אני פשוט אידיוטית

שקדי ^_^ 12/02/2014 850 צפיות 7 תגובות

"תראי, את חייבת לבחור שיר אחר, הגבוהים שלך הם לא.."
"גבוהים?"
"טוב, כן"
"אבל אני לא רוצה גבוהים, אני רוצה נמוך"
"זה כי אני צרודה עכשיו, ואני נחנקת מהליחה, אני הצלחתי להגיע לזה ביום שישי ואז נהייתי צרודה"
"לא קשור, גם בכללי, יש לך משהו בקול שהוא לא.."
"לא! אני הגעתי לזה, אני באמת הגעתי"
"אוקיי, אם את אומרת"

"אוקיי, כל החדשים, אני הולך להשתמש רק בקולות שאני מכיר אז אל תדאגו אתם תקבלו סולואים בפעם אחרת"
סוף סוף! שלוש שנים אני כאן, סוף סוך סולאו!
"אז עדן? כן? תשירי לנו את הבית הראשון"
"ספיר? תשירי את הבית השני"
"אוקיי חברים, זהו השיר הראשון שנעשה, אני לא משנה את הסולואים"
אבל אתה אמרת שלא תתן לחדשים.. אמרת שתתן לישנים, אני פאקיניג שלוש שנים בלהקה הזאת!! למה אתה מתעלם ממני? למה לא קיבלתי סולאו מזורגג אחד בכל הזמן הזה?

"היי שקד, מדבר אלירן מהמקורוק"
"כן?"
"קודם כל רצינו להגיד לך תודה, על האודישן" נכשלתי.
"אך לא עברת לשלב הבא, אנו מאד רוצים שתנסי שנה הבאה ואולי תתקבלי"
"בסדר, תודה רבה אני אנסה"

"סבתא אני יפה?"
"את לא יותר מידי יפה, יש לך יופי ממוצע"

"אחותך כל כך יפה"
"תודה"
"באמת"
"אוקיי" אבל מה איתי? למה אף פעם לא אמרת לי?

"שקד"
אני לוקחת את המבחן, 23.

אני מנסה להבין, איך מצפים ממני לביטחון עצמי גבוהה עם כל זה?
אני מרגישה כל כך כלום עכשיו, כל כך דפוקה, כל כך מטומטמת, כל כך חסרת חיים, כל כך מכוערת, כל כך טיפשה, כל כך טמבלית שבאמת חשבתי שאני יודעת לשיר, הרי עם כל הנתונים האלה, איך בדיוק יש לי קול טוב? והכי גרוע, אני אידיוטית כי אני מאוהבת באותו אדם כבר פאקיניג שלוש שנים! מישהו שברור לי שלא מרגיש אותו דבר כלפיי..
אני פשוט אידיוטית.


תגובות (7)

או ישקד, בהחלט אפשר לומר שאנחנו דומות… אמנם לא בשירה, אבל כן בשאר הדברים (כן, גם באחות)
אבל היי, זה לא אומר שאת פחות טובה.
אני אמנם לא ממש יודעת מה להגיד כדי לעזור (כי את נשמעת עצובה ומתוסכלת) אבל תנסי שלא להמעיט בערכך. הכי חשוב שאת יודעת למה את מסוגלת, ואם אנשים אחרים לא רואים את זה ולא מבינים שאת יכולה, אז כנראה נפל להם בורג…

12/02/2014 12:55

אני לא אפסיק לומר את זה, כי זה נכון – תאומות שהופרדו בלידתם.
אני מרגישה שאני כבר לא שווה כלום, פשוט כלום.
אני ממש לא הולכת לחתוך את עצמי או להתאבד, את יכולה להיות רגועה בקטע הזה, אבל אני מרגישה התחתית של התחתית, אני מרגישה כמו הניצבים האלה בסרטים, שאני רק תפאורה.
ואולי זה באמת מה שאני, רק תפאורה.

12/02/2014 13:08

היי פייב ~

12/02/2014 13:20

שקד, אפשר תמיד להרגיש מתוסכל מכל סיבה שהיא. כולם מרגישים ככה.
אני בטוחה שיש דברים (ובטח רבים) שאת טובה בהם. תנסי להסתכל עליהם כשאת חושבת שאת "אידיוטית" כי את לא.

12/02/2014 13:25

לדעתי, את מרגישה לא מוכשרת בגלל שאת מצפה מעצמך ליותר מדי. את צריכה להתרכז בלעשות מה שאת טובה בו ולא מה שמצופה ממך. לכול אחד יש דבר בו הוא מוכשר, אין דבר כזה "לא מוכשר". את רק צריכה להבין מה הכשרון שלך וליישם אותו.
אל תעשי מה שדורשים ממך, אל תעשי מה שחברות שלך אומרות לך שאת טובה בו, וגם אל תעשי מה שאת חושבת שאת אוהבת, כי בכול המקרים האלה את תמשיכי להרגיש שאת לא עומדת בציפיות. תשקיעי רק במה שאת יודעת שאת טובה בו (ובשביל לגלות מה זה את צריכה לבחון את עצמך ולהבין מה הכישורים שלך). אז תמצאי את מקומך ותוכלי להתעלות באמת, אבל אין טעם בלהשקיע בכמה תחומים שלא לגמרי מתאימים לך ולצפות להצלחה מלאה.
כמובן שאני לא אומר לך לעזוב עכשיו את השירה ואת הלימודים, אלא "לקחת אותם בעירבון מוגבל" (אם את רואה שהם לא לגמרי מתאימים לכישורייך), ובאותו הזמן להשקיע את עצמך במה שאת יודעת שהוא היעוד שלך ובמה שמשרת את השגת יעוד זה.
ולגבי זה ששלוש שנים את מדמיינת עליו דימיונות שווא, גם זה לדעתי אפיק השקעה מיותר. את מבזבזת את האמוציות ואת הריכוז שלך על קו מחשבה שלא יוביל אותך לשום מקום. הייתי ממליץ לך לנתק את קו המחשבה המיותר הזה ולהשקיע את כוחותייך במשהו אחר. אני יודע שזה קשה להיפרד מסנטימנט שהיית קשורה בו באדיקות במשך זמן רב. זה כמו לנסות להיגמל מהתמכרות או להתנתק מאמונה בדת, אבל אם תנסי, אני בטוח שתמצאי שכוחן של המחשבה הרציונלית והאמביציה האנושית, גובר על כול קשר רגשי. (וכמובן, שכמו בכול דבר, יש את הדרך הנכונה לעשות את הדברים, כדי שלא להיפגע רגשית וכדומה.)
בקיצור, תחשבי מאיזה אפיק השקעה (ריאלי) תוכלי להרוויח הכי הרבה בחיים (עושים את זה עם הראש, לא עם הלב) ותלכי עם התוצאה של קו המחשבה הזה. כול השאר הוא בגדר "פעילות פנאי" – העיקר זה ליהנות, לא להצליח. ותזכרי שכולנו "רק תפאורה" פה – הצמחים הם אלו שחשובים באמת – בלעדיהם כול המערכת האקולוגית תקרוס, ולכן חשוב שנאכיל אותם, לא משנה מה יגידו לנו. מקווה שעזרתי במשהו ושקראת בכלל את כול האריכות הזאת.

12/02/2014 21:34

תולעת ספרים – בינתיים, אני לא יכולה לחשוב על כלום.
דני – מה עוזר לי שאני טובה במשהו ואני לא נהנית ממנו? אני רוצה לעשות משהו שאני אוהבת, וגם אם אני לא אעשה (ואני יודעת שאני לא אעשה) קריירה משירה, אני רוצה לשיר ולהיות טובה בזה, זה נקרא תחביב.

13/02/2014 10:22

זו בדיוק הנקודה שלי – "תחביב" זה משהו שאת לא כול כך טובה בו ואת עושה בלי קשר לאם את מצליחה בו או לא, כי את אוהבת את עצם העשייה בלי קשר לתוצאות. "עבודה" זה דבר שמתאים לך ואת יודעת שאת טובה בו ולכן משקיעה כדי להצליח, וגם אם את לא אוהבת את העשייה (שזה נדיר כשיש "עבודה" שמתאימה לך), את ניהנת מהתוצאות.
מה שניסיתי לומר לך, זה שאל תתייחסי למה שאת אוהבת כ"עבודה", אלא כ"תחביב". אל תצפי להצליח, תצפי ליהנות. ובאותו הזמן, תמצאי דבר אחד שאת הכי מוכשרת בו ובזה תשקיעי את כול כולך ותעבדי קשה כדי להצליח. אחרת תתאכזבי מעצמך, כמו שקורה עכשיו.
הגיוני, לא?

13/02/2014 12:02
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך