לב החיים
חוגגת שנתיים ועל הדרך עוזרת למתחילים בצורה היחודית שלי ;) ספרו לי מה העצה שלכם לכותבים מתחילים.

חוגגת שנתיים באתר!!! – עצות למתחילים

לב החיים 25/09/2017 771 צפיות 12 תגובות
חוגגת שנתיים ועל הדרך עוזרת למתחילים בצורה היחודית שלי ;) ספרו לי מה העצה שלכם לכותבים מתחילים.

אז עברו שנתיים מאז שהצטרפתי לאתר?
כן עברו שנתיים!
למדתי כל כך הרבה כאן,
הכרתי חברים,
לפעמים היה נחמד,
לפעמים לא,
אבל אני מניחה שהדרך הכי טובה לחגוג היא
להעביר ידע שרכשתי הלאה.

מבין הדברים שלמדתי:
1. באתר הזה יש המון אנשים שכותבים סיפורים ושירים, בשביל שישמו לב עלייך אין מה לעשות תצטרכ/י לקרוא ולהגיב להמון כותבים ואני מתכוונת המון כותבים, זה יקח לפחות 3 חודשיים עד שידעו שאת/ה קיימ/ת בכלל אז לא להתייאש אחרי שבוע.

2. תלמד/י לקבל ביקורת! זה אולי הכלל הכי חשוב באתר! כאן לא תמיד יאהבו את מה שאת/ה מפרסמ/ת ולפעמים יהיו ביקורות שיכאיבו ויצרבו לך את הלב וגם את זה צריך ללמוד לקחת באופן מקצועי, זה חלק מלהיות כותב.

3. תלמד/י לתת ביקורת . זה אומנם לא נראה כמו חוק באתר אבל זה כן, לתת ביקורות קצרות וכלליות כמו "יפה / מהמם / הורס" זה כן מחמם קצת את הלב אבל זה גם לא רציני, אפשר גם לא לקרוא את הסיפור ולהגיב תגובות כאלה, תגיב/י מה אהבת או מה לא אהבת תנסי אולי להתמקד על קטע מסויים, אף אחד לא מצפה לביקורת סיפור מקצועית כאילו שאת/ה עובד/ת בתחום אבל כן תנסה/י להרחיב את הביקורת ועם הזמן גם זה יהפוך פשוט יותר. עובדה מעניינת ששמתי לב עליה באתר, ככל שהביקורת שלך נראת יותר מקצועית, ככה יותר אנשים מתייחסים עלייך ברצינות. אני אישית בהתחלה עבדתי בשיטת להגיב משהו אחד חיובי ומשהו אחד שלילי אבל את/ה יכול לפתח שיטה משלך.

4. תלמד/י להיות מקורית – כאן באתר כמו שכבר ציינתי יש הרבה כותבים ואין משהו יותר משעמם ומעצבן מסיפור שכבר קראת אצל משהו אחר. אם יש לך סיפור שעבדת עליו וראית סיפור דומה אז את/ה לא חייב/ת למחוק הכל רק לשנות כאן ושם אחרת אף אחד לא יאהב אותו (אני מדברת על שינויים ממש קטנים אפילו רק בשמות של הדמויות). סיפור אמיתי מתוך האתר – לפני מי יודע כמה זמן הייתה כאן כותבת שכתבה סיפור אהבה , אבל הסיפור שלה היה דומה מאוד לסיפור של משהי אחרת שהעלתה לפניה , כולם חשבו שהיא העתיקה או גנבה אותו וכאן באתר ממש לא אוהבים מעתיקנים אז היא נעלצה להוריד את הסיפור שלה כי היא לא הייתה מוכנה לעשות אפילו שינוי קטן כדי שזה לא יראה גנוב. אני לא מנסה להבהיל אותך חס וחלילה אני רק מנסה לעודד אותך להפעיל קצת את הדימיון שלך.

5. תבדק/ י את העובדות בשטח – אם את/ה כותב/ת נניח סיפור על מקסיקו (לא בהכרח מקסיקו זה סתם דוגמה) כדי לחקור קצת על הארץ שהיה קצת מציאותי ( אפילו בסיפור הפנטזיה הכי פרוע שקיים)

6. לפני שאת/ה לוחצ/ת "העלת סיפור" תבדק/י את האיות!!!
אין משהו מחרפן יותר משגיאות כתיב!!! ( לא קרה כלום אם פספסת אחת או שתיים זה קורה גם לטובים ביותר אבל סיפור מלא שגיאות כתיב הוא בלתי נסבל)

7. אם חסר השראה לא להכנס לפאניקה!!! זה קורה גם ליצרתיים ביותר, התחלת לכתוב ופתאום המוח ריק, זה בסדר! לא צריך לפרוש ולא כלום, צא להפסקה תתרענן , גם אם יקח שנתיים זה בסדר! העיקר לקחת את זה בקלות .

8. אין מה לעשות, כמו בכל מקום גם כאן יש מבאסים! יש כאלה שלא באמת קראו את הסיפור או התעניינו בו וכתבו לך תגובה רעה, דוגמה שלי זה שהעלתי הודעה שאני מתכוונת להעלות סיפור חדש ומשהו כתב לי " אני מתאבד לפני שאני קורא את הסיפור שלך" , כאילו למה??? אפילו לא העלתי תקציר עלילה אתה יודע אם זה טוב או לא?!
אז לא להתבאס מכאלה שכותבים לך דברים מרושעים או נותנים לך מעט לבבות (ציון) . לומדים לחיות אם זה!

9. את/ה לא יכול/ה לצאת מכאן. ברצינות! אין אפשרות למחוק חשבון, אז אם כבר אתה תקוע/ה כאן, תשמר/י את השם משתמש והסיסמה, אולי עוד שנתיים שלוש תרצה לחזור.(או לפחות להגיב לסיפור שאהבת).

10. יש כאן משפחה – האנשים כאן יקשיבו וידאגו גם כשאין משהו אחר, תמיד בתקופות רעות מצאתי באתר נחמה, אז אין צורך לפחד לשפוך את הלב :)

זהו !
אני רק רוצה לציין שמה שכתבתי כאן הן העצות שלי ממה שאני למדתי וחוויתי בשנתיים האחרונות.
הקוראים לא חייבים להקשיב לי ולא להסכים איתי
אבל אני בכל זאת מקווה שאולי זה יעזור אפילו לכותב מתחיל אחד.
אני הייתי לב החיים גברותי ורבותיי מקווה שנהנתם ולילה טוב!


תגובות (12)

הייתי מציע למתחילים לא להילחץ אם לא מגיבים להם מיד ולפרסם סיפורים בעיקר בימי חול כי בסופי שבוע ובחגים בדרך כלל אין כאן הרבה פעילות והרבה משתמשים לא מחוברים.

25/09/2017 20:56

יפה!
אני חושב שהצלחת לתמצת את הרעיון של כתיבה באתר.
אפשר להוסיף עוד עצות:
11. אם החלטת לכתוב ביקורת אז כותב הסיפור לא חייב להסכים עם הביקורת. אפילו אם השקעת בביקורת ואתה בטוח שאתה צודק, עדיין חופש היצירה שייך לכותב עצמו.
לא צריך להתעצבן :)
12. גם אם אין תגובות, הכל בסדר. טודו בום :)
13. טיפ… אם כותבים סיפור בהמשכים, עדיף לפרסם את הפרקים במרווחים של לפחות יום. בצורה הזו, יותר קוראים יקראו ויגיבו עד לפרק הבא ויש אפשרות לתקן ולהשפיע על הפרק הבא.

וזה מה שעולה לי בקצרה בראש :)

נ.ב: כיף לבקר באתר מאז שעזבתי… מדגדג לי באצבעות ויש לי חשק לכתוב…

25/09/2017 23:10

    אז תחזור לכתוב באתר, אני בטוחה שהרבה ישמחו אם תחזור, חוץ מזה עבר המון זמן בטח כולם כבר שכחו מה קרה ואל תדאג מפרישות וחזרות , כל כותב עם "ותק" באתר פרש וחזר לפחות פעמיים או שלוש.
    נ.ב עצות נחמדות :)

    26/09/2017 20:44

תודה על העצות אני כותבת מתחילה והשתמש ברוב הטיפים שנתת. מזל טוב על השנתיים שלך.

26/09/2017 10:45

    תודה רבה, ואני שמחה לשמוע :)

    26/09/2017 20:45

יפה!! עצות לעניין!
שיהיו לך כאן עוד שנים ארוכות ומקסימות

26/09/2017 11:44

    תודה רבה, אני מאחלת לך אותו דבר :)

    26/09/2017 20:46

תודה על העצות!! ☺

26/09/2017 17:52

חחח איזה חמודה כשאני חגגתי שנתיים אני סתם התמרמרתי שהאנשים שהיו איתי בהתחלה כבר לא מסתובבים פה. יחי ההבדל

14/10/2017 21:09

    חחח לא סתם מישהי, אני אוהבת אותך עם כל ההבדלים בינינו והכל :)

    20/10/2017 00:28
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך