©קריאה נעימה גבירותיי ורבותיי.. ☺

אחוזה וחצי. מחזה קומדי-דרמטי {מערכה ראשונה, סצנה 1}

05/08/2011 566 צפיות אין תגובות
©קריאה נעימה גבירותיי ורבותיי.. ☺

מערכה א'

סצנה 1

במה חשוכה. על הבמה תפאורה של סלון מפואר בעל שלוש כורסאות ושולחן קפה מעוצב. ברקע שידות עם ספרים וחפצי נוי עתיקים ותמונות נוף. נברשת וחלון רחב. שטיח קטן ודק בחלקה הריק של הבמה. בצד ימין ממבט הקהל פתח ללא דלת. וצמוד לה, מהקלעים,כניסה עם דלת.
מוזיקת רקע.
כמעט וסוף החורף, לקראת אביב.
שעות הבהריים.

(מסך. נלי נכנסת לבמה עם מנקה אבק ומתחילה לנקות את חפצי הנוי שעל השידות. אחרי כמה שניות אחדות, גברת המילטון נכנסת ומתיישבת על הכורסא הקרובה. מורידה מעצמה צעיפים, כובעים וכ"ו.. היא ניראת מעט טרודה. נלי ניגשת)

נלי: גברתי, את לא ניראת כל כך טוב היום, אם יורשה לי לומר ..

המילטון: יורשה, יורשה.. בחיי.. אם יש דבר שאני לא סובלת, אלו הפקידים מהבנק שמציקים לי כל הזמן בגלל האחוזה שלי. תגידי לי נלי, אם גם לך היו מנקרים בשכל כמו קיפודים, בגלל הנכס היקר שלך, לא היית משתגעת?

נלי: נקרים.

המילטון: סליחה?

נלי: נקרים מנקרים. קיפודים דוקרים.

המילטון: את חושבת שזה מה שמעניין אותי?! החזירים בחליפות האלו בטוחים שכל מי שעשיר, עומד למות בכל רגע ושחייבים למצוא לנכס שלו יורש!

נלי: קשה לי לראות אותך במצב כזה ירוד, קלרה. את רוצה שאכין לך תה?

המילטון: נלי! כמה פעמים ביקשתי מימך לא לקרוא לי "קלרה" בחברת אנשים!

נלי: אבל אין פה אף אחד!

(עוצרת. חושבת על זה קצת. ובסוף, בתנועת ראש של "ואללה" מגיעה למסקנה שזה נכון)

המילטון: אבל אני מזהירה אותך נלי!

(נלי מהנהנת בראשה במהירות. כשהיא מסיימת נוצרת שתיקה.)

נלי: אבל גברתי, סביר להניח שהפקידים בבנק די צדקו בקשר לנכס. ונגיד.. שלא תמותי מחר.. רק תפלי מצוק או משהו.. מי יטפל באחוזה שלך?

המילטון: (מורידה את המבט המזועזע שהביטה בנלי ואומרת) טוב… באמת צריך לחשוב מכל הכיוונים.. (שותקת וחושבת. עושה כל מיני פרצופים מוזרים, חלקם גורמים לנלי קצת להיות טיפה בשוק) (בהחלטיות) בסדר.. אני אוריש הכל לחתול שלי.

(המילטון קמה)

נלי: (קמה אחריה) גברתי!

המילטון: אל תנסי אפילו לשנות את דעתי- אני אלרגית לכלבים

(נלי מוותרת ומגלגלת עיניים בבדיחות דעת. המילטון יוצאת מהחדר. נלי פונה חזרה לסדר את הסלון ומזמזמת לעצמה שיר עליז. היא מתרחקת ולפתע דמות קופצת לתוך הבמה. נלי נבהלת)

ג'וני: (צוחק) צהרים טובים, חביבתי!

נלי: (עדיין מופתעת, קמה והולכת לקראתו בצעדים נרגזים) ג'וני! אתה השתגעת!? הבהלת אותי כל כך עד שהשיער שלי התמלא בקשרים! ומה לעזאזל אתה עושה כאן??

ג'וני: קפצתי לביקור!

(בא לחבק אותה. אך נלי אוחזת בכתפיו כדי למנוע את החיבוק)

נלי: (ברצינות) זה לא זמן לביקור. אם היית בא שנייה לפני כן, הגברת שלי הייתה רואה אותך! אסור לך להיות פה!

(מרפים זה מזה)

ג'וני: אנחנו לא מאורסים, מותר לנו לראות אחד את השנייה.

נלי: (בטון של "ליידי")נכון, אבל אני עובדת עכשיו! הגברת לא מכירה אותך ותחשיב אותך לפורץ! (עושה פרצוף מעוות ומשנה לגמרי את טון הדיבור ) ואחר כך יאשימו אותי בהכנסת פורצים לבית!

ג'וני: (עם ידיים בכיסים) ההה…מישהו נראה פה לחוץ.

נלי: אני ניראת לך לחוצה?!!?!?!

ג'וני: (מביט בה ממושכות) לא..

(נשארים בפאוז)

ג'וני: רגע……….בעצם כן

(נלי מוחצת את כף ידה למצחה)

ג'וני: יש סיבה לכך שאת כועסת? זה בגללי? אני יכול ללכת אם את רוצה..

נלי: זה בכלל לא קשור אליך, לגברת יש נכס גדול! והיא צריכה למצוא מישהו שיטפל בנכס שלה אחרי שתמות. ואני דואגת לגברת! שלא תעשה משהו טיפשי..

ג'וני: קחי אותו את! נגור בו שנינו! (קופץ על הכורסא ומניח רגליים על השולחן. נלי מכה על רגליו כנזיפה ומנקה בפזיזות את השולחן. מחזיר את הרגליים כלא שם לב. נלי עם הגוף לכיוון הקהל)

נלי: זה לא כל כך פשוט.. נכון שאנחנו מכירים בערך מגיל שלוש, ונכון שאנחנו פחות מתראים לאחרונה, אבל אני פשוט מרגישה שכל הנכס הזה פשוט כבד עלי, ואתה… טוב…. אתה קצת מעופף בשביל גבר שאמור לדאוג לאחוזה ענקית..

(מסובבת את ראשה אליו ומגלה אותו מתבונן בבוהן שבכף רגלו. לוקחות כמה שניות עד שהוא מבחין בה ומוריד את הרגליים עם חיוך מתנצל)

נלי: (מנסה לשכוח את מה שראתה כרגע) ועדיף שהגברת תמצא מישהו יותר טוב! (מתיישבת על הכורסא מולו) אתה יודע.. בן משפחה שהיא יודעת לסמוך עליו או משרת שגם עליו היא יכולה לסמוך! או…

ג'וני: (נכנס לדבריה) או שתתחתן

נלי: תתחתן?!

ג'וני: כן. תתחתן. נו.. הקטע הזה שצריך לשים טבעת, להישבע, לשתות יין ולרקוד עם החותנת השמנה של הכלה.

נלי: ברור, ברור, אני יודעת מה זה להתחתן, אבל הגברת אף פעם לא תסכים להתחתן! היא פשוט אף פעם לא דיברה על זה ומעולם לא נראתה כאילו זה מה שחסר לה בחיים.

ג'וני: אבל את מבינה, נלי, שאם היא תתחתן, ככה יהיה לה הכי קל להוריש את הנכס שלה בלי דאגות שווא! כי כשאתה מתחתן עם מישהו- אתה נשבע שתסמוך עליו לעולמים! וכנראה שאם אתה מתחתן איתו, סימן שיש לך סיבה טובה!

(נוצר רגע)

נלי: (הורסת את הרגע) פפפפחח… אל תצחיק אותי! הגברת לעולם לא תסכים להינשא לאיש! היא פשוט לא טיפוס של גברים והתחייבויות.. אתה מבין?

ג'וני: היא קמצנית?

נלי: לא

ג'וני: אם כך, היא כנראה לא מושפעת יותר מידי מספרי רומן.

נלי: (עושה פרצוף) אתה ממש מצחיק אותי..

ג'וני: (לקראת לקום ולעזוב) אני כבר צריך לחזור עכשיו.. להתראות נלי! (מנופפים לשלום. הוא כבר עם רגל אחת בחוץ) או…ואני אומר לך נלי, אם היא לא תתחתן.. אז לפחות שתמצא תוכנית ב'.

(יוצא)

נלי: אל תדאג! הגברת היא הבן אדם הכי מעולה בהכנת תוכניות בי"ת למקרי חרום שהכרתי! (צוחקת לעצמה צחוק של סיפוק)

(לפתע המילטון נכנסת ניראת קצת אומללה. נלי מביטה בה)

המילטון: נלי, אנחנו צריכות תוכנית ב'..

(נלי מביטה בה בהשתאות)

המילטון: אין לנו חתול…

(מסך)


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך