כשהיא רוצה לקלל, היא אומרת שמאלני.

11/02/2016 667 צפיות 3 תגובות

כשהיא רוצה לקלל היא אומרת שמאלני.
מבחינתה שמאלן זה לא דעה, שמאלן זה פגם.
מבחינתי אם היא תקרא לי שמאלנית זה בדיוק אותו הדבר אם היא תגיד לי שאני אוהבת צבע אדום.עובדה מוחלטת.

מלמדים אותנו קבלת השונה. לא מלמדים מי זה השונה.
היא חיה בידיעה מוחלטת( וטעות מוחלטת) ששונה זה נכה, או אתיופי.
לא לימדו אותה משמעות המילה שונה.
מבחינתה שונה זה נכה או אתיופי. מבחינתי שונה זה כל מי שאיננו אני.

כי חס וחלילה שמורה תגיד ׳הומו׳ או ׳לסבית׳ בשיעור. לכן מבחינתה אותם לא צריך לקבל. לכן מבחינת כל בית הספר ׳ הומו׳ או ׳לסבית׳ זה קללה…

אז שמאלן זה משהו שמוכר את העם שלו, ומי שלא מאמין בהשם הוא מוכר את האמונה שלו, ומי שלא שומע מזרחית מוכר את המוצא שלו.
היא יצרה לעצמה ולחברה בפרט מין סטיגמה מכוערת שגורמת לכל מי שנולד אליה להיוולד ולא לשאול שאלות.

אני תמיד הייתי אחרת.
תמיד התעסקתי בנושא של אלוהים. בגיל 6 שאלתי את אבא אם הוא מאמין. הוא לא הצליח להסביר לי למה לדעתו אלוהים קיים. עכשיו אני כן בן אדם מאמין, אבל אני מאמינה כי אני מאמינה ולא כי החברה מאמינה.
תמיד חיפשתי להשתייך לסטיגמה הזאת בדרך שלי. קבלו תיקון, לא להשתייך לסטיגמה, אבל לגלות את עצמי בדרך שלי.
תמיד חיפשתי את הקול שלי ויותר חשוב מזה- חיפשתי איך להשמיע אותו.

אז אני לא שמאלנית, אבל אני מקבלת אותם. אני גם לא ימנית ונחשו מה? גם אותם אני מקבלת.

כשילד שומע קבלת האחר אחרי שמונים שעות שטחנו לו את המוח על הנושא הזה זה נכנס דרך אוזן אחת ויוצא דרך השנייה.
למה? כי שונה זה נכה או אתיופי.
וכמה כבר אפשר לשמוע עליהם?

אז אחר כך מדברים על פילוג העם.
בטח שהעם מפולג!!!!! כי חינכתם אותו להיות מפולג.הכל מתחיל ונגמר בחינוך.

אז כשהיא רוצה לקלל, היא אומרת שמאלני, כי שמאלני זה קללה, בדיוק כמו חילוני או צפוני. או הומו או לסבית.


תגובות (3)

כתיבה יפה. נושא מעניין. כל הכבוד!

11/02/2016 16:03

בפסקה הרביעית התייחסת לצורה בה מכנים את השמאלנים וייצגת את הימניים בארץ בתור אנשים מזרחיים ודתיים, עשית פה הכללה שלדעתי היית צריכה לוותר עליה. אני ימנית ואני לא מזרחית, אני אשכנזיה שגרה בתל אביב ובעצם עשית הכללה של כל הימניים שהם מזרחיים ומאוד לא מקבלים את השונה ומאוד דתיים ונגיד אפילו הומופובים.. לדעתי היה עדיף בלי הקטע הזה. אבל בתור מישהי שמביעה את הדעות הימניות שלה בקיצוניות רבה אם זה בכתב ואם זה בדיון בכיתה אני מבטיחה לך שמאוד קשה לקבל דעה של מישהו עם דעה אחרת כי היא נראת כל כך מופרכת.. אז יש אנשים שבעצם מגיבים בצורה של שמות גנאי ויש כאלה שלא.

11/02/2016 22:01

כל בן אדם הוא בן אדם מלא , להגיד אל נכים ואתיופים שהם שונים זה סתם טיפשות כי הם כמו כולם. וגם שמאלנים, ימנים, דתיים, חילונים, כולם כאן בעולם בני אדם. הבהרת טוב את העמדה שלך בנושא ואת צודקת בעניין קבלת האחר כאדם אבל שימי לב שצריך להדגיש שהשונה הוא לא כזה שונה כמו שחשבת.

12/02/2016 08:40
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך