הקאדר של קידר

11/03/2021 319 צפיות תגובה אחת

למי קפצת אתמול בלילה? שאלה הבכורה. היא לא מפספסת כלום אפילו כשהיא ישנה.
לקידר. השבתי.
איך היה?
כיף. יש לקידר סיפור שאני כל כך אוהב לספר על זה שתיזזו אותו בטירונות, והתחדש לי שלסיפור יש המשך.
מה זה לתזז?
ל"תזז" או ל"קדר" זה שמפקד מעניש חייל על טעות שהוא עשה כדי שהוא לעולם לא יעשה אותה שוב, או שהוא סתם מתעלל בו ומריץ אותו ממקום למקום.
מה קידר עשה?
כשקידר היה טירון, שזה חייל שרק התגייס, הוא נשלח לתורנות מטבח וחזר לפלוגה שלו בערב אחרי שהחברים שלו כבר יצאו לשעת ת"ש.
מה זה שעת ת"ש?
בטירונות החיילים מקבלים שעה חופשית בסוף היום, שבו הם יכולים להתקלח, להתקשר הביתה, לקרוא ספר וגם סתם לשבת בחצר של הפלוגה ליד השולחן שעליו יש פרוסות לחם וריבה, ולצחוק עם החברים. בדרך כלל בשעת הת"ש מגיעה המש"קית ת"ש לביקור.
מה זה מש"קית ת"ש?
זאת חיילת שתפקידה לדאוג לחיילים, לברר למי יש בעיות בבית, מי עצוב, למי היה יום קשה במיוחד, כמו אחות גדולה. בכל מקרה, קידר הגיע לפלוגה עשר דקות אחרי שכולם יצאו לשעת הת"ש, וכשכולם התקפלו לחדרים הוא נשאר עוד כמה דקות לנשנש תותים שהיו על שולחן הפריסה עם המש"קית כשעבר לידו עוז הסמל שחייך אליו חיוך מטריד.
מה זה סמל?
סמל בטירונות זה מי שאחראי שהחיילים יקפידו על המשמעת ועמידה בלוחות הזמנים באמצעות פחד. עוז הסמל היה בעל חוש דרמה מפותח והוא היה מוצלח מאוד בתפקידו. כשהוא היה עובר לידך הרגשת שחוקי הטבע משתנים ושמשהו רע מתקרב לכיוונך ואם הוא חייך אליך, צפה לפגיעה.
באמצע הלילה השומר העיר את קידר בפראות ואמר לו לעלות על מדים ולהגיע תוך שתי דקות למגרש המסדרים שליד הכניסה לבסיס עם קסדה, אפוד ונשק.
למה?
לא היה לו שמץ של מושג, הוא רץ מהר למגרש שם חיכה לו הסמל. הוא נעמד מול הסמל שהביט עליו בבוז ונבח "קידר, שישים שניות רצת לדגלים הרחוקים וחזרת", קידר שהיה מהיר רגליים לא הצליח לעמוד בזמנים. כשהוא חזר הסמל מיד פקד עליו לעשות זאת שוב. בפעם הרביעית, כשקידר שב, הסמל צרח עליו, "קידר, למה אתה פה?" קידר הרגיש את הזיעה יורדת במורד הגב, פיו היה מלא במיצי ריצה, ליבו הלם בפראות, ראשו מעט מעורפל מההשכמה הפתאומית והוא באמת ובתמים לא הבין מה רוצים ממנו. "נשבע לך שאני לא יודע הסמל" הסמל ענה "חמישים שניות רצת לדגלים וחזרת, ותחשוב בדרך על התשובה הנכונה", קידר רץ, חזר התנשף ואמר "הסמל אני הפלתי בטעות את הנשק במסדר הבוקר".
הסמל פער עינים ושאג "קידר, אתה יודע שהצבא זה קודש, ומה קודש הקודשים של הצבא? זמנים! עמידה בזמנים! ארבעים שניות רצת לדגלים וחזרת" אחרי עוד כמה סבבים כאלה הסמל שוב שואל- "קידר, מגרש המסדרים זה בית כנסת ואני הרב, תתוודה על חטאיך!" וקידר השיב "אני נרדמתי אתמול באוטובוס בחזרה מהמטווחים למרות שאסור" ואז הסמל התחיל לצעוק כמו מטורף, "תותים! תותים! תותים עם המשקית ת"ש! אחרי שנגמרה שעת הת"ש! מה נראה לך קידר!!!", קידר היה בהלם, אחרי רגע התעשת והשיב "הסמל, המפקד דין אישר לי עוד עשר דקות לשעת ת"ש כי חזרתי מאוחר מתורנות מטבח".
הסמל הביט בקידר המסכן והכפוף וצעק עוד יותר חזק "ומה נראה לך שאתה נרדם בחזרה מהמטווחים. בחיים שלך אתה לא נרדם בלי אישור שלי, אוטובוס זה לא חוף בתאילנד, תעיף את עצמך לפלוגה, עוד עשר דקות אתה אחרי מקלחת במיטה."
מצחיק. איזה מסכן קידר. צחקה לה.
כן, הוא אמר שקראו לו יוני קאדר בטירונות מרוב שקידרו אותו.
ומה ההמשך של הסיפור?
קידר חידש לי שיחד איתו תוזז עוד חייל מהצוות שלו, שגם אותו הקפיץ הסמל בלילה, רק שהוא כנראה עשה משהו חמור כל כך שהסמל אפילו לא ערך לו חקירה והוא רץ עם קידר הלוך ושוב מבלי שהסמל בכלל התייחס אליו. רק אחרי שקידר שוחרר למקלחות הסמל הסתכל על החייל השני ובחיוך של אדם שמרוצה מעצמו אמר "עומרי, אני מניח שאתה ניחשת שאתה פה על הפקרת הנשק" ואז החבר ענה "הסמל, אני אופיר".


תגובות (1)

כרגיל, כתיבה משובחת מלווה בהומור ציני. נהדר.

ושוב, אותה הבעיה חוזרת על עצמה. ציטוטים!
בכל פעם שדמות אחרת מדברת – יש לציין זאת. יש לתחום ציטוטים במרכאות.
את שאלותיה של הילדה אפשר לציין בעזרת מקף, מה שיְבַדֵל בין דבריה לבין הסיפור…
– מה זה סמל?
"סמל זה חייל ש…"
– ומה המשך הסיפור?
"קידר חידש לי …"
אה, ועוד באותו עניין: את שאלות הילדה כדאי להפריד מן הסיפור בעזרת שורות רווח מעל ומתחת לשאלה.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

12/03/2021 02:19
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך