אחוזה וחצי. מחזה קומדי-דרמטי {מערכה ראשונה, סצנה 3}

05/08/2011 575 צפיות אין תגובות
©

סצנה 3

החלפת תפאורה. נלי וג'וני יושבים בגינה מפוארת ליד עץ גדול ונלי מסבירה לג'וני משהו בהתלהבות. שעת הצהריים. כשיורדת המוזיקה, היא נשמעת אומרת…

נלי: אז אתה מבין?! אני חושבת שהצלחתי לשכנע את הגברת למצוא חתן! (שניהם מתרגשים) אמנם היא לא הבטיחה שום דבר, אבל נראה לי שהרעיון קסם לה במקצת. אתה רואה, ג'וני?! עוד הולכת להיות כאן חתונה!!

ג'וני: תשמעי, נלי, אני ממש מאושר בשביל הגברת שלך. אבל אני חייב לציין, שאם את באמת רוצה שדברים יעשו כאן, ולא רק יאמרו, כדאי שתתחילי להזיז את העסק.

נלי: על מה אתה מדבר?

ג'וני: (קופץ על רגליו) תמצאי לגברת שלך כבר מועמדים! (רץ ועושה איזו סלטה)

נלי: (קמה ומנקה את חצאיתה מאבק) מועמדים? הו לא, זה רק יחמיר את המצב- אם הגברת תראה שיותר מעשרה גברים עומדים מול שער ביתה עם פרחים ומתנות, היא תתפלץ מרוב "עודף חברת אנשים"!!

ג'וני: (נעמד מולה וקוטע אותה) אם כבר מדברים על מתנות, הכנתי לך את זה..

(מניח בכף ידה שרשרת עם תליון של עץ מגולף. נלי מתפעמת)

נלי: ואוו, זה…. זה כל כך יפה! אתה הכנת את זה?

ג'וני: (מגלגל עיניים ומסמיק קצת) טוב, לא רציתי שהשושבינה של הכלה תהיה ללא כל תכשיט. ותראי, (לוקח את התליון ומראה לה משהו בו) יש פה תמונה שלי, שאם אני אזדקן או במקרה אמות (צחוק קצר ומבודח של שניהם) שתמיד תזכרי אותי.

נלי: לא שאי פעם אני אשכח אותך, ג'וני. אני אוהבת אותך ממש!

(נוצר רגע. נלי קוטעת אותו בכך שהיא עונדת את השרשרת לצווארה. שניהם מחייכים. נוצר עוד רגע…נראה שהם מתקרבים כאילו עומדים להתנשק. מוזיקת רקע רומנטית מתגברת)

המילטון: נלי!

(שניהם קופצים)

נלי: (לג'וני) מהר! להתחבא!!

(הם מתרוצצים על הבמה ולבסוף ג'וני עומד עם הפנים לכיוון אחורי הקלעים ונלי מתחבאת מאחורי העץ. אחרי כמה שניות היא מציצה החוצה ומביטה בקהל במבט מוזר)

נלי: (בלחישה רמה) ג'וני! אתה זה שאמור להתחבא!!

(מיד מזנקים זה לעבר זה וממשיכים להתרוצץ, לחסום זה לזו את הדרך ולסוף מתחלפים במקומות- שנייה לפני כניסתה של גברת המילטון לבמה)

המילטון: נלי! הנה את! את לעולם לא תאמיני את מי מצאתי! (צועדת לכיוון נלי ומנופפת במעטפה. נלי מנצלת רגע קצרצר לבדוק מה עם ג'וני)

המילטון: מצאתי, לא לפני זמן קצר, תמונה של משפחתי מהחתונה של דודתי מצד אמא, ולעולם לא תנחשי עם מי חלקתי את תפקיד החזקת ההינומה של הכלה? (מוצפת התרגשות- מנסה להלהיט את נלי לענות על התשובה. לבסוף עונה בעצמה) דודני הרחוק מצד אבא, ויקטור!! (נלי מנסה להגיד משהו, המילטון מתעלמת מימנה לגמרי וממשיכה) היינו כמו החברים הכי טובים זה של זה, ותמיד שיחקנו יחדיו כשהמשפחה באה לבקר, ותראי! מצאתי עליו מידע והוא חי! ומתגורר כעת ברוסיה! (דוחפת לידיה תמונה) כתבתי לו כאן מכתב עם כל ההסבר המלא על הירושה וכד'.., ואני רוצה שתלכי ותשלחי אותו בדואר, בסדר?
(מבחינה שנלי לא עונה. נלי מרותקת לתמונה שקיבלה) מה את אומרת עליו? הא? נכון שהוא חמוד בתור ילד?

נלי: הוא….אה….(מתנענעת בכבדות כמחכה צורה של משהו שמן ותפוח) איך לומר… עגלגל.

(המילטון צוחקת, נלי צוחקת איתה. המילטון חוטפת את התמונה מידיה והצחוק פוסק)

המילטון: אבל מה זה משנה כרגע.. אני בטוחה שכיום הוא כבר הפך לגבר נאה וחסון.

נלי: איפה הוא בכלל- "כיום"?

המילטון: אהה… איפשהו ברוסיה, קשור בטח לעבודה..

(נלי מהנהנת בראשה. המילטון מגישה לה את המעטפה)

המילטון: לדואר (מצווה. ויוצאת מהבמה)

(ג'וני יוצא מהמחבוא אחרי כמה רגעים. נלי עם מבט מזועזע)

ג'וני: מה קרה? הוא עד כדי כך שמן?

נלי: זה לא מצחיק! אתה צדקת! כדאי שנתחיל למצוא רווקים! נתפצל! אתה תלך לכפר שלך! ואני אלך…

ג'וני: (קוטע) אבל רגע! לא אמרת שזה דווקא טוב שהיא תמצא לעצמה בן משפחה?

נלי: (עם פרצוף נגעל) תאמין לי, שיש אנשים שרואים עליהם שהם לעולם לא יהפכו ל "נאים וחסונים" ואם זה תלוי בי- אני לא הולכת לשרת עד זקנה שום גבר רוסי ומפוטם, שהשד יודע מה הוא עוד יצפה מימני לעשות איתו!

ג'וני: נהה.. לא דבר שאני לא יכול לצפות ממך לעשות איתי.

נלי: ג'ונתן!!! (מתחילה לרדוף אחריו ולנסות להכות אותו. ג'וני צוחק ואומר תוך כדי "לדואר! לדואר! לכי לדואר!")

(מסך)


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך