alaska
בעקבות הרצאה מדהימה ששמעתי:)

הצלחה?

alaska 31/12/2015 567 צפיות 5 תגובות
בעקבות הרצאה מדהימה ששמעתי:)

אני הולכת ברחוב, וכל מה שעיני רואות הן פרסומות ושלטים, ובכל פרסומת יש אישה, כל פעם עם פחות בגדים. וליד שלטים אלו הולכות נשים, בדיוק כמוני, ומנסות לחקות את המודל הזה.
והגברים? להם יש מה לראות.
אני יושבת בבית, ולא מפסיקה לבהות במסך הקטן של הטלפון. המסך הזה, שמנהל לי את החיים.
אנחנו במרדף, מרדף אין סופי. מחפשים מה לעשות, לא להשתעמם.
משתעבדים לדברים שאנחנו המצאנו, הולכים עם הזרם, והוא כבר כל כך חזק, ששום סכר לא יוכל לעצור את מימיו הגועשים. הנהר הזה, נהר הבידור, הציף את העולם, וכולנו טבענו, טבענו עמוק בתוכו.
איננו יכולים לשבת עם עצמינו שעה בשקט, כי שכחנו מהי חשיבה.
איננו יכולים לדבר עם הסביבה במציאות, כי שכחנו מהו קשר עין.
איננו יכולים לשמור על איכות הסביבה, כי שכחנו מהי הסתפקות במועט.
איננו יכולים לנהל הרמוניה, כי שכחנו מהי דרך ארץ.
בשביל מה יש לנו לחיות, אם כל חיינו מנוהלים על ידי יצרניות ענק שמוכרות לנו את הזבל שלהם?
אני לומדת המון. שוקדת כל חיי במאמצים להצליח. אני בוכה, כל הזמן, כי קשה לי. וכל זה אני עושה, בשביל כסף. הכסף הזה, שמבזבז לי את הילדות, שמנהל את החיים של כולנו. הכסף הזה, שבגללו צריך לגזום יערות שלמים מסביבינו. הכסף הזה, שמניע את כולנו לקנות את ההכי יקר, כדי להיות טובים יותר.
אני מפחדת, מפחדת להסתכל במראה. מפחדת לראות את עצמי, כי זה לא מה שהעולם רוצה. אינני מתלבשת כמו שהיו רוצים שאתלבש.
חברות שלי מחליפות חבר כל שבוע, כי הן גזרו את החולצות שלהן קצת יותר מדי.
ואני, אני הפסקתי להאמין באהבה. כי אין דבר כזה אהבה, הכל מונע מכמה כסף יש לך, כמה את נהנתנית, כמה את חיה את החיים וכמה את לא חושבת פעמיים לפני שאת בטעות נכנסת להריון ובוכה כל החיים אחרי זה.
אין אהבה, יש יופי.
ובשביל מה צריך לרוץ את כל המירוץ האינסופי הזה, של להצליח, של להנות, של להרוויח?
אם כך, מה זו הצלחה?


תגובות (5)

את צודקת בהחלט, אנחנו חיים בעולם מטורף. תהיי חזקה, תצליחי להיות מי שאת, ודווקא בגלל זה תמצאי את האהבה האמיתית. בהצלחה!

31/12/2015 18:29

יש אהבה היא פשוט לא קשורה רק לחברות בין גבר לאישה.
אחים, משפחה, חברים. למה נוטים לשכוח מהאהבה הזאת?
בכל מקרה, אני ממש מסכימה אתך, צריך להתחיל לטפל בתרבות הצריכה שלנו, היא לא רעה זה אנחנו שמשתמשים בה לרעה.

31/12/2015 19:26

את צודקת, דרקון. יש עוד המון אהבות מלבד בין גבר לאישה. אבל היא דיברה על זה, לכן הגבתי לה על זה…

31/12/2015 19:32

תודה רבה, זה ממש משמח אותי שעונים ולא מתעלמים:))

31/12/2015 21:06

וואו מאוד אהבתי , אולי לא שמעתי את ההרצאה אבל סיכמת את זה מאוד טוב וגרמת מאוד להתחבר , אהבתי ממש! את מאוד צודקת והכול פה כ״כ אמיתי ונכון.

31/12/2015 23:07
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך