בעיות נפשיות שמעיקות עליי :'(

10/06/2013 829 צפיות 3 תגובות

לפני כשנה וחצי אובחנתי כסובלת מהפרעה שנקראת OCD – מחשבות טורדניות כפייתיות.
זה בעצם עשיית כל מיני תנועות ופעולות על מנת "להעלים" את המחשבה שתוקפת אותי באותו הרגע.אני כבר שנה ויותר סובלת מזה והייתי אצל פסיכולוג ופסיכיאטר ולפני חצי שנה בערך הפסקנו עם השיחות מכיוון שהגענו להחלטה ביחד שמספיק! ז"א אני כבר לא צריכה את הפסיכולוג הזה כי המצב שלי השתפר והכל בסדר איתי..ואני הסכמתי עם ההורים שליוגם בגלל העלות היקרה של כל פגישה(300 ש"ח לשיחה אם זה משנה..)וזה לא סתם פסיכולוג אלא זה פסיכולוג שמתמחה בבעיה OCD!
לא מזמן חזרה לי שוב הבעיה הזאת וכל הזמן אני עסוקה במחשבות טורדניות כמו נגיד על מחלת הסרטן.מה יקרה אם חס וחלילה זה יקרה לאחד מבני המשפחה שלי?
בזמן האחרון חזרה לי הבעיה הזאת בעקבות פטירתה של חברה של אמא שלי(40) עכשיו נפטרה מהמחלה הנוראית והאיומה הזאתי!
ואיך אני מתמודדת עם המחשה הטורדנית הזאת?אני עושה תנועות כנגד רצוני על מנת להעלים אותה! נגיד כמו: להזיז את הרגל מצד לצד(כמו מין ריקוד קטן כזה אבל זה לא באמת ריקוד)או תנועה לא רצונית עם הידיים נגיד כמו כשאני פותחת מגירה כדי להוציא משהו ממנה אז אני פשוט מרגישה צורך להשאיר את היד על הידית של המגירה ולעשות כל מיני תזוזות כאלו עד שהמחשבה "נעלמת וחולפת לי מהראש"..כמובן עד שמגיעה המחשבה ההבאה!
ואני פשוט סובלת מזה..אני כבר מתמוטטת ולא יכולה להכיל בתוכי את כל החרא הזה 
וזה ממש קשה לי..כי אין לי עם מי לדבר על זה..בהתחלה ההורים שלי לקחו את זה קשה ולא הבינו מה אני רוצה מהם?וחשבו שאני עושה את זה בכוונה וסתם כדי לעצבן אותם אבל לאט לאט הם כשהמצב החמיר יותר ויותר אז הם התייעצו עם פסיכולוג והבינו שאני לא עושה את זה בכוונה ושאני לא אשמה שהבעיה הזאת נפלה עליי :'( מה לעשות? תעזרו לייייייי :'(


תגובות (3)

תקשיביייי זה קורה לי הרבה!!!! אני מפחדת ממחלות ומפחדת מכל דבר שמזכירים מחלה, אני נתקפת בפחד ובוכה כמו ילדה קטנה,
ההורים שלי התייעצו עם פסיכולוג ולא סיפרתי לאף אחד, אני מנסה לשכוח מזה ואני עושה דברים שאני אוהבת. אני אוכלת מתוק, רואה ערוץ של מוסיקה כי בסרטים יש קטעים שאני עוד יותר מפחדת..
אני מעדיפה לספר לחברה או למישהו, אני בכיף ידבר איתך אם את רןצה :-)
אני מעדיפה לא להתקלח הרבה זמן מתחת למים החמיפ זה מכניס אותי למחשבות נוראיות!! אני מבינה אותך, אני מנסה לחייך תמיד גם אם לא הולך :*)

10/06/2013 12:17

יש לי עצה אם זה יעניין אותך…(:
תקחי דף,דף פשוט כזה את יודעת לבן…
וכל יום בערב תרשמי את כל מה שחשבת כל היום…
ואז תעברי על הרשימה ומה שהכי הטריד אותך באותו רגע נגיד מחלת סרטן…זה סתם דוגמא תקשקשי עליה חזק עד שלא ישאר ממנה זכר…:)
ועוד הצעה לגבי התנועות…אני מכירה את זה לצערי…(לא אני אבל מכירה)
את יכולה לעשות סתם מתיחות בבית או לצאת החוצה לריצה ואם את חושבת נגיד על להזיז את היד תתנגדי לזה…תני למוח לשלוט בגוף ;)
מקווה שעזרתי…❤
Love You All<3
lian…;)

10/06/2013 12:32

יש אנשים שכאשר הם מדברים או חושבים יש להם תנועה לא רצונית ( כמוני, ואין לי שום בעיה ), ואני ממליצה לך לקחת דף ולכתוב עליו את זה ואז לקרוע אותו לחתיכות קטנות, ואז לזרוק אותו, זה ישפר את הרגשתך " זרקת את הבעיה לפח",
ותראי, נכון, מבנה המוח שלך, שונה מעט, דרך החשיבה שלך אחרת ( כמוני ), אני חושבת על דברים מפחידים ועצובים, למרות שאני ילדה חיכנית, צוחקת, אושר חיים רב..
אז תראי..את מוזמנת לפנות אלי בפרטי טוב?

10/06/2013 12:52
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך