היה לי חבר… עכשיו זה סתם עוד אדם.

Me. Just ME. 29/04/2014 2177 צפיות 17 תגובות

אתה חושב שיש לך חבר? חבר אמיתי?- צר לי לבשר לך ש… אתה טועה!
רבים בטח יקראו זאת ויאמרו: "אני לא טועה. יש לי חבר/ה הכי טוב/ה!".
אז אני רוצה לומר לך משהו… אני הייתי אותו אדם שחשב כך בעבר.
אבל אם חושבים על זה יותר, אין דבר כזה חבר אמיתי.
תגיד את האמת.. קרה לך פעם שאותו "חבר" פגע בך וצחקת איתו? אתה חושב שאני לא חוויתי זאת פעם? בטח שחוויתי!
אתה מחייך וצוחק כאשר מעליבים אותך, אך אתה נפגע. הנשמה שלך נפגעת. אותו עלבון לא נשכח מזיכרונך, אף על פי שאתה רוצה לשכוח אותו. רוצה להבריח את העלבונות שמכים בנשמתך שוב ושוב… ואתה? אתה מחייך ולוקח הכל בקלות.
"לא אכפת לי שקראת לי שמן או שעיר או כל דבר אחר… למה? כי אני צוחק איתך… כי אתה חבר שלי.. כי חברים צוחקים אחד על השני!" אתה מכחיש הכל וממשיך לחייך, הרי הכל "בסדר". אותו חבר שהעליב אותך בסדר.

יש גם את סוג החברים שמעדיפים לא לפגוע בך פנים מול פנים. אלא מול אנשים אחרים.
הם מרכלים.
"ראית את הנעליים שהיא שמה היום? לא מתאימות לחולצה! איך היא לא מתביישת לצאת ככה מהבית?!" הן מצחקקות ביניהן. חברות שלך מצחקקות ביניהן.
ויש גם את סוג החברים שמספרים סודות.
"היא אמרה לי שהיא עוברת לפנימייה שנה הבאה.. ההורים שלה לא רוצים אותה בבית.. היא אמרה לא לספר, אבל בכל מיקרה אתם תיראו שהיא תעזוב.. אז זה לא משנה אם תדעו עכשיו או עוד כמה חודשים" היא אומרת ומידי פעם פוזלת לעבר הספסל עליו את יושבת. פוחדת שתשמעי את חברתך הטובה ביותר מספרת את הסוד שלך.

אז… כפי שאמרתי.. כולם יגרמו לך להזיל דמעה לפחות פעם אחת, יעליבו אותך (אפילו אם זה "בצחוק"), ישפילו אותך…
והכי פוגע?- יגרמו לך לתת בהם אמון ואז… המכה תבוא בבת-אחת. תצמיד אותך לקרקע תוך שניות ספורות ולא תיתן לך להתרומם.
הבור אליו נקלעת לאחר פגיעה באמון, הוא בור מימנו קשה לצאת. אפילו אם תנסה לטפס החוצה בכל כוחך, לא תצליח… אתה יודע למה?
כי אותה פגיעה תמיד תיזכר לך. לא בגלל מה שעשו לך… את זה אפשר לשכוח.
אלא בגלל שזה בא מאותו אדם שנתת בו אמון. אותו אדם קרוב. אותו אדם שהיית קורא לו:
"חבר".


תגובות (17)

זה כל כך נכון אין דבר כזה חברים טובים!!!

29/04/2014 21:59

אני מאמינה בחברים אמיתיים כי אני בעצמי יודעת שאני מסוגלת להיות חברה אמיתית, הבעיה שלא כולם נותנים לך אותו יחס וזה יוצר מצב כזה של אי אמון בקיומם של חברים… זה נכון בהרבה מובנים ולא נכון בהנחה כי קיימים כמה אבל חוויתי את הדברים שנכתבו כאן והצד הפגוע שלי מסכים… הכתיבה יפה והנושא ללא ספק מלא רגש ואמיתי…

30/04/2014 09:54

ואו זה כול כך יפה ,אני בכיתי והכי כואב שזה כול כך נכון.
אני חויתי חוויה כזאת לא מזמן החברה שנתתי בה אמון הכניסה לי סכין בגב ותקעה אותו שם מאוד חזק וכואב אטלי השלמתי איתה אבל הזיכרון הזה תמיד יזכר אני לא ישכח אותו לא משנה כמה אני ינסה ועוד לחשוב שזאת הייתה החברה הכי טובה שלי זאת שהייתי מבלה איתה כול יום כול היום וזה כול כך מגעיל לחשוב שזה מה שהיא עשתה .
אך עם כול מה שאני אמרתי עכשיו אני עדיין מאמינה שלא כולם כאלה כי אני יודעת שאני לא כזאת שאני בחיים לא יפגע בחברה הכי טובה שלי
אולי לי לא יהיו אבל לחברים שלי יהיה אותי
ריגשתי אותי מאוד ואת כתבת את זה כול כך יפה והצלחת להסביר את זה במילים נכונות כול כך טוב
ואני ישמח עם תכתבי עוד קטע דומה לזה ❤️

30/04/2014 14:37

לא קראתי עד הסוף אבל זה קורה כל הזמן לי כמעת.

30/04/2014 15:24

וואו זו פשוט אני! מילה במילה קלעת! כתיבה מרגשת.. פשוט מדהים! ♥

08/05/2014 21:47

באמת מדהים! 5-5

17/05/2014 22:09

נגמרו לי המילים אז ……..
אני פשוט יגיד מדהים
מ ד ה י ם !!!!!!
דירגתי 555555

13/06/2014 19:12

תרשי לי לצטט
"לא נותרה בי שום טיפת אמון למפלצות הללו שנקראות בני אדם ואני בזה לעצמי על שאני אחת מהן"

משחקי הרעב..3

02/09/2014 18:45

האמת שאת צודקת. כל כך הרבה פעמים נפגעתי מאנשים שנתתי בהם אמון, כל כך הרבה פעמים גיליתי שהחברים שלי הם בעצם לא באמת חברים. אני מסכימה עם כל מילה שלך כי לצערי זאת המציאות של היום. אני חושבת שחברות אמיתית לא קיימת ורק מהסיבה שמעולם לא הייתה לי כזאת.
התחברתי לסיפור מאוד ותמשיכי לכתוב!

25/10/2014 20:21
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך