האזכרה לאתאיסטית.

27/04/2017 857 צפיות 2 תגובות

לפני שלוש שנים אישה מאוד קרובה אליי נפטרה.
היום, עמדתי מול הקבר שלה והקשבתי.
הקשבתי לתפילה לנשמה שלה, הקשבתי לקולות האמן שליוו אותה מידי פעם.
בכנות, לא חשבתי שאבכה היום. אני מאוד מתגעגעת אליה ואני בוכה מידי פעם בגלל זה בלי שום קשר.
צחקתי כשראיתי את הקבר שלה, אני תמיד צוחקת במצבים לא נוחים, תגובה כימית של הגוף שלי.
חוץ מזה אני גם אבל בכיתי. בכיתי בגלל שכולם בכו, בגלל האווירה ובגלל שהרשיתי לעצמי לבכות מבלי לחשוב על כלום, הכאב שהיה לי כשרק עיכלתי את המוות שלה עלה שוב לאוויר .
אני תמיד כועסת על עצמי כשאני לא בוכה במצבים כאלו.
רציתי להעלים את כל האנשים שהיו שם ולדבר. לדבר לקבר שבתוכו היא נמצאת, כבר לא נראית כמו אדם בעקבות דרכי הטבע.
אם הייתה לי את ההזדמנות, הייתה מחבקת את הקבר ובוכה. בוכה כי לא הולך לי לאחרונה, בוכה כי שינויים עתידיים לבוא בקרוב ואני לא יודעת איך להסתדר אתם, בוכה כי אני רוצה לשתף אותה ואני לא יכולה, בוכה כי אני לא חושבת עליה מספיק וכי הגעגועים נהיו שיגרה שאין לה כבר רגש.
הייתי מדברת איתה, מספרת לה איפה אני בחיים, כי אני לא מאמינה שהיא יודעת בניגוד למה שהרוב אומרים. הייתי משתפת אותה בתהיות שלי על אחר המוות.
אבל במקום זה, עמדתי שם ופשוט הקשבתי לדברים שאני לא מאמינה בהם.
האמונה שלי לגבי גופת המת היא איננה חד משמעית. אני חושבת שלתרום איברים זה האידאלי מבחינתי, אבל אני גם חושבת על המשפחות שלא יהיה להם אפשרות לקבורה ראויה.
בין כל הדמעות, האכילה של העוגות והשתייה (שאני אגב לא מבינה למה צריך את זה בכלל. בן אדם מת, אי אפשר פעם אחת לכבד ולא לאכול?) חשבתי לעצמי והגעתי למסקנה שיש לי עסק לא גמור עם דת, למרות שאני ממזמן כבר לא דתייה או מאמינה בכלל, וכפרתי כפירות מאוד קשות ליהדות.
אני הולכת עוד מעט לחגוג לחברות יום הולדת, ואני אולי אדבר על זה ואולי לא, אבל אמשיך את חיי, כמו שצריך להמשיך, גם כשיש כאלו שנגדעה מהם האפשרות לעשות את זה מוקדם מידי.
ואולי במהלך חיי אשנה את דעתי ואראה באזכרות כמו שאחרים רואים בהם ואת הדת קרובה אליהם ולא את הנפש, אבל עד אז, ככה אזכרות נראות לאתאיסטית.


תגובות (2)

עצם זה שהיית דתיה אומר שהאמנת במשהו מה שאומר שאת לא אתאיסטית….

27/04/2017 19:26

    הייתי דתייה מלידה והפסקתי לפני 6 שנים. זה שנולדתי דתייה לא פוסל את העובדה שהפכתי לאתאיסטית. אני לא מאמינה בשום דבר ואני לא חושבת שמשהו שלא הייתה לי בחירה להיוולד אליו קובע אם אני אתאיסטית או לא.

    28/04/2017 15:40
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך