ChocolateChip
חשבתי על הנושא הזה כבר כמה ימים, כולנו רוצים שהקורונה תחלוף ואי אפשר לומר כמה התקווה שזה יקרה בקרוב גדולה. תוך כדי אנשים משתדלים להתגבר על הקושי, להשתמש בזמן ולנצל. הדרך הזו לא קלה אבל כשנצא נראה כמה זה השתלם לנו, עם חוויות מהסגר וזיכרונות לספר להפוך את כל זה- להיסטוריה!

מושג כפשוטו #8

ChocolateChip 22/04/2020 352 צפיות 2 תגובות
חשבתי על הנושא הזה כבר כמה ימים, כולנו רוצים שהקורונה תחלוף ואי אפשר לומר כמה התקווה שזה יקרה בקרוב גדולה. תוך כדי אנשים משתדלים להתגבר על הקושי, להשתמש בזמן ולנצל. הדרך הזו לא קלה אבל כשנצא נראה כמה זה השתלם לנו, עם חוויות מהסגר וזיכרונות לספר להפוך את כל זה- להיסטוריה!

"סבלנות"- כוח הרוגע לא להתפוצץ.
אני לא יכולה לומר שהפרוש הוא לחכות, זה לא הגיוני לדעתי.
אתם בטוח מכירים את צמד המילים האלה- "פתיל קצר", אדם שהוא כזה הוא בטוח לא סבלני. ההתפוצצות בדרך כלל מדובר בכעס מגיע מהר מאוד, הכוח שלו לשלוט בזה חלש.
איך אפשר לומר שלא להתפוצץ ישר זה לא נחשב לחכות?
לחכות- פיזית, בינתיים יושבים עושים דבר אחרים מתארגנים…
אז דווקא סבלנות נראית דומה.
אני חושבת שכשמחכים למשהו יש שני דרכים:
א) עם סבלנות.
ב) ללא סבלנות.
כשמחכים עם סבלנות מתארגנים, לא מתחרפנים ומנצלים את הזמן.
ללא סבלנות אין את הכוח. המטרה היחידה אליה מחכים ורק עליה חושבים, והזמן מרגיש לא חולף. בטוח מתחרפנים ממציאות כזו, כי מה יותר חשוב מהמטרה?
במקרה כזה כשאני מסתכלת מהצד כל מה שיש לי לומר זה:
בשביל שמשהו מאוד טוב יקרה, חייב שלא תמיד יהיה אותו!
תדמיינו -קיבלתם הכל מיידי, כביסה אוכל… כסף. מה הייתם עושים? לא היה צריך כלום כי אין שום דבר שחסר, חוץ ממה להוסיף.
למה ללכת לעבודה אם לא צריך אוכל וכסף?
למה ללכת ללמוד אם הכל נלמד ונרכש כבר?
איפה החוויה להיות בכיתה? לרוץ בשיעורי ספורט, לקבל מתנות ליום ההולדת, להרוויח כסף בכוחות עצמך…
איפה החוויה לעזור לאחרים? למצוא לגלות לחיות!
מי צריך שהכל יקרה מהר?
בדרך עובר עלינו דברים שאפשר ללמוד מהם, שאפשר לחוות וליצור זיכרונות.
אולי הדרך והסבלנות היא בשביל התוצאה, אבל היא בעצמה כל כך עצומה בכל צעד וצעד.
אם אי פעם תתפוצצו, תרגישו שלחכות זה סבל.
פשוט תנצלו את הזמן!
זה לא קל בכוונה, כי מה שקל אינו שווה ומספק. מה שמגיע מהר ללא דרך, אינו אותו הדבר כמו האוצר והכוח שבסבלנות!


תגובות (2)

נחמד, מעניין. מחכה למושג הבא :)

22/04/2020 22:26
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך