'אבי ואימי עזבני (תהילים כז')

22/06/2013 541 צפיות תגובה אחת

בשבוע החולף חוויתי סיפור תובעני , כל כך רציתי לשתף משהו , רק שחברי מכירים את דמויות הסיפור ולכן לא רציתי לשתף אנשים שאני מכירה ,שמחה שמצאתי את האתר לפורקן שלי. תודה רבה .
אבי אייל הוא איש מיוחד , אבא אהוב ומסור טוב לב ואוהב את הבריאות , השקיע את כל כלו בחינוך ילדיו. אבי חווה ילדות קשה , הוריו התגרשו כשהיה בן 4 , מאז נשלח לפנמיות , במשך שש שנים התגלגל עם אחיו הקטן מממוסד למוסד עד אשר אימו נשאה בשנית ואספה את שני בנייה לביתה החדש. אספר מעט על הורי אבי:
פרידה אימא של אבא: סבתי חוותה שני אירועים טרגיים בשנה הנוכחית, אימה (סבתא רבתה שלי) נפטרה בגיל 97, לפני כמה חודשים. בעלה, (סבי החורג) נפטר לפני חודשיים.
לסבתא שלושה ילדים, אבי הוא הבן הבכור.
סבתא היא אישה עתירת נכסים ולמרות זאת חייה בצניעות ובפשטות.
קבלה שתי ירושות מאימא ומבעלה המנוח. הירושה של האימא התחלקה בין ארבעת אחיה ,(ירושה של שתי דירות וחלקת אדמה) ומבעלה ירשה חלקת אדמה , בית , בניין המושכר לארגון השייך למדינה , הבניין מניב רווחים יפים כמדי חודש וכמובן חשבון שוטף ופנסיות שלה ושלו.
דוד אבא של אבא – סבי הוא פרופסור מפורסם באוניברסיטה יוקרתית באירופה, עטור פרסים על מחקריו ופעולותיו. חי חיי תענוגות ופאר עם בת זוגו ושולח לאבי מדי כמה חודשים צ'ק של אלף דולרץ
המשפחה שלי:
אבי חזר בתשובה ולו תשעה ילדים , כבר חיתן ארבעה ילדים,
רוב ילדיו הם הנחת של אבי חוץ מאשר שני ילדים , האחד יושב בכלא כבר שנה והשני הולך בדרכו של האח הגדול , לא מצא את עצמו ולפורקן מעשן סמים ושותה ללא הרף.
שני ילדיו של אבא הם הגיהנום עלי אדמות , אבי לקח את הסיפור קשה מאד הוא מדוכדך ועושה ככל שביכולתו.
הורי הם אנשים טובים ומיוחדים שעשו רק טוב לילדיהם ולשאר הסובבים, מדוע נחת עליהם סיפור כל כך קשה ? כנראה חשבונות שמים, הורי כל כך טרודים שאין להם את הזמן לשאול את מה שאני שואלת.
והקושי הכי גדול הוא החובות שהשאירו אחיי להורי , גנבו להורי מאות אלפי שקלים.
אבי נקלע לחובות נוראים ובנוסף לטרדות היומיומיות הוא מבקר כל בוקר בבנק לא לפני שחיתת את רגליו להשיג את הכסף. אבי עושה הכל כדי לכסות החובות, מגלגל מפה ומגלגל משם.
כולם סומכים על אבי , מלווים לו ועוזרים לו לגלגל, וזו הסיבה שהוא אינו מוגבל בבנק.
הורי שניהם עובדים ומרוויחים לא רע ויכולים לחיות ברווח אך בשנה האחרונה החובות טפחו וטפחו , אבי לא נח לרגע מפה לשם ומשם לפה כדי לגמור עם החובות הנוראים האלו אך אין קצה חוט , כל כך קשה חלק מהלוואות הן בריבית גבוה כך שאתה רק מנפח את החובות ולא מתחיל לגמור.
ביום רבעי האחרון אבא אמר לי בבוקר מוקדם – 'היום אני אתקשר לאימא שלי ואבקש ממנה שתעזור לי במשהו , כבר שנים לא נתנה לי גרוש, היא מודעת למצב שלי אבל לא עוזרת אז אני חייב לבקש ממנה' אמרתי לו 'אבא סבתא לא תתן לך היא מבינה שאתה בתהום , תמות והיא לא תיתן לך שקל, היא קמצנית' אבא אמר לי ' בשום אופן לא, היא תעזור לי כי קבלה שתי ירושות גדולות , לא תיתן הרבה אבל משהו קטן היא תיתן' סבתא שלי אישה בריאה ולא מאד מבוגרת , מחזיקה ראש ומנהלת את העסקים של בעלה המנוח ביד רמה.
אבא התקשר לסבתא וסבתא ישר מדברת ' חמוד שלי אתה בסדר? הבטחת לי שתבדוק לחץ דם , אני דואגת לך , מבינה את המצב הקשה שלך' אבא עונה לה ' אימא המצב שלי מאד קשה אתמול הוצאתי לבן שלי צו הרחקה כי גנב לאשתי מהתיק 1800 שח, אני ממוטט רץ כל יום לבנקים חייב שתעזרי לי' סבתא עונה לו 'אם הייתי יודעת ש50,000 שח יוציא אותך מהחובות הייתי נותנת לך אבל אתה בור בלי תחתית , זה לא יעזור לך'
אבא: אימא כל שקל יעזור אני במצב קשה קשה
סבתא: כמה אני יכולה לעזור לך ב100 שקל ?
אבא: 100 שקל ,פחות ממה שעולה לי דלק לבקר אותך, אני צריך עזרה.
סבתא: תנקוב בסכום שיעזור לך.
אבא: 10,000 שח
סבתא: מה ??? אתה לא מתבייש , אני צריכה לדאוג לעצמי , אני אלמנה , חייתי כל חיי בצניעות ובפשטות ואתם חיים בראוותנות , מה אשתך צריכה אוטו ? שתיסע באוטובוסים , מהזה האוכל היקר שאתם קונים, מאיפה חובות רק משחיתות…. תמכור את הדירה שלך … צעקות צעקות
אבא: אימא אני במצוקה מתחנן לעזרה , את תמיד שואלת אותי מה עם הלחץ דם , מהזה מה עם הלחץ דם , יש שורשים ללחץ דם , מגיע רק מקושי ודאג'.
סבתא: אתה חוצפן תתבייש לך ..
אבא: למה חוצפן אני הבן שלך , אני מתחנן לעזרה
סבתא: ניתוק.
אבא דיבר יפה ולא הרים את הקול , אמר את שבלבו.
ביום שישי אבא התקשר לסבתא לאחל שבת שלום
אבא: אימא מה נשמע?
סבתא: (בעצבים) מהזה משנה.
אבא: אימא שיהיה לך שבת שלום.
סיום שיחה.
אמרתי לאבא שאני לא מוכנה להיות בקשר עם סבתא כזאת רעה. אמר לי אבא:
'לא תפקיד שלנו לחנך , אני מבקש שתתקשרי לאחל שבת שלום'
גמלנו כל האחים לא לדבר עם סבתא שרואה שאבא במצב כל כך קשה ומוכנה שיתאבד , העיקר לא לעזור לו.
אבא התחנן לפני שלא אנתק את הקשר.
למרות ההחלטה לא לדבר התקשרתי לסבתא כי אבא ממש ציווה עלי, סבתא מאד התרגשה מהטלפון ואמרה לי 'תודה חמודה שאת זוכרת אותי , מתי אראה אותך אני כל כך מתגעגעת' ובקשה שאספר לך מה שלומנו, ספרתי על הלימודים ,העבודה ועל מה שאנו עוברים. סבתא עונה לי ' אני לא מבינה למה לאנשים כל כך טובים מגיע לעבור את זה , אבא במצב נפשי כל כך קשה' אני אשרתי שנכון מאד.
עברה שבת ואני לא מפסיקה לחשוב על הרע הזה, איך אימא יכולה לעשות דבר כזה לבן מקסים שעשה לה רק נחת , תמיד כיבד ולעולם לא הגיע למצב ששרוי בו היום.
מה אתם אומרים ? אני בדילמה להמשך הקשר עם סבתא פרידה ?


תגובות (1)

ואוווווו תקשיב עכשיו בוקר אני יושבת וקאורה את מה שכתבתה פה
ואני יושבת וקאורה כול מילה במילה
שליבי באמת מרגיש את כול הבעיה אתה עברתה חיים לא קלים בכלל
ושאתה עוד גמרתה את הקטע פה בסימן שאלה זה אומר שגם אין לך עוד תשובה
אני האחל לך רק דבר אחד שיהיה לך בהצלחה בכול אשר בו תלך
ובהצלחה באתר כי אתה חדש
והשמח לקראו עוד סיפורים ויצירות שלך
אוהבת שרית =)

22/06/2013 22:01
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך