מקווה שאהבתם.. להמשיך??

מנקודת מבט ; הסבר + פרק 1

09/04/2015 966 צפיות 2 תגובות
מקווה שאהבתם.. להמשיך??

היי, אז היכרות עם הסופר , אני בעצם חח. קוראים לי מור, ולשם הסיפור יקראו "מנקודת מבט".
קצת על הספר: ישנם חמישה ילדים: אחת דתייה, אחד בא מהרחובות, אחת באה מבית עשיר ,אחת באה מבית עם הורים גרושים ועוד ילדה שהוריה מתחילים להיכנס למצב כלכלי וכספי קשה!
שם הסיפור מנקודת מבט מכיוון שכל פעם אני ירשום לדוגמא -מנקודת מבט של תומר*- (תומר שם לדוגמא). ואז לפעמים אחליף, -מנקודת מבט של תמר*- (סתם שם לדוגמא).
אמנם זה קצת יבלבל, אבל נראלי שתסתדרו..
תשובות לשאלות שאולי ישאלו: (כבר כתבו לי תגובה אחת אז תקראו את התשובה שלי אליה, למטה).
-בכוונה אין מלא מידע על כל דמות
– כן, כל הסיפורים והנקודות מבט בסוף מרכזות סיפור אחד, (זאת אומרת כל הנקודות מבט בסופו של דבר מתחברות)
אז נתחיל?

פרק 1:
-נקודת מבט ^איה^-
נויה המעצבנת הזאת, איך היא ישנה לה בכיף שלה, כאילו הכל טוב בחיים.
למה לא נולדתי היא, זאת אומרת כל התשומת לב של ההורים מופנת רק אליה, כאילו אני ורון לא הילדים שלהם!!

נקודת מבט כללית -בית משפחת רוזן-
בית משפחת רוזן הם עשירים לגמרי!!
רון איה ונויה הם אחים.
איה ונויה הם אחיות תאומות, אמנם לא דומות אך נולדו באותו יום, שנה, ושעה. רק דקה שונה. איה נולדה לפני נויה, אז נויה נחשבת לקטנה בבית. שניהן בנות 15.
רון בן 17, חיי את החיים בו נגיד ככה, כל יום מסיבה, תל אביב, בלגן..

המשך נקודת מבט -איה-
״נויה!!!!!!״ צעקתי לעברה, היא התעוררה מבוהלת, נויה נראית עדינה אבל כשמעצבנים אותה אז לא כדאי להתעסק איתה. ״כלום״ חייכתי, מרוצה מעצמי. החדר שלי ושלה הוא אחד מול השני. ״למה עשית את זה יכלבה, מה העניין שלך? רע לך שאני ישנה בכיף שלי? סתומה!״. אמרה וחזרה לישון בעודה מקללת אותי בשקט.
״סתמי״ זרקתי לעברה אבל ביותר בשקט, רון ישר התעורר למרות שהיה ער ואמר ״שיר מה העניין שלך? עושה הכל דווקא הא?!״ צעק והוא היה בבוקסר. ״שתוק כבר וחזור לחדר שלך״. אמרתי כדי שיפסיק להתערב.
לדעתי רון היא ממש חתיך, הוא הכי הטעם שלי, אבל הוא אחי, אז באסה.
——————————————
-נקודת מבט ^שוהם^-
לא שוב הסיוט הזה, התעוררתי במהירות מהסיוט הנוראי, לא עוד פעם!! צעקתי לעצמי בתוך הלב.
הרגשתי שמשהו רע קורה, לא יכול להיות שפתאום אבא לא בבית כבר יומיים ואמא אומרת שהכל טוב אבל רואים עליה שמוטרדת.
רצתי מהר למיטתה של אמא והערתי אותה, לא היה לי אכפת.. אני גם בת יחידה אז זה אומר שאם היא תכעס עליה, בשנייה הכעס יעבור והיא תמשיך לאהוב אותי.
״אני דורשת הסבר!״.
״מה מאמי? תחזרי לישון, מחר..״ אמא אמרה ובכלל לא הבינה מה רציתי.
״לא אמא! עכשיו.! נמאס לי מכל הסתרות בבית הזה. למה האבא הזה לא בבית כבר יומיים למען השם!!?״ צעקתי.
אמא ישר התעוררה, הדליקה את האור, שיערה היה הפוך מכיוון שישנה ולא הספיקה להתארגן.
״טוב.״ שתקה אמא לכמה שניות.
״תראי" התחילה ונאנחה. "אני ואבא בתקופה קשה, אני לא יכלתי לספר לך כי לא היה לי הסבר, אבל בדיוק היום כשחזרתי מהעבודה היה לי בדיוק את המילים איך להסביר לך, אבל כל כך ישנת והיית מתוקה!״ אמרה אמא וניסתה לרכך את העיניין. נו אמאאא אמרתי לעצמי בלב.
״בקיצור" אמרה בשקט. "אבא בוגד בי, וכנראה שיש לו משפחה אחרת״. אמרה במהירות והחלה לגמגם.
כל מה שחלמתי בעצם הסיוט שהיה לי עכשיו באמת התגשם. מה היה הסיוט ? אבא יושב בשולחן האוכל עם משפחה אחרת וצוחק והילדים אחרים יושבים גם בשולחן והוא צוחק איתם ומלטף את ראשם, הם גם היו יותר יפים ממני, ואני יושבת בראש השולחן ושותקת מסתכלת על רגליי ויורדות לי דמעות.
זה הסיוט הנורא , אבל זה באמת ככה?!?

-נקודת מבט כללית , בית משפחת ״שרון״-
משפחת שרון מתחילה להתפרק במהלך הסיפור, תמשיכו לקרוא יהיה מעניין! ;
שוהם ילדה מתוקה, עדינה וחביבה, היא בת 15.
כל כך אוהבת משפחה, עד שמגלה משהו נורא.
שוהם ילדה רגילה ממוצעת, ילדה יחידה.

המשך נקודת מבט -שוהם-
״מה זאת אומרת?????״ דרשתי הסבר מידי.
״אוקי, היום אבא סיפר לי הכל, הוא סיפר לי שלפני שנולדת , שאני והוא היינו נישואים אז הוא גם הכיר מישהי אחרת ולא רצה לוותר על שנינו, ואני אחריי שנולדת נהפכתי לעקרה ולא הצלחתי להביא עוד ילדים, אז אבא הלך לבחורה השנייה, ועשה איתה שני ילדים ומשפחה, בגלל זה כל הלילות שאמר שהולך לחדר כושר הלך בכלל לבחורה ההיא, כרגע יש לו שלושה ילדים, את – שוהם , רוני ילדה אחרת וירין ילד אחר.
״שני ילדים יש לו את מתכוונת״ אמרתי במרמור לאמא.
״אני כבר לא הילדה שלו, רק שלך!״
ירדה לי דמעה והלכתי מחדרה של אמא. חזרתי למיטה והתחלתי לבכות, שרון חברתי הטובה התקשרה , אפילו שזה היה לילה, כל יום כל השעה כמעט אנחנו מחוברות, אבל לא עניתי. בכיתי. ניתקתי לה את הטלפון.
—————————————–
נקודת מבט -לורן-
הלוואי והייתי יכולה לעזור להם , הלוואי! בבקשה אלוקים שיהיה לילה נפלא וטוב ויום חדש, ושהוריי יפסיקו להיות בחובות! אמן. נישקתי את התנך שמתי מתחת לכרית והלכתי לישון.
כל יום שמעתי את דמעותיה ואת צעקותיו הנמוכות של אבא, לא זה לא מה שאתם חושבים. פשוט אבא ואמא בחובות וכל פעם הוא מלמל וצווח, וצועק בטלפון שזה לא נכון, מנסה לשכנע שזה לא הוא שהימר.
אמא בוכה, כי המצב קשה.

-נקודת מבט כללית בית משפחת ״מונטרו״-
משפחה אתיופית, ענייה. (זה לא גזענות לחלק שיחשבו, פשוט זה הקטע של הסיפור, אז אל תכנסו לסטיגמות).
ללורן שלושה אחים,
לורן ויפתח- לורן בת , יפתח בן, שניהם אחים באותו גיל , בני 14.
הילה- אחות בינונית בת 8
הסקה- אחות הקטנה בת 3
————————————————-
נקודת מבט -רוטן-
קר לי, לא כיף לי, כולם שונאים אותי, מתי יהיו לי חברים, מתי תהיה לי משפחה!?!
בכיתי. נמאס לי מהחיים.
כל החיים שלי הם קשים. רעים, לא טובים.!!

נקודת מבט כללית משפחת – בן עמי-
רוטן כל פעם מטייל בפנימיות, אין לו משפחה רגילה, אימו נפטרה ממחלה, אביו בכלא ואחותו בארצות הברית מנסה לפתח חיים חדשים.
רוטן קיבל שם מיוחד , לאימו קוראים ליאת, לאביו קוראים חיים ולאחותו קוראים ליאן. רק הוא רוטן, מכיוון שיצא ילד מיוחד, אהב לצייר, ליצור, ליזום.
רוטן זה פשוט היה מיוחד.
רוטן בטוח ששמו דפוק, לא יפה, הוא בטוח שהוא טמבל גמור, שלא יצא ממנו כלום! טוב האמת שזה מה שאביו תמיד אמר, אבל אימו תמיד שכנעה אותו שהוא היה טוב ושהוא יצליח בחיים!

(את הסיפור על הדתייה הוסיף בפרק הבא).


תגובות (2)

נשמע מאוד מעניי אבל..
הסיפורים בכלל איכשהו קשורים אחד לשני?
דבר שני..לגבי שוהם.
לא הייתי מצפה מאמא שתאמר אחרי קצת שכנועים דבר שכזה לבתה.
נראה לי הייתי מחכה כמה פרקים..זה היה נשמע יותר אמין ויותר מתאים..
בסך הכל יפה,
וגם אם תוכלי, קצת יותר להרחיב בנקודות מבט לא מורחבות שנקבל מספיק מכל נקודה בכל פרק…
מקווה שהבנת אותי, ומצפה לתשובה בנוגע לשאלה ששאלתי בהתחלה :)

09/04/2015 23:34

    היי, בדיוק מה שאמרת ידעתי שיאמרו.. אז אוקיי חח יש לי גם תשובות,
    תשובה 1 לשאלה אם הם יהיו קשורים אחד לשני: אז ברור שכן חח, הרי בכוונה זה מנקודת מבט, לכן תצטרכו לקרוא עוד כמה פרקים בשביל להבין..

    תשובה 2 לשאלה לגבי שוהם: אני לא יודעת באיזה פרק הציג את זה, אני חושבת בפרק 2, ואז תבינו למה סיפרתי ישר על המקרה של שוהם ומשפחתה. וזה לאחר שכנועים רבים.. זאת אומרת שאבא שלה לא נעדר רק יומיים אלא יותר, ורק באותו לילה הזה היא התפוצצה על אמא שלה כי היא לא מספרת לה כלום.

    תשובה 3:בכוונה אין הרבה פרטים על הדמויות במיוחד שזה פרק ראשון כי רשמתי רק בכללי, כאילו איזה דמות תהיה כל אחת, וכל הפרטים המלאים יהיו בהמשך.. במשך פרק 2-4 רוב הסיכויים..

    ותודה ששמתם לב (לא ידעתי אם זה בן או בת, אז בכל מקרה)..

    09/04/2015 23:48
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך