אני משתדל להעלות סיפורים עם מסר חינוכי אבל האמת היא שהסיפור הזה חביב עלי במיוחד והוא לא רחוק מהאמת. אשמח לשמוע את דעותיכם/ן איך אפשר לעדן אותו ככה שהוא יתאים לילדים לפני השינה מבלי שזה יגרום להם לצעוק אחד על השני "מוטי דניאל הזבל" או "אמן תדרוס אותך משאית"

מוטי דניאל

09/05/2021 1954 צפיות 6 תגובות
אני משתדל להעלות סיפורים עם מסר חינוכי אבל האמת היא שהסיפור הזה חביב עלי במיוחד והוא לא רחוק מהאמת. אשמח לשמוע את דעותיכם/ן איך אפשר לעדן אותו ככה שהוא יתאים לילדים לפני השינה מבלי שזה יגרום להם לצעוק אחד על השני "מוטי דניאל הזבל" או "אמן תדרוס אותך משאית"

הערה: זהו סיפור דמיוני והדו שיח עם מוטי דניאל מעולם לא קרה – לפחות לא כמו שמתואר כאן.

כשאתה נער מגיע השלב שבו אתה צריך לבחור איזה קבוצת כדורסל אתה אוהד.
ברעננה שלפני עשרים שנה הבחירה הייתה קלה- מכבי רעננה.
מכבי רעננה הייתה קבוצה מדהימה וסוחפת שבמשך מספר עונות בודדות כמעט זכתה בגביע וכמעט זכתה באליפות. הבעיה הייתה שכמו קבוצות רבות היא הבליחה רק לכמה שנים ואחר כך נעלמה לתהום הנשייה. אבל כשהקבוצה הייתה בשיאה לא היה גאה ממני ולא היה אוהד שרוף כחגי.
יום אחד הגיעה מכבי תל אביב למשחק באולם מטרו ווסט נגד קבוצתנו. התמקמנו מחוץ לאולם לפני שהחל המשחק כדי לקבל את פני גיבורנו האהובים ויריבנו הבזויים בשירים בליווי רעש תופים מחריש אוזניים. כשעבר מוטי דניאל, חגי שאג "מוטי דניאל הזבל". בדיוק באותו רגע נפלה דממה, העולם שתק ורק חגי נשמע. מוטי דניאל עצר במקום, הסתובב והתקרב לחגי, הוא קירב את הפנים שלו אליו ואמר לחגי לתוך הלבן של העיניים "אמן שתדרוס אותך משאית" והסתובב.
מיד חזרנו לשיר שירים ולתופף בתופים ושכחנו מהעניין, בייחוד כי רעננה ניצחה את המשחק בהפרש גדול וכל העיר צהלה ושמחה.
למחרת בבית הספר בהפסקה הגדולה דיברנו על הניצחון הגדול ועל מארק בריסקר הקלע המחונן שמחץ את מכבי תל אביב. לפתע עובדיה, אב הבית של בית הספר ניגש לחגי ושלף אותו מהמעגל. כעבור מספר דקות חגי חזר מהורהר.
"מה קרה?" שאלתי.
חגי ענה "עובדיה אמר שיש עלי קפידה בשמים ושאל אותי מה הסיפור, אני חושב שזה קשור למוטי דניאל"
"מה זה קפידה?" שאלתי.
"לא יודע, משהו רע" השיב חגי. "הוא אמר שאני חייב לבקש סליחה ממוטי דניאל".
לא ידענו מה לעשות אז ניגשנו לראש הישיבה. הוא הקשיב לנו בקשב רב ואמר שעובדיה הוא אחד הצדיקים הגדולים ואם הוא אמר שצריך לבקש סליחה ממוטי דניאל, אז כך יש לעשות.
"איך נעשה זאת?" שאלנו.
למרבה הפתעתנו הרב הרים את שפורפרת הטלפון שהייתה לו על השולחן וחייג למנהל הקבוצה שהיה חבר שלו. הוא ניתק ואמר "מכבי מגיעים לרעננה עוד שבועיים, סידרתי לך שמנהל הקבוצה יכניס אותך למגרש ויפגיש אותך איתו כדי שתוכל להתנצל, בהצלחה".
מועד המשחק התקרב ובא. היה זה משחק גורלי ביותר עבור רעננה, אם רעננה תנצח היא תעלה למשחק גמר גביע המדינה. כל העיר רעשה וגעשה ולבשה חג לקראת המשחק. חגי ואני כתבנו שירי אוהדים חדשים וחגי דאג להביא שופר כדי להרעיש למרות שהוא לא ידע לתקוע. ביום המשחק העיר הייתה משותקת ולא היה אפשר למצוא כרטיסים למשחק. חגי קבע עם מנהל הקבוצה והוא הכניס אותו למגרש שבו כבר התאמנו שחקני שתי הקבוצות.
באולם היה רעש אימים. איש לא נפקד. צרחנו בקולי קולות, בעל התוקע של בית הכנסת הגדול היה באולם ולקח את השופר של חגי וניסר את האוירה בתקיעותיו.
מנהל הקבוצה לקח את חגי למוטי דניאל.
"מוטי", קרא מנהל הקבוצה.
"כן" השיב מוטי דניאל והסתכל לעבר שניהם.
"זה חגי ויש לו משהו להגיד לך" אמר מנהל הקבוצה.
מוטי דניאל הסתכל אל חגי, וחגי הישיר אליו מבט, התקרב, ראה לו לתוך הלבן שבעינים ואמר בקול בוטח "אמן תשבור רגל יא זבל" הסתובב וברח ליציע שלנו.


תגובות (6)

אני לא יודע בקשר לגרסה לילדים, אבל אני צחקתי מהסיפור. הייתה לי תחושה לקראת הסוף שאני יודע מה יקרה, ובכל זאת היציאה ההיא הפתיעה אותי.

אולי להחליף מילים בוטות במשהו יותר שליו ('אמן יפלו עלייך השמיים' תופס?)

10/05/2021 15:13

    תודה רבה.
    נראה לי שאשנה את ה"אמן תדרוס אותך משאית" ל- "שהלא טוב יקח אותך". זה גם יותר מיסטי ומתחבר לקפידה שבהמשך, וזה גם רפרנס לסיפור המעשה מאבידת מבת מלך של ר' נחמן מברסלב.

    11/05/2021 10:10

לכאורה אין משהו חדש או מקורי בסיפור, אבל הוא מסופר כל כך טוב, שנהניתי לקרוא. לא רואה טעם לשנות. תחכה שהילדים יגדלו. אהבתי את ההתערבות האלוהית והבחירה של חגי – להיות נאמן לקבוצה עד הסוף המר.

"הכל צפוי והרשות נתונה"

אם חגי בחר לא לשנות את עמדתו, נראה לי ראוי לכבד אותה ולא לשנות את הסיפור.

וסליחה עם הקורא מוטי דניאל, שאין לי שום דבר נגדו.

11/05/2021 01:54

    תודה רבה.
    נראה לי שאשנה את ה"אמן תדרוס אותך משאית" ל- "שהלא טוב יקח אותך". זה גם יותר מיסטי ומתחבר לקפידה שבהמשך, וזה גם רפרנס לסיפור המעשה מאבידת מבת מלך של ר' נחמן מברסלב.

    11/05/2021 10:11

    תודה רבה.
    אמנם בחירתו של חגי נעשתה על ידי כמחבר (המציאות הייתה טיפה שונה ולא הגיעה לכדי מפגש נוסף על הפרקט) אבל אני בהחלט מזדהה איתה ומבין מניין היא באה- ולכן אכבד את בחירתו של חגי הפיקטיבי.

    11/05/2021 10:15

כרגיל, יש לך יכולת נהדרת לספר סיפור.
אפילו השתפרת בעניין המרכאות. אגב, כל ציטוט חייב להסתיים בסימן פיסוק כלשהו, בתוך המרכאות. אין לפסק אחריהן.

לדעתי, התגובה הטבעית והספונטנית של חגי, ראויה להישאר כפי שהיא.

בקשה קטנה: אתה כבר כאן באתר, וטורח לכתוב כל־כך יפה, ומבקש תגובות. מה עם הדדיות?
קראת? הגב. פרסמת סיפור? הגב לסיפור אחר. קהילתיות.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

13/05/2021 00:33
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך