אחוזה וחצי. מחזה קומדי-דרמטי {מערכה שנייה, סצנה 10}

05/08/2011 497 צפיות אין תגובות
©

סצנה 10
מוזיקת רקע. החלפת תאורה לחצר והעץ. ויקטור יושב על כיסא נוח וקורא עיתון. מסך. מוזיקה נחלשת. רואים את ג'וני עולה על ענפי העץ ומביט בויקטור. הוא עושה לו פרצוף וצוחק ללא קול. כמה שניות טובות עוברות עד שויקטור קורא לפתע בקול רם:

ויקטור: צ'רלי! ! !

(אין תגובה)

ויקטור: (ממלמל לעצמו משהו זועף) צ'רלי!!!

נלי: (יוצאת אחרי כמה שניות ומביטה בויקטור בשאלה) קראת- לי – אדוני?

ויקטור: כן! בוקר טוב אליהו! טוב שבאת באמת! (מפסיק לצעוק) הסירי לי את הנעליים (חוזר לעיתון)

(נלי מזועזעת. חולפות כמה שניות עד שהיא מתקרבת ובלית ברירה חולצת לו את נעליו. ממהרת לנוס מהגרביים המצחינות שלו)

ויקטור: (ממצמץ בשפתיו) יופי.. צ'רלי, אם את כבר כאן- תעשי את הכתפיים שלי.

(נלי מביטה אחורנית, אולי לחפש את המילטון כדי שתציל אותה. אחרי שאין איש- הוא הולכת לעבר ויקטור ומתחילה לעשות לו מסז'. משתדלת כמה שפחות לנגוע בו. ג'וני מביט בשניהם ומתחיל להרגיש אי נוחות. נלי וויקטור לא יודעים שהוא נמצא)

ויקטור: (מחייך. אחרי כמה שניות:) טוב די, צ'רלי, הפסיקי. (נלי מרימה את כפות ידיה כמה שיותר מהר)

נלי: (בהתרסה) אני יכולה ללכת עכשיו, אדוני?

ויקטור: (לעיתון) אהה… כן.. בטח..

(נלי מתחילה ללכת. ויקטור לפתע עולה על רעיון ממזרי. עוצר אותה)

ויקטור: (עם האצבע) בואי רגע.

נלי: (חושדת אך מתקרבת)

ויקטור: (כשהיא עוצרת לצידו, מקפל את העיתון וזורק אותו כמה מטרים מולו. נלי פוערת עיניים. ויקטור מצביע על העיתון) תביאי לי אותו..

(נלי ממש מופתעת, אבל הולכת. ג'וני מביט במתרחש ומתחיל לחשוד. כשנלי מגיעה לעיתון- היא מתכופפת להרים אותו. ויקטור מזדקף כדי לנסות להציץ מתחת לחצאית שלה. נשמע סאונד של כינור מתמתח. לפתע ג'וני מזנק מהעץ וצועק:

ג'וני: על גופתי המתה! ! ! (לופת את זרועו סביב צווארו של ויקטור וחונק אותו. ויקטור משתנק. נלי מתרוממת מיד.)

נלי: (רצה לעברם) תפסיק את זה!! (מנסה להפריד בין השניים)

(נפרדים. ג'וני תופס את נלי ומרחיק אותה מויקטור, ממשיך להסתכל עליו ליתר ביטחון. ויקטור משתעל ולבסוף נופל מהכיסא שלו בצורה מגושמת. ג'וני מגן על נלי עם זרועותיו. נלי לא מבינה מה הלך פה עכשיו)

ויקטור: (אחרי שהסדיר את נשימתו) רוצח!!! מטורף!!! קרימינל!!! מה זה!! מי זה!! (משתעל שוב. קם ומתחיל ללכת לעברם, מאדים מכעס) היה פה ניסיון לרצוח אותי!!! מי אתה חושב שאתה, פושטק!! (מתחיל לגדף ברוסית)

(שומעים את המילטון צועקת מאחורי הקלעים ואת צעדיה הקרבים. ג'וני מביט בנלי מבט אחרון ומהיר וממהר לנוס משם. ויקטור עדיין מקלל ברוסית. המילטון נכנסת ועוצרת ליד נלי)

המילטון: מה הלך פה עכשיו?!

נלי: באמת שאין לי מושג, גברתי!

ויקטור: (מבחין בהמילטון) הרגע צץ משום מקום נער קרימינל שניסה לחנוק אותי למוות!!

המילטון: ואתה בסדר?

ויקטור: (מכחכח בגרונו) כן.

המילטון: (עושה תנועה מאוכזבת, לעצמה) חבל..

(ויקטור מביט בנלי, מתנשף. נדמה לו שיש קשר בין הנער לנלי. נלי מביטה בו- בעיקר מבולבלת והמומה)

המילטון: ויקטור, בוא תיכנס הביתה. נלי, אני רוצה לדבר איתך מאוחר יותר, בסדר? (נלי מהנהנת בהסכמה)

(המילטון וויקטור יוצאים. ויקטור שולח מבט אחרון לעבר הבמה ואז יוצא. נלי נשארת לבדה ומנסה לעכל את מה שקרה כאן. ג'וני נכנס אחרי כמה רגעים. כשהיא מבחינה בו- היא רצה לעברו)

נלי: תגיד לי, נפלת על הראש!?

ג'וני: הייתי חייב! אינסטינקט של גבר!

נלי: גבר?! לנסות להרוג את ויקטור לא מוציא אותך גבר!!

ג'וני: בכלל לא ניסיתי להרוג אותו!!

נלי: כן?! אז למה, למען השם, לפתת את צווארו כמו מטורף??

ג'וני: (תופס את הזרועות שלה ומצמיד אותן לגוף) כי הוא ניסה להציץ לך מתחת לחצאית! (מוציא הכול בנשימה אחת)

(נוצר רגע)

נלי: הוא מה….

ג'וני: מה ששמעת.. (מרפים זה מזה)

נלי: הוא.. אוי.. (כאילו עומדת להקיא) אווויי….(עוצרת ומביטה בג'וני בגועל) אבל הוא זקן!!

ג'וני: עכשיו את מבינה? אם לא הייתי שם, זה היה ממש לא נעים.

נלי: לא נעים? אתה לא מבין שאם לא היית שם- אני מעולם לא הייתי יודעת על זה, ויקטור היה סותם את הפה ולא היינו מסתבכים בצרות!

ג'וני: (מתלהט) ואמרתי לך שהוא מהבא סכנה, לא רק לגברת שלך!! (עוצר אחרי שקלט את דבריה של נלי. קצת באכזבה) את לא מודה לי על מה שעשיתי? (מעט נפגע)

נלי: לא.. לא, ג'וני, לא. אתה לא מבין אותי..(מניחה את כפות ידיה על לחייו) עכשיו כשאני חושבת על זה- אני שמחה שהיית שם. אבל עכשיו העניין הוא שיש מצב שויקטור בטח ידרוש מהמילטון לנסות למצוא את הנער שניסה לחנוק אותו- ואם המזל שלנו גרוע, בטח יסתבר לנו שויקטור זוכר פנים מעולה! והוא לא יירגע עד שימצאו אותך!

ג'וני: (מבודח) או עד שיתנו לו נקניק בלחמנייה. (שניהם צוחקים. נוצר רגע מאושר שנקטע ע"י קריאתה של המילטון לנלי)

(הם מתנתקים זה מזה אבל אוחזים רפוי יד ביד)

נלי: אני אעדכן אותך מחר בבוקר מה יסתיים בקשר לפרשה הזו. (נוצר רגע) ונסה לא להסתובב בחצר שלנו בימים הקרובים, בסדר? (ג'וני מהנהן)

(הם פונים ללכת כל אחד לדרכו, עד שנלי מסתובבת ברגע האחרון ורצה חזרה לעבר ג'וני. מחבקת אותו חזק. מוזיקת רקע רומנטית. הוא מחזיר חיבוק. היא ממלמלת תודה ומרפה מימנו. הולכת ויוצאת מהבמה. ג'וני נשאר והמוזיקה דוהה. אחרי כמה שניות הוא יוצא אף הוא.)

(מסך)


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך