מיכל11
אמיתי

את באמת שמחה???

מיכל11 22/04/2012 641 צפיות 5 תגובות
אמיתי

זה היה בבוקר אביבי יפיפה,
הגעתי לבית ספר מוקדם, ובשונה מתמיד הצטרפתי לקבוצת בנות לדבר.
בעודי צוחקת מאחת הבדיחות, הבחנתי באחת מחברותי העומדת בצד מתבוננת, מוודה שהכול בסדר.
התקרבתי אליה, כולי מחויכת "מה קרה" אני שואלת.
"את מחכית" היא חצי עונה חצי שואלת.
ואני לא עונה, שותקת.
"את שמחה" היא אומרת מבולבלת.
"מה הבעיה, משהו קרה?"
"לא, זה פשוט שאת אף פעם לא מחכית".
"זה לא נכון" אני אומרת ומביטה בעינה החומות "בדרך כלל אני כן שמחה"
היא עומדת מולי ובמבט מבולבל מסתכלת אלי "כבר שנה וחצי לא ראיתי אותך ככה, גם בתוך כול שימחה התערבב לך עצב, אף פעם השמחה לא ניראת אמיתית, אבל היום זה שונה, את שמחה באמת שמחה מבפנים".
ואני שותקת מתביישת.
"תמיד בכול מקום שאת נמצאת, העצבות משתלטת, כולם יודעים זאת. ועכשיו לראות אותך כך זה כמו אדם שונה. אך אני יודעת שלא יעבור זמן רב ותחזרי לעצמך, לאותה לדמות עצובה".
"למה את אומרת את זה?" אני שואלת ובעיני עולות דמעות.
"אני אומרת לך את האמת… משהו שמעולם לא עשו, להיות איתך, זה כמו להיות בכלוב. העצבות שולטת. הדמעות מתרבות, ואיתם פוחתים החיוכים".
אותם דמעות ראשונות הופכות לים של דמעות, היא צודקת בכול, אני הורסת אנשים משאירה אותם בלי שימחת חיים.
אך מהיום אשנה זאת. אסור אהיה לי לדבר עם אנשים.
בימים קשים, אצטרך להסתגר בתוך עצמי.
להעלם למקומות שלא יראו אותי.
ואולי אפילו לברוח.
כי מהיום לא יראו אותי בוכה, אני לא יעשה להם את זה.
מהיום יראו אותי רק שמחה, אבל לשמוח אני לא יכולה.
ואולי הדבר הנכון היחיד אהיה פשוט להעלם… לברוח לא לתת להם לראות אותי… זו הסיבה שלעולם לא ארצה להופיע על ידם.
אולי הדבר הנכון אהיה לברוח מהעולם הזה, להתרחק, לברוח מכול מי שהכיר אותי.
עשיתי מספיק רע לכולם- זה נגמר.


תגובות (5)

היי מיכל,
אני כל כך מזדהה עם הקטע הזה שכתבת, גם לי זה קרה, קורה, ימשיך לקרות. תמיד אומרים, בעיקר מישהי אחת- שאני משדרת כל הזמן עצבות- שאני אף פעם לא מחייכת, אבל הם לא מבינים שאדם לא יכול לחייך כשדברים נוראים עברו ועוברים עליו, הם לא מבינים כלום, אפילו לא מעט.
ולכן אני אומרת לך פשוט שימי עליהם "פס" אחד גדול ותתעלמי, כי תאמיני לי- הם לא שווים שום דמעה שלך. תאמיני לי שאת לא הורסת שום שמחת חיים לאף אחד- כי כל אחד הורס לעצמו את שמחת החיים כשהוא נכנע, ונשבר- כמו שהרבה פעמים אני עשיתי..

נועה.

23/04/2012 02:32

מרגש.אך איני מושבת שהשורה האחרונה בסיפורך נכונה!
אין דבר כזה..אני לא מסכימה..אדם חייב להישאר! להלחם..אם כל אחד היה מוותר לעולם לא היינו ממשיכים כעם כאגודה…אל תוותרי המשיכי הלאה מסי..
הרי, יפול צדיק וטוב לו, יפול רשע ורע לו." אל תתיאשי הילחמי! השארי!!!

23/04/2012 03:20

וואו תודה רבה!!
וסבריל, גם אני לא בטוחה שאני מסכימה עם השורה האחרונה, אבל בכול זאת החלטתי לכתוב אותה, אין לי הסבר הגיוני.
וזה נחמד לשמוע שיש עוד משהו שמכיר את הציטוט הזה, תמיד שאני אומרת אותו מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהירח:)

23/04/2012 03:59

מיכל אני קראתי את זה וזה ממש ריגש אותי ..
ורק שתדעי שלא משנה כמה כואב לך , גם אם זה ברגע הכי קשה , תעלי חיוך קטן ותגידי לעצמך NEVER SAY NEVER כי הכול יכול לקרות … :(
(כן כן עם הנבר סיי נבר – אני מעריצה של ביבר)

07/05/2012 11:09

תודה רבה

07/05/2012 11:20
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך