת, שבית הספר לא הופך אותנו למכונת ציונים, אלה גם רוצה לעזור לנו להשיג חברים כדי שלא נהיה בודדים. אם יש לכם יותר חברים מחוץ לבית הספר, מאשר בתוכו, אז סימן שאתם מאוד חברותיים ועל זה יש לי רק מילה אחת וואו.. די קשה להכיר אנשים חדשים ובית הספר דואג לכך שיהיה לך כיתה שלמה להתחבר אליה, הריי יש לכם שש שנים איתה. כמובן שבחטיבה ובתיכון רק שלוש, אך עדיין זה מלא זמן ואם לא התחברתם אחרי כל השנים האלה לאף אחד, אז זה לא אשמת בית הספר. אני מתחילה לעבור על כל החברים שלי וכמעט כולם מבית הספר חוץ מכמה בודדים, אני בת אדם חסרת חיים ובודד מבחינה חברתית..
נכון שמורים זה עם מוזר… אבל אני בטוחה שיש לכם לפחות מורה אחד שאתם מחוברים אליו, לפחות אחד. תחשבו לעומק, תעברו על הפרצופים של כל המורים והמורות בבית הספר בהילוך מהיר, חייב להיות מורה כזה שאתם מחבבים. ואל תשקרו לי! אני יודעת שיש כזה. המורים בונים את האישיות שלנו. אתם בטח חושבים כמה שאתם שונאים אותם. אך תחשבו על זה רגע, הם עומדים מול כיתה שלמה ומצליחים להעביר שיעור, מידע שיעזור לכם. למרות כל הרעש, ההפרעות וכל הדברים שאתם עושים, הם מצליחים. והם יחיד מול רבים, כמו המכבים מול היוונים! הם גיבורים בנוגע לזה. אני לא מגזימה! באמת…
לגביי שיעורי הבית והמבחנים, אתם באמת חושבים שהייתם יכולים לזכור את כל החומר בלי זה? נכון זה קשה, אבל החיים קשים הרבה יותר! אז תפסיקו להתבכיין. בלי מבחנים ושיעורי בית לא היו חזרות על החומרים הנלמדים ואי אפשר להתקדם בחומר אם לא זוכרים את החומר הקודם, תזכרו את זה בכל פעם שתשברו את הראש בניסיון להכין שיעורים או להבין שאלה במבחנים, לא שזה יעזור לכם בהם. אם המבחנים קשים לכם סימן שלא למדתם. הלמידה למבחנים קשה, לא המבחנים. וזה בעיה שלכם שלא השקעתם ודפקתם את עצמכם… וואי אני חושבת שאתם שונאים אותי ובכלל לא מסכימים איתי לאורך כל מה שאני כותבת, אבל זאת האמת. לפחות לפי דעתי…
אני מבינה את השנאה לאספות הורים, הריי אתם נזכרים בכל מה שקרה השנה ומבינים שאתם בצרות כי ההורים שלכם הולכים לגלות הכל ולהרוג אתכם. רחמים, באמת… אבל אני תלמידה טובה, אז אותי זה לא מלחיץ. אני יודעת שאין לי טעם לפחד כי, הריי תלמידים טובים נכנסים רק כדי שהמורה תחמי להם על הציונים וההתנהגות מול ההורים. כמובן שיש לי בעיה בשיעורי אנגלית, אבל זה רק שיעור אחד לא? ועוד אפשר לתקן את זה… לכן אם אתם רוצים לפתור את בעיית האספות, פשוט תתחילו ללמוד. את האמת כל הבעיות שלכם יפתרו אם תתחילו להשקיע ולראות שאתם מסוגלים להצליח, תאמינו בעצמכם. עכשיו אני נשמעת כמו מאמנת של קבוצת כדורגל… אתם מסוגלים! קדימה תנו את הכל!
בקיצור בית ספר זה דבר חשוב, שגורם שיהיה משמעות לחייכם. ועכשיו אחרי כל מה שקראתם ואחרי שבזבזתי לכם שעה מהחיים בניסיון לשכנע אתכם שבית ספר זה דבר חשוב, אתם עדיין רוצים להשמיד אותי? הוכחתי שהבית ספר באמת לא נורא כל כך, כל עוד משקיעים ולא מוותרים לעצמנו לא? טוב הבנתי לפי הפצצה שמכוונת ישר אליי.. ספירה לאחור החלה, שיגור בעוד 3.. 2… 1….


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך