ילדה קטנה שלא מבינה

סתם מישהי 22/09/2015 1450 צפיות 4 תגובות
..

"אמא תקני לי רובה ירוק ומכונית מירוץ ירוקה!"
דרשה הילדה הקטנה מהאמא המיושנת, שרק אמרה "לא חמודה שלי זה לבנים, אולי לאחיך זה יתאים.."
"אבל אמא אני רוצה את זה! רק אני!" צעקה הילדה הקטנה ברחבי החנות.
ואותה האמא המיושנת נתנה לה שתי מכות בטוסיק, על ההתנהגות הזו, ורק אמרה לה "אם את רוצה נקנה בראץ, כי זה מה שמתאים לילדות קטנות כמוך".
ואולי הילדה הסכימה רק כי ראתה את החברה שלה יוצאת מהחנות עם ברבי חדשה, ורצתה גם, לא להיות שונה מכולן, ולא לשחק עם הבנים בזמן שהבנות מביאות את האיפור של אמא שלהן לכיתה. כן, הילדה הקטנה בת השש רצתה רק להיות כמו כולם.

"מתוקה שלי, השמלה הזאת פשוט מקסימה, אולי נקנה אותה?"
שש שנים אחר כך, והאמא עוד לא מבינה ש..
"אמא אני שונאת שמלות ואתה יודעת את זה, אני רוצה ללכת עם גינס וטי שרט.. לא יותר מזה".
אבל האמא לא מוכנה, שהילדה ההקטנה שלה – שכבר לא כל כך קטנה, תראה כמו בן.
"כל הבנות לובשות שמלה, למה את חייבת להיות שונה?"
והילדה, בדיוק באותו הרגע קלטה שאמא שלה, זאת שאמורה לעזור לה ולהקשיב לה,
אפילו לא מבינה שהילדה מהרהרת במשפט הזה כבר כמה שנים טובות. ולא מוצאת תשובה.

"רק תזכרי להשתכר יותר מדי מתוקה" האמא אמרה בדאגה ושלחה את בתה לצאת לדרכה
עם החברות לבר שנמצא באזור האחר של העיר.
ושניה לפני שהילדה יצאה מהדלת, ילדה שכבר הפכה לאישה בת 21 רק רוצה לדעת.
"למה לו את אף פעם לא אומרת את זה? למה רק לי כן?" היא שאלה.
"את אף פעם לא תביני נכון?" התרגזה מעט האמא.
"בנות צריכות לשמור על פאסון, אחיך הוא בן הוא יכול כי.. ככה זה פשוט עובד".
וכך האמא ענתה לה. והילדה פשוט יצאה לה מהדלת.

אחרי כמה שנים עזבה את הבית.
סוף סוף הרגישה הקלה, היא ברשות עצמה עכשיו. והיא יכולה להרהר כמה שתרצה במה שהיא רוצה, בלי שמישהו יסביר לה למה להם כן ולה לא מותר.
והילדה הקטנה מהרהרת פעם בכמה זמן כשנזכרת בילדותה,
למה נהוג שבנות לובשות חצאיות ושמלות לרוב? למה ילדות קטנות צריכות לאהוב ברביות ולהתאפר, למה נשים צריכות לסבול ולהוריד שערות מגופן, לסבול דימום לא רצוי כל חודש ואחרי כל זה, גם לסבול שוביניזם בחיי היום יום שלהן.
טוב, אולי הילדה הקטנה פשוט משוגעת וזהו.
ודעותיה לא נחשבות, וצריך פשוט להתרחק מאישה כזאת.
שכנראה לא מבינה שזהו העולם,
וממשיכה לחשוב כמו ילדה קטנה.


תגובות (4)

וואו מדהים… במיוחד התחברתי בגלל העובדה שהדעות שלי פחות או יותר תואמות את הסיפור… רעיון מדהים תמשיכי!

22/09/2015 09:03

אוי, זה היה נהדר. את כותבת מדהים, ולקחת נושא די בעייתי שלא מרבים לכתוב עליו והכנסת אותו לראש שלי, שוב. אני ממש אוהבת את הילדה הזו, ואני מחזיקה בדעות יותר רדיקליות ממנה. סיפור נהדר, כל הכבוד.

22/09/2015 11:11

אהבתי מאוד שבסוף הסיפור צידדת באם ולא בילדה, זה גורם לקורא לרצות לגונן על הילדה אפילו יותר. קטע נפלא!

22/09/2015 11:17

תודה רבה על כל התגובות,
אני מקווה שגרמתי למישהי לחשוב על הנושא הזה או להרגיש משהו בקשר לסיפור, כי זו בעצם המטרה שלי כשאני כותבת.. (לפרוק ולגרום לקרוא להרגיש או להרהר). אז אני שמחה שאהבתן!

22/09/2015 11:54
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך