סבא ג'ורג'י

21/11/2009 875 צפיות אין תגובות

סבא ג'ורג'י
סבא ג'ורג'י היה אדם מיוחד במינו. איש קטן גוף, נמוך ורזה. אך הוא היה איש פיקח, שנון, איש נוח לבריות ובעל לב חם אוהב.
בעיראק עבד בשירות הרכבות בתפקידים בכירים מאוד. כולם אהבו אותו וכולם רצו בקרבתו. הופעתו היתה מרשימה: הקפיד להתלבש במיטב האופנה וכל הופעותיו היו הוד והדר.

באחד הימים, קודם בדרגה וכנכנס למשרד באותו בוקר…עמדו לקבל את פניו כ20 מנהלי מחלקות ובראשם איש גבוהה, שרירי ומבטו מביע אימה. התקדם האיש לקראת סבא גו'רג'י ואמר: "אני מוניר, מנהל המשרד כאן. אני תמיד אהיה לצדך ועזור לך בכל דבר. בכל בעיה תוכל לפנות אלי ואני אפתור את כל הבעיות. לאחר שעשה הכרה עם כל מנהלי המחלקות פתח ואמר: "אני שמח לעבוד עמכם. תשכחו כל מה שהיה עד היום, היום רק אני קובע ורק ממני תקבלו הוראות". כולם הנידו בראשם לאות הסכמה. אז מוניר התקדם לאט, פתח את המגירה של שולחן העבודה של סבא ג'רג'י ושחף לתוכה חפיסת סיגריות. סבא ג'ורג'י נדהם. הוא לקח את קופסת הסיגריות בידו והשליה על פניו של מוניר וגער בו: "איך אתה מעז! אני לא מגרש אותך אך מהיון אתה תהיה כמו כל אחד,אינך מנהל את המשרד תקבל, כמו כל אחד, רק ממני" . מוניר רעד כולו מרוגז ומבושה וחזר לשולחנו עם זנב מקופל. סבא ג'ורג'י חשב שהעניין סודר והיה שקט למשך כשבוע ימים.

כעבור שבוע בערך מהתקרית עם מוניר, סבא ג'ורג'י היה בדרכו הביתה, היה לילה, חשוך מאוד עד כדי שלא ניתן לראות כלום, פתאום סבא ג'ורג'י הרגיש מכה חזקה ממכשיר חד בפניו, לא יכול היה לראות מי התקיף אותו עד ששמע את מוניר אומר: "יהודי מלוכלך…אתה מעז להעליב מוסלם….היום אני מחסל אותה". התנפל עליו במכות נמרצות והסבא המסכן לא ידע איך להתגונן. הוא סיפר: "אני איש קטן וחלש, לא יכולתי להחזיר מכות לאיש כזה חזק ושרירי ולא יכולתי להשתחרר ממנו. תפסתי לו במקום מאוד עדין בין רגליו, ומוניר שיחרר צעקת כאב אדירה והתחנן: "עזוב אותי בבקשה..אנשק את רגליך עזוב אותי". סבא עזב הרחיק את ידו מאחיזתו במקום העדין ומוניר ברח בריצה אדירה.

הוא לא הופיע לעבודה במשך שבועיים. כשחזר הוא התנפל על סבא, נשק את ידיו והתכופף לנשק את רגליו כשהוא אומר לפני כולם: "אני מבקש סליחה ממך…בבקשה תסלח לי". ומאז סבא ג'ורג'י שלט ביד רמה ואישש לא הציק לו.

עוד על סבא ג'ורג'י
כשהגיע ארצה, לא יכול היה לקבל עבודה כלשהי. אך היו כמה נסיונות שלא הצליחו:
סבא המורה
פעם נשלח ללמד ילדים באחד מיישובי העולים בהרי ירושלים. הוא עמד בכיתה וכל הילדים, אחד אחרי השני יצאו מהכיתה בטענה שהם צריכים נוחיות. פתאום בא המפקח ושאל: "איפה הילדים?" סבא ענה: "יאו לנוחיות"
המפקח אמר לו: "נראה לי שגם אתה צריך ללכת הביתה" ופיטר אותו.
משה דיין
פעם הגיש מועמדות לעבודה כלבלר בתעשייה האווירית. הם שלחו אותו למבדקים שונים, בדיקות רפואיות, שאלו על בריאותו ועל המחלות מהם הוא סובל…ועוד…..
סבא התעצבן ואמר לרופאים שבדקו אותו: "אני בסך הכל בקש לעבוד כלבלר. הרמטכ"ל שלכם עיוור בעין אחת והוא מנהל את הצבא, ואילו אני עם שתי עיניים, לא יכול לעבוד כלבלר?". כולם צחקו וקיבלו אותו לעבודה.
באוטובוס
פעם עלה על האוטובוס. לפניו עלתה אישה שמנה מאוד ושלימה 4 גרושיםץ
סבא עלה אחריה ושילם 2 גרושים. הנהג אמר לו: "אדוני תן עוד 2 גרשים, הנסיעה עולה 4 גרושים" סבא ענה, כשהוא מורה על האישה השמנה: "היא 4 גרושים, אני חצי ממנה במשקל ולכן אשלם חצי מחיר"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך