הסיטואציה

1977 29/08/2020 432 צפיות אין תגובות

שנתיים בתוך מערכת יחסים עם בת הזוג שלי, חבר הילדות שלי והבנאדם הכי קרוב אליי, מוטי, החל לצאת עם מישהי שהכיר בבר. חצי שנה קודם לכן, הוא עבר פרידה כואבת מהאקסית המיתולוגית שלו. לפני שהכרתי את החברה החדשה שלו, הוא תיאר אותה כיפיפיה. הוא אף פעם לא אמר משהו כזה על מי מהחברות הקודמות שלו. כעבור כמה ימים הכרתי אותה, שירה. היא אכן הייתה יפיפיה…
כאמור, חצי שנה קודם לכן, מוטי נפרד מהאקסית שלו לאחר חמש שנות זוגיות, וכשזה קרה, החברה שלי התבאסה נורא כי הן היו מאוד קרובות. לעומת זאת, לקח לה מעט זמן להתחבר לשירה. לא זכור לי שהן היו קרובות באותה קנה מידה שהיא הייתה עם האקסית של מוטי אבל הן דיברו די הרבה כשהן נפגשו. כעבור תקופה קצרה שירה החלה לשתף את החברה שלי בדברים קצת יותר אישיים, רק שאלו לא היו רק נושאים אישיים אלא גם דברים שקשורים לזוגיות שלהם.
שירה שאלה את החברה שלי למשל לגבי הסקס שלנו כי שלהם ״חד צדדי״ כשהכוונה היא שהוא יוזם והוא זה שמוביל את האקט. החברה שלי ענתה לה שאנחנו מתמקדים במה שכל אחד מאיתנו אוהב. זה גם הפלוס בלהיות צעיר במערכת יחסים ארוכה. אני מאמין שהיו עוד נושאים אבל זה לא עניין אותי.

כעבור שנה נפרדתי מהחברה שלי. מוטי, שירה ואני התחלנו לבלות יחד יותר ויותר. היה ברור שהיא אוהבת אותו נורא. לעומת זאת, לא היה נראה אז שהוא התגבר במאה אחוז על האקסית שלו אבל כן ידעתי שהוא למד מהטעויות של הקשר הקודם שלו.
באותו היום כשנפרדתי מהחברה שלי, יצאנו שלושתנו לפאב. הפאב, שהיה בבעלות של מכר של אחים שלי, הפך להיות המקום שאליו הגענו בתחילת כל הערב לפני יציאה. מטרת הבעלים הייתה להשאיר אותנו לשארית הלילה. המטרה שלנו הייתה לחמם מנועים (את הגרונות) ולהמשיך ליעד הבא לקראת עוד לילה לבן.
זכור לי שבאותו הלילה זאת הייתה הפעם הראשונה ששתיתי 3 כוסות אלכוהול. הראש שלי נטה שמאלה ולא הפסקתי לצחוק.
לקראת סוף הערב הכרתי מישהי שהתיישבה לידי כמה דקות קודם לכן. נסענו אליי. בבוקר החזרתי אותה לביתה כשבצהריים נסעתי עם משפחתי לים.

כעבור כמה חודשים, מוטי החליט שהוא רוצה לטוס לארה״ב. הוא תכנן לבקר שם חברים והשאיר את האופציה להשאר שם לצמיתות. שירה ומוטי הלכו יחד לקנות את הכרטיס. ככל שתאריך הטיסה התקרב, הרגשתי שהם פחות מבלים לבד ומזמינים אותי יותר ויותר להצטרף אליהם ליציאות וסתם לערבים בבית. מבחינתי, עדיין הרגשתי את החופש וההקלה ממערכת היחסים האחרונה שהייתה לי ושנמשכה שלוש שנים כשהקושי היה בעיקר בשנה האחרונה שהייתה מעייפת ואינטנסיבית. שירה ואני התקרבנו יותר ויותר והרגשתי שיש עוד מישהו שמתעניין בי וזה עזר לי מאוד לאחר אותה זוגיות שהרחיקה אותי מהחברים שהיו לי עד אז.
באותו הזמן גליתי גם בחורה מאוד חכמה, מצחיקה ומישהי שיודעת להקשיב ולתת עצה כשצריך. אהבתי את נוכחותה.

ביום הטיסה היא הייתה שבורה. בכתה המון. כולנו ידענו שזאת בעצם הייתה הפרידה שלהם רק שאף אחד לא אמר את זה. זה לא היה רשמי אבל זה היה מובן מאליו…
אני ואחותו של מוטי, קרן, לא ידענו איך להתנהג ומה לעשות. כשיצאנו מהטרמינל, קרן זרקה משהו כמו: ״בואו נלך להשתכר!״ כשלי זה התאים מאוד. וגם לשירה ולאחר חצי שעה של נסיעה שקטה, התיישבנו על הבר.

באותו הערב קרן קיבלה הצעת עבודה מהבעלים של הפאב. היא הסכימה. אחלה עבודה לחיילת משוחררת חשבתי. וגם אוכל להינות מצ׳ייסרים פה ושם. מה רע? וכך מצאתי את עצמי מבלה יותר ויותר עם שירה.
כשמוטי הגיע לארה״ב הוא התקשר ועידכן שהכל בסדר. בסוף השיחה סיפרתי לו שאני ושירה עדיין בקשר ושאנחנו יוצאים מידי פעם. הוא פירגן ואמר תודה שאני עדיין בקשר איתה אבל שהוא כבר המשיך הלאה…

ערב אחד שירה התקשרה ושאלה האם אני פנוי. אמרתי שכן וקבענו לכשעה מאוחר יותר. אספתי אותה ונסענו לפאב שלנו. הבר היה מלא. יצא לי קצת לדבר עם הבחור שישב לידי. אח״כ שאלתי את שירה האם יש מצב שהיא תכיר מישהו חדש. היא אמרה שהיא לא פוסלת כלום כי היא יודעת שמוטי המשיך הלאה אבל קשה היה לה להאמין שזה יקרה בקרוב. כעבור עוד כמה דקות דיברתי קצת עם קרן שבירמנה באותו הערב. פתאום קרן פנתה לשירה ושאלה אותה: ״אז מה…? את פנויה? כי יש לי מישהו להכיר לך,״ וסימנה עם עיניה לצידו השני של הבר. שירה לא הזיזה את ראשה וסימנה ׳לא׳ עם האצבע. לקחתי לגימה מהמשקה שלי והופ, הברכיים שלנו נגעו האחת בשנייה… לא לקחתי את זה לתשומת ליבי אבל אז שוב פעם ואז כעבור עוד כשלושים שניות בערך, הרגל שלה נשענה על הרגל שלי. לא היה לי נוח. והייתה דממה. כלומר, הפאב היה רועש אבל הרגשתי שיש שקט. לא ידעתי איך להגיב. כעבור שתי כוסות ג׳ין וטוניק, החלטתי שמספיק לי וחשבתי ללכת לפאב אחר ולהתמקד בשתיית מים אבל אז קרן פינקה אותי עם עוד ג׳ין וטוניק. למען האמת, לא כל כך התלהבתי מהרעיון מהסיבה שאני לא אוהב להשתכר אבל כשהמשקה כבר הונח מולי, חשבתי, למה לא בעצם… שירה לחשה לי שזה בסדר ושהיא תנהג. כעבור עוד חצי שעה קמנו והרגשתי שאני לא מסוגל לנהוג. גם התעייפתי נורא. אני מאלו ששותים והופכים לאנשים ידידותיים לסביבה אבל שבעיקר מתעייפים.
נכנסנו לרכב… היא פתאום ליטפה לי את הרגל. היא העבירה את ידיה מהברך למעלה ומטה, עד לברך וחוזר חלילה. מעין ליטוף/דיגדוג. הפסקתי את זה. הסתכלתי עליה ואמרתי לה: ״בואי ניסע מפה.״ היא הניעה את הרכב. נסענו כמה מטרים כשכעבור דקה היא הכנתה את הרכב במקום נטוש. קרוב לפאב אבל באיזור שלא עוברים בו אנשים. היא כיבתה את המנוע ושוב ליטפה לי את הרגל כשכעבור שלושה ליטופים הוא ניסתה לפתוח לי את החגורה. הייתי בהלם. היא כנראה חשבה שהייתי שיכור אבל לא הייתי אפילו קרוב לזה. כן, הדיבור שלי היה איטי והעיניים שלי נעצמו מידי פעם אבל היי, אני זוכר הכל לפרטים. וזה היה לפני 20 שנה!!!
היא לא הצליחה לפתוח את החגורה. לא שהיא ממש ניסתה כי היא נעזרה ביד אחת אבל כשהתחלתי לעכל מה קורה, אמרתי לה: ״בואי ניסע הביתה.״ היא מיד הניעה את הרכב ונסענו אליי. משך הנסיעה כ-8 דקות וברכב הייתה דממה…

הגענו, התגוררתי אז ביחידה נפרדת ליד בית הוריי עם כניסה נפרדת. התיישבתי על המיטה שלי והיא התיישבה לידי. חלצתי את נעליי והיא ניסתה לעזור לי… אמרתי לה שזה בסדר ושאני מסתדר. כשסיימתי, פתחתי את החגורה והיא מיד ניסתה לפתוח לי את הכפתור של הג׳ינס. שמתי את ידי על ידה ואמרתי לה, לא. היא ניסתה שוב ושמה את ידיה על הכתפיים שלי והחלה לעסות לי את הכתפיים… כעבור כמה שניות עצרתי את זה ואמרתי לה שלא מתאים לי. היא מיד עברה לספה והתכסתה בשמיכה שהייתה מונחת על הספה. אני נשכבתי על המיטה ונרדמתי…

למחרת בבוקר היא רק אמרה: ״אני מצטערת על אתמול״. קמה ויצאה מהיחידה. ומאז לא ראיתי אותה…

כעבור חצי שנה מוטי חזר מארה״ב. הייתי אחרי משמרת לילה. הגעתי לבית הוריו היישר ממקום עבודתי. כשהתראינו, זה הרגיש שנפרדנו כשבוע לפני כן. יצאנו לגינה. דיברנו. הוא בעיקר סיפר לי חוויות כשפתאום אמא שלו נכנסה ואמרה שיש לו אורחת.
משום מה לא הלכתי איתם… הם נכנסו לסלון, זו הייתה שירה. היא אמרה לו שהיא באה לבקר את ההורים שלו ואיזה קטע שהוא בדיוק חזר. מה שכמובן לא היה מדויק. היא הרי ידעה מתי הוא חוזר. היא הייתה איתו כשהוא קנה את הכרטיס.
הם דיברו כמה דקות… היא גיששה לגבי תכניותיו כשמוטי מצידו אמר לה שהוא מתכנן לחזור לארה״ב בחודשים הקרובים.

לקחתי נשימה עמוקה. ידעתי שפעלתי נכון ושמחתי שלא התפתתי באותו לילה אי שם 6 חודשים קודם לכן.
זה לימד אותי שאם לא בטוחים במשהו במאה אחוז, להמנע. אני פשוט מפחד לחשוב מה היה קורה אם היינו שוכבים.
כמובן שלא סיפרתי למוטי על אותו הלילה. אני מאמין שאם הוא היה מחליט כן לחדש איתה את הקשר, הייתי מספר לו על הסיטואציה אבל מאחר שהוא המשיך הלאה, חסכתי לנו ובעיקר לה, המון כאב ראש.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך