ילדת סיפורים...
מקווה שאהבתם מחכה לתגובות 3>

הפינה של אליסון \ פרק 3 \ קניות

ילדת סיפורים... 31/08/2016 746 צפיות 3 תגובות
מקווה שאהבתם מחכה לתגובות 3>

שלום לכל הקוראים והקוראות. אני יודעת שאני אמורה לדבר על בית ספר, הריי מחר זה היום הראשון ללימודים, אך כבר דיברנו על הנושא הזה אז תסתפקו בכך שהזכרתי את זה. אני אפילו אחזור על זה במיוחד בשבילכם, מחר היום הראשון ללימודים, להתראות חופש לוהט, שלום בית ספר קודר. טרגי… אבל חייבים להמשיך, תהיו חזקים. היום הנושא שלנו הוא דבר שעושים לבית ספר ובכלל תמיד, קניות. אני מניחה שכבר הבנתם את זה מהכותרת, אך לא אכפת לי! גם ככה אני אמשיך להודיע על נושא כל פרק בפרק עצמו.
אתם אוהבים קניות? אני יודעת כמה התרגשות יש בלקבל משהו חדש, כזה שישנה את השגרה שלכם לכמה שעות, אז יהפוך לשגרה עצמה ולבסוף ישכח ויעלם מחייכם… אך אני מתכוונת לשאול, אם אתם אוהבים את הקניות עצמן? האווירה בחנויות, המבחר העצום, החיפוש של המוצר, ההמתנה בתורים, הריחות וכדומה. אם לא, אז מה אתם עושים כאן? צאו מהפרק, הוא לא בשבילכם. סתם, אני צוחקת. ברצינות זה היה בצחוק, אל תצאו! היום אני אנסה לשכנע את אלה שאוהבים לקנות להבין שיש בזה גם צדדים מעצבנים, ואת אלה שלא אוהבים לקנות להבין שיש בזה גם צדדים מהנים. למה אני תמיד מנסה לשנות אתכם? כבר ניסיתי לגרום לכם לאהוב בית ספר, להפסיק לפחד מרופאים ועכשיו זה. אני לא בסדר, כל אחד צריך להיות עצמו, לא צריך להשתנות בשביל החברה. טוב מספיק עם הרגשי.
ראשית, מישהו יכול להסביר לי למה אין ספסלים במרכזי קניות? אני יודעת יש מרכזי קניות עם ספסלים, אך כל כך קשה למצוא אותם. בדרך כלל יש ספסל אחד כל עשרים חנויות. קרה לכם פעם שהייתם בקניות והתעייפתם, חיפשתם מקום לשבת ולא מצאתם. הרגליים שלכם התחילו לכאוב מהליכה ואתם הבנתם שבזמן החיפוש אתם מתעייפים יותר, הכאב גדל עד שלבסוף אתם התיישבתם בכל מקום אפשרי? שפת המדרכה, גדר נמוכה, כד של עציץ, כל דבר. אם זה לא קרה לכם אז אתם בכושר מעולה, כל הכבוד תמשיכו כך. או שפשוט בעיר שלכם משקיעים יותר כסף על ספסלים… מה שכן יש לי תאוריה, מרכזי קניות עושים פחות ספסלים כדי שנקנה יותר ולא נבזבז את הזמן על לנוח. ראיתם איך הם משחקים בנו?
יש גם את העוזרים האלה. לא, אני לא מדברת רק על חנויות בגדים יש אותם בכל מקום, חניות קוסמטיקה, צעצועים ורהיטים. אני לא אומרת כאן שהם מיותרים, להפך בלי עוזרים הייתי הולכת לאיבוד בכל חנות, פשוט הם צריכים להבין שלא תמיד אתם צריכים את העזרה שלהם. איך הם יוכלו לדעת שאתם צריכים עזרה? פשוט תגידו להם את זה משום, שנמאס לי שברגע שנכנסים לחנות העוזרים קופצים עליכם כמו כרישים וגורמים לכם לקנות דברים שאתם לא צריכים או רוצים בגלל לחץ. ואחרי שהם עוזרים בבחירה של המוצר, שאולי בגלל זה קוראים להם עוזרים, הם עדיין עומדים שם ומחכים שתבחנו את המוצר כדי שאם תתחרטו הם יעשו הכל כדי להחזיר לכם את הרצון בו.
בואו נרד קצת על המשפטים שלהם סתם כי זה כייף:
-"שלום אתם צריכים עזרה?" -ביקשנו עזרה, בנו ואמרו לך משהו, מילה אחת. אהה לא? אז למה לשאול?
-"אין לנו את המוצר הזה, אך יש את אותו המוצר רק מדגם שונה עם תוספת מיוחדת. זה קצת יותר יקר, אך זה שווה את זה." אני ביקשתי את זה כי זה מה שאני צריכה, למה לי לקנות משהו אחר, שהוא עם תוספת שלא הייתי צריכה, דגם שונה לגמרי ועוד יותר יקר? רק כי זה דומה? אני פשוט אלך לחנות אחרת.
-"אתם רוצים משהו מהמבצעים?" אם לא קניתי את המוצרים שבמבצעים מההתחלה, אז זה לא אומר שאני צריכה אותם רק כי יש מבצע. זה יהיה בזבוז כסף גם עם ההנחה, כי לא הייתי צריכה את זה.
ויש עוד הרבה… אני רוצה לחזור ולומר שאין לי שום דבר נגדכם עוזרים יקרים, ההפך הוא הנכון, זה מה שביקשו מכם לומר, זה מה שלימדו אתכם, זה חלק מהעבודה המצוינת שלכם. רק תרגיעו עם החיוכים המזויפים, תאהבו כל אדם שנכנס ותתנו לו חיוך מהלב ולא מהשכל, כי חבל אתם מפסידים חבר.
לסיום, יש גם דברים מעצבנים במוצרים עצמם. סימון מחירי המוצרים ב-"0.99", כמו 4.99 שקלים או 9.99 שקלים. מה הקטע בזה? בעל החנות חוסך לקונים אגורה? וואו הוא כל כך נחמד. יש גם מוצרים כאלה, לדוגמא חטיפים, שבאריזות שלהם יש רק רבע חטיף וכל השאר אוויר. אתם יודעים מה הכמות של המוצר, אז למה להטעות ולהביא אריזה יותר גדולה? כדי שיהיה מקום לאוויר? ויש את המוצרים האלה, כמו סיגריות, שכתוב ממש על הקופסא שסיגריות זה מסוכן ומי שמעשן יכול לחלות, למות וכדומה. אם עוד לא הבנתם מה אני מנסה להסביר כאן, למה על המוצר עצמו לכתוב שהוא רע? ועוד יותר גרוע, למה אנשים עדיין קונים אותו? אנשים, לכו תבינו…
כל זה היה מיועד לאנשים שאוהבים לקנות ויש עוד הרבה דברים כאלה בחנויות אך, אני אעצור כאן ואעבור במעבר חד לאלה ששונאים לקנות וחיכו כל כך יפה כל הזמן הזה. אז מה טוב בקניות? תדמיינו עולם שבו אין קניות- רגע אז איך אנשים ישיגו דברים שהם צריכים? כל אדם דואג לעצמו ומכין לעצמו את המצרכים שהוא צריך לחיות מהם- רגע, רגע, זה לא מגדיל את האנוכיות? ואם הם לא יודעים איפה אפשר להשיג דברים ואיך לבנות אותם?
טוב בואו נעצור כאן, זה לא עובד. אז בואו נעשה סחר חליפין במקום מרכזי קניות, מי שיש לו משהו שאתה רוצה, אז אתם מתחלפים במשהו שהוא לא צריך- סליחה, אבל אני חייבת לעצור שוב. פשוט גם אם לא יהיו מרכזי קניות ולא נקנה כלום בכסף, זה עדיין סוג של קניה. כשאתה קונה אתה נותן כסף על מוצר, נותן דבר כדי לקבל דבר אחר, ככה בדיוק אובד סחר חליפין. לא?
בקיצור, אי אפשר לחיות בלי קניות, זה פשוט בלתי אפשרי. אז לכל אלה ששונאים קניות תתמודדו עם זה, תקנו רק מתי שאתם צריכים משהו ותזכרו שבלי קניות אי אפשר להשיג כלום. לכל אלה שאוהבים קניות, בואו נודע שגם אתכם הדברים שכתבתי מעצבנים. ולכל הקוראים והקוראות תכתבו לי בתגובות למטה נושאים שאתם רוצים שאני ידבר עליהם, כי חשוב לי לדבר על נושאים שנוגעים בכם. נראה לי אחרי הפרק הזה אף עוזר לא יעזור לי.


תגובות (3)

תכתבי פרק על נסיעה באוטובוס או סתם על טיולים בבית הספר.
לא חסר :)

31/08/2016 15:03

רעיון מעולה!

חייבת להחמיא לך על הכתיבה המיוחדת שלך, זה כמו מין סטנדאפ חמוד כזה, לא גס ולא כלום (שונאת דברים גסים!) שמדבר על חיי היומיום.
מחכה בקוצר רוח לפרק הבא!
אל תאכזבי את הקוראים שלך :)
בקיצור מדהים. ואני חופרת.

31/08/2016 17:02

תודה רבה לכל אחד ואחת מכם 3> הרעיון של הנסיעה באוטובוס מתאים לי בדיוק, אני אכתוב עליו בפרק הבא. והדבר האחרון שאני רוצה זה לאכזב את הקוראים שלי ;)

31/08/2016 20:36
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך