!born this way
אוה,
מטאפורות, מטאפורות,
מה הייתי עושה בלעדיכם?
אז- לקוראים המסכנים, שצריכים לקרוא את הגועל נפש שבנבכי נפשי, אני מתנצלת, באמת, אני לא יודעת למה אני מעלה לכאן שטויות שכאלו,
או שאולי אני כן?
אני כן.
בתוך תוכי, ממש בפנים, אני מקווה שמישהי (או מישהו- לא שוללת) יקפוץ ויגיד- גם אני ככה!
אבל אני יודעת, אני משוגעת לגמרי.
בכל מקרה, אם תצליחו להבין משהו מאוסף החרבושים שיש פה מעליי, תודיעו, וגם אם לא- אולי אצליח להסביר.
בכל מקרה, תודה שקראתם, ושוב, סליחה..

חיי האהבה שלי

!born this way 21/12/2013 1065 צפיות 6 תגובות
אוה,
מטאפורות, מטאפורות,
מה הייתי עושה בלעדיכם?
אז- לקוראים המסכנים, שצריכים לקרוא את הגועל נפש שבנבכי נפשי, אני מתנצלת, באמת, אני לא יודעת למה אני מעלה לכאן שטויות שכאלו,
או שאולי אני כן?
אני כן.
בתוך תוכי, ממש בפנים, אני מקווה שמישהי (או מישהו- לא שוללת) יקפוץ ויגיד- גם אני ככה!
אבל אני יודעת, אני משוגעת לגמרי.
בכל מקרה, אם תצליחו להבין משהו מאוסף החרבושים שיש פה מעליי, תודיעו, וגם אם לא- אולי אצליח להסביר.
בכל מקרה, תודה שקראתם, ושוב, סליחה..

הנערה צעדה בכביש הסואן והסתכלה למעלה.
השמש שלחה בה חיצים שגרמו לאותה הנערה למצמץ, אבל היא המשיכה לפסוע באותה הגאווה, מתייחסת לשמש כאל ילד קטן החובט בה באגרופו.
והמכוניות חלפו על פניה במהירות, ולפעמים חשבה שברחו ממנה, ואז, כשהמחשבות האלה הזדחלו ברשעות למוחה, גבה היה משתופף קמעה, ועיניה היו מתרוצצות בחוסר נוחות.
אך היא כבר התרגלה לרעש של המכוניות הבורחות, לחיכוך המצמרר של המכונית עם הכביש.
והיא גם התרגלה שאף אחד לא עוצר לה, וכבר לא ציפתה לחריקת בלמים משוועת, וכבר לא בחנה את החלונות בסקרנות מהולה בתקווה, אולי הפעם יעצרו.
והיא כבר לא קיוותה, בתוכי תוכה, שתתרחש לידה איזו תאונה, והרבה אנשים יתרוצצו, ובתוך כל ההמולה הזאת מבט אחד טועה יזכה אותה בהתייחסות, קטנה ככל שתהיה.
וברגע שהחליטה, ברגע שגמרה אומר בליבה כי לא תצפה יותר, בשניות שנעלה את תקוותה וזרקה את המפתח אל האינסוף, 
חלפה לידה מכונית, ונעצרה בחריקת בלמים.
והנערה נעצרה.
גופה כמעט ואיבד את אחיזתו, וכפות ידיה, הסדוקות מההצקות של השמש, זעו באי נוחות.
ומהרכב יצא נער, והוא התבונן בה בסקרנות, ׳רוצה טרמפ?׳ הציע.
והיא, הנערה שידעה הכל על הפסיעה בשום מקום, הנערה שהתרגלה כל כך לחוסר התייחסות, השתנקה.
מבלי אומר הוא נטל את ידה ופתח בשבילה את הדלת, היא התיישבה על המושב הנוח, וכעבור כמה שניות הוא היה לידה, והם יצאו לדרך.
והוא דיבר אליה, וליטף אותה, אבל לא יותר מידי.
ואמר לה מילים יפות, ושיתף אותה, ובדיוק במידה הנכונה.  
והנוף היה עוצר נשימה, ורוח קלה פרעה את שערה.
ידו השתרבבה לצד ידה שלה, 
והוא אחז בה.
והיא החניקה.
היא החלה להשתעל, 
מבטו הדואג גרם לה להחניק יותר,
מלתעות המוות החלו ללטפה, 
נשימותיה החלו מתקצרות, וגופה זז בטלטולים עזים, כאלו אחז בה שד.
ובכוחות אחרונים לחשה לו ״תעזוב את היד״.
אך הוא נענע את ראשו בשלילה ׳אני יכול לעזור׳ הוא זעק.
והיא קמלה, ולא בגלל חוסר באוויר, אלא כי ידעה שהוא לא יכול.
ודמעות עלו בעיניו.
עיניה שלה התחננו.
ידו הרפתה ממנה, והוא פלט זעקת כאב.
והיא יצאה מהמכונית בזמן שזו נסעה,ונראתה כמו אישה שעברה שעות בעינויים מיסרים.
גופה התגלגל על הכביש, אך היא לא זעקה בכאב, כי לפחות היא הייתה לבד.
עיניה נפקחו, השמש סנוורה אותה בלעג.
קמה הנערה, והחלה לצעוד בכביש הסואן.
ולפתע,
היא קוותה שתעצור מכונית בחריקת בלמים משוועת.
ומבטה לא מש מחלונות המכוניות הבורחות, בציפייה למבט דואג מוכר.
אבל המכוניות לא עצרו עוד,
ורגליה של הנערה לא משו מהדרך, שהפכה להיות דרכה שלה.
והשמש הביטה מלמעלה,
במין מבט של רחמים.


תגובות (6)

מטפורות זה טוב,כמעט תמיד מוסיף לסיפור.במקרה שלך גורע מן הסיפור,כי זה פשוט יותר מדי,עד לרמה שזה משעמם ומייאש.
רואים שיש לך יכולות גבוהות מאוד בכתיבה,בניגוד לרוב השיט שנכתב באתר הזה,אבל מינון,מינון נכון

21/12/2013 22:10

וואו, אני פשוט התחלתי לקרוא ולא יכולתי להפסיק.
זה פשוט יפיפה.

22/12/2013 04:45

לאדריאנה-
קודם כל, תודה רבה על התגובה הכנה, אני מעריכה את זה.
אני רוצה להסביר לך משהו על ההגיון שלי בכתיבת קטעים מסוג ״הנערה״,
אין כזה.
אני כותבת את מה שעובר עליי, דברים שאני לא רוצה לחשוף בפני עצמי, אז אני עוטפת אותם במגוון של מטאפורות, ואז נחמד לי, כי אני מבינה מה אני רוצה, ואחרים לא.
אז למה את מעלה את זה? את בטח תשאלי,
כי באיזה שהוא מקום אני מקווה שמישהו יבין מה מסתתר מתחת לכל המטאפורות, ואולי גם יזהה משהו בו, אבל כן, כמו רוב התקוות גם זו טיפשית לחלוטין.
ולאלה- תודה רבה ! הבנת משהו?

22/12/2013 07:39

מוצף במטאפורות, ומובן כמו חציל מרקד שמציע לך לדון איתו בתורת הצבטנים (או כמו המטאפורה הזאת. גם טוב). במילים אחרות, אומנותי ועמוק. אם כי אני מציע לך לשפר כדי שגם הקהל המלומד מבינינו יבין מה זה לעזאזל אמור להיות.

05/01/2014 06:47

קודם כל, תודה רבה, אני מאוד מעריכה את זה.
דבר שני-
אני חושבת שהגיע הזמן להסבר היצירה הזאת, אולי אני יעלה ניתוח ליצירה, סתם ככה שאנשים יבינו שאני לא משוגעת (אני כן, אבל היי- בוא נשלה אותם)
בכל זאת, שוב, תודה רבה.
ואני לא חושבת שאני אערוך את זה, פשוט מנקודת המבט שלי, עם הסיפור והכל, זה מושלם.
אז אני לא רואה את עצמי משכתבת את זה.

05/01/2014 14:16

האמת שהעלתי ניתוח, אבל אז מחקתי אותו מפחדנות.

07/01/2014 08:18
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך