האביר שבלב
שוב סיפור על שירותי הצבאי... מראש חשוב לי להדגיש שאין מה לפחד מהסיפור אמנם הוא אמיתי אבל זה חוויה. אירוע שנחקק בזיכרוני. כבר כתבתי בעבר את הסיפור פה אבל בצורה אחרת ורציתי לשפר... תהנו!!!

ביום של הפצצה

האביר שבלב 28/10/2015 718 צפיות 16 תגובות
שוב סיפור על שירותי הצבאי... מראש חשוב לי להדגיש שאין מה לפחד מהסיפור אמנם הוא אמיתי אבל זה חוויה. אירוע שנחקק בזיכרוני. כבר כתבתי בעבר את הסיפור פה אבל בצורה אחרת ורציתי לשפר... תהנו!!!

הר הוא מקום פסטורלי ויפה. בטח ההר שלמרגלות החרמון. אפילו שאינו לבן כולו. אך כמה שיפה הוא, כך הוא מסוכן.
כולם ידעו שזה עתיד להגיע.
שבקרוב זה יקרה. אין דרך לברוח מזה, והכחשה, היא הדבר הגרוע ביותר.
גם אני ידעתי שזה יבוא.
אף אחד לא ידע מתי ובאיזה עוצמה.
לשטוף כלים זה לא הדובדבן שבקצפת, אבל בימים מתוחים כאלה, שהניחוש היחיד הוא לא מתי יוצאים הביתה מהבסיס, אלא מה המיקום המדויק של נפילת המרגמות, שטיפת כלים נראתה כדבר לגיטימי ואף בטוח מאוד.
שני המקומות הבטוחים ביותר בבסיס היו המגורים והמטבח. שניהם היו מצופים בבטון עבה, בלתי חדיר כמעט. בגלל הבטון העבה, לא הייתה קליטה של טלפונים באזורים הללו.
"אמת, אמת…" נשמעה התרעה בכל הבסיס. "נא להיכנס למקומות מוגנים ולא לצאת משם." ברקע נשמעו קולות רבים של אנשים שרצים, חוסר סדר ופאניקה בכל האזור. אני לא דאגתי, אני כבר שוטף כלים בתוך המטבח המוגן.
"היה ירי בכניסה לבסיס" נשמעה קול עמום ברקע.
"זה בטח סתם שמועה כמו תמיד" חשבתי לעצמי בלב.
"רוצו למקומות מסתור ומהר" נשמעה צעקה "נורו טילים לכניסה לבסיס, תגנו על עצמיכם."
הבנתי שהפעם זה נכון. לא מעט פעמים בימים האחרונים היו אזעקות שווא. אבל הנה זה קרה, מה שכולם ציפו לו, מה שכולם "חיכו" לו.
דלת המטבח נפתחה. לפתע נכנס סגן המפקד, לבוש בגדי קרב וקסדה לראשו.
מתקשה לדבר, כולו רועד. כנראה שלמקרה כזה, לא הכינו אותו בבית הספר לקצינים.
"הידיעות נכונות, היה ירי בכניסה לבסיס" אמר בקול רועד.
"כרגע ידוע לנו על מספר פצועים והרוגים, ביניהם גם דרגות גבוהות. הודעות נוספות ימסרו בהמשך. אסור לצאת מהשטח המוגן" סיים.
ידעתי שממש בקרוב כל כלי התקשורת יפרסמו את מה שארע. ידעתי גם מה תהיה ההרגשה של הקרובים אליי ביותר למשמע האירוע הזה.
הדרך היחידה לשלוח הודעה קטנה בה רשומים צמד המילים "אני בסדר", כרוכה ביציאה אל מחוץ לאזור הבטוח. החלטתי שעליי לעשות זאת. עם הטכנולוגיה של ימינו, המידע זורם לפעמים עוד לפני שאירע האירוע עצמו.
עשרות הודעות ושיחות טלפון כבר הופיעו לי מול המסך. ישנם אנשים שאפילו לא עלו בדעתי שאני קיים בראשם, והם שלחו הודעת התעניינות. מספר שניות לאחר שליחת ההודעה המדוברת, נשמע פיצוץ גדול בבסיס.
"הנה זה שוב הגיע" צעק אחד החיילים.
מיהרתי להיכנס חזרה למקום הבטוח, בידיעה שהחשובים לי יודעים שאני בסדר, נכון לעכשיו לפחות.
במשך מספר לא מבוטל של דקות פיצוצים עזים הרעידו את המבנה. בכל פעם נכנס קצין אחר ומעדכן אותנו במצב. כל אחד מפחד יותר מהשני. נראה שרעידות זה מה שלמדו בקורס הקצינים.
לאחר מספר שעות התמונה החלה להתבהר. אכן היו הרוגים ופצועים באירוע. החשובים לי התעדכנו קודם מכלי התקשורת באירוע ולא ממני.
גם ההר החל להתבהר. אבק השריפה החל להתפזר. הציפורים שבו לצייץ בשמיים. ההר שוב הראה את צידו הטבעי והיפה, מלא בעצים ירוקים ובמעט שלג שנשאר.
אבל הפעם לא התבלבלתי מהעוצמה של ההר. ידעתי שיום של שקט ופסטורליות, יכול בקלות להפוך ליום של הפצצה…


תגובות (16)

אני מניחה שמדובר באחת ממלחמות ישראל, קטע יפה מאוד..

28/10/2015 17:22

    חחח תודה!
    אני לא כזה זקן… אני משוחרר רק כמה חודשים…

    28/10/2015 17:23

    צוק איתן?
    רק לפני שנה, אחת ממלחמות ישראל..
    לא אמרתי שאתה זקן.

    28/10/2015 17:34

    צודקת… לא חשבתי על זה… זה גם קרה מעט אחרי… אבל תודה על ההארה ;)

    28/10/2015 17:41

-'בה' ולא 'בא' xD
קטע מאוד יפה,מאוד אהבתי.
התחברתי לזה מאוד,הצלחת לסחוף אותי לתוך הסיטואציה ויכלתי לראות את הכול קורה בדמיון.

28/10/2015 17:31

    תודה רבה על המחמאות!!!
    תיקנתי את מה שאמרת :)

    28/10/2015 17:41
AS AS

קודם כל כמה תיקונים כתבת:
# קולות רבות של אנשים–>קולות רבים
# בא רשומים–> בה רשומים
#עד לפני אירע האירוע עצמו–> עוד לפני שאירע ….

חוץ מזה יש לך כתיבה יפה. אותי ריתקת יפה מאוד.

28/10/2015 17:33

    תודה רבה!!!
    שמח שריתקתי אותך לזה…
    תיקנתי את מה שאמרת…תודה על ההערות…

    28/10/2015 17:42

סיפור יפה מאוד וכתיבה טובה יותר. השתפרותך ניכרת מאוד(המשפט הקבוע שלי בזמן האחרון.)

הערות-
**ההתחלה הייתה קצת דלה. בקושי הספקתי להבין מה קרה ו"בום! יש הפצצה!"
נכון שעשית הקדמה על הר החרמון שזה היה יפה מאוד אבל הרגיש לי שהכל קרה קצת מהר מידי בהתחלה. (זוהי כמובן רק דעתי.)
**הייתה הרבה ירידת שורות מיותרת לדעתי. אבל אוותר לך כי אני יודעת שזה קשה להתרגל אחרת אחרי שכותבים כל כך הרבה שירים. אבל שים לב להבא.
**סימני פיסוק יבואו תמיד בתוך הציטוט ולא מחוצה להם. אני רואה שיישמת את זה בחלק מהמשפטים ובחלקם לא, ממליצה לעבור שוב על הטקסט ולתקן איפה שצריך.
**"זה בטח סתם שמועה כמו תמיד" חשבתי לעצמי בלב. –
מחשבות לא מפרטים ב-( " ) אלא ב-( ' ).

אני חושבת שזהו עם ההערות לבינתיים. סך הכול קטע יפה, והשתפרות א-ד-י-ר-ה!!!

28/10/2015 18:40

    תודה רבה!!! שמח לשמוע!
    אני בהחלט אקח לתשומת ליבי את כל ההערות שלך. אני תמיד מנסה להשתפר.
    שוב תודה :)

    28/10/2015 18:49

אני זוכרת את הפעם ההיא שנפל בחרמון (באזור, אם אני לא טועה) זה היה מלחיץ כי באותו יום היה לנו יום כיף בחרמון וחברות שלי היו שם. במזל זה היה בדיוק כמה דקות אחרי שהאוטובוסים כבר היו בדרך לקריה..
אני לא אחזור על ההערות של ארורה (למרות שכבר הערתי אותן בעבר).
כתיבה יפה. הצלחתי לחוש קשר ולהיסחף (אם לומר) אתה משתפר מיום ליום

28/10/2015 22:17

    תודה רבה ספיר!!!
    אני מודה לך מאוד!
    וכן זה מפחיד אירועים כאלה…

    28/10/2015 22:31

אביר מחקת את הסיפור שהאחרון שהעלת בדיוק כשעמדתי להגיב עליו .
חבל, הסיפור היה מקסים…
נ.ב מתי בקרת אצלי לאחרונה?

30/10/2015 08:15

    קודם כל תודה על המחמאה!
    דבר שאני מחקתי אותו רק כדי לשפר אותו והוא בתהליכי שיפור מתקדמים…
    אני מבקר אצלך הרבה… את השיר "הורד השחור" מאוד אהבתי…
    את השיר האחרון פחות אהבתי אז כרגע לא הגבתי…
    אבל אני תמיד עוקב אחרייך :)

    30/10/2015 11:46

    חחחח לקחת את הרעיון שלי של " אם אין לך משהו טוב על תגיד כלום"
    אבל תשתתף באתגר שלי?

    30/10/2015 14:17

    זה בהחלט אתגר מעניין…
    אני חושב שאני אנסה את זה בהחלט

    30/10/2015 18:11
סיפורים נוספים שיעניינו אותך