ערב יום השואה השביעי לרביעי 2013

חזרה ומכתב למישהי מיוחדת

07/04/2013 806 צפיות 3 תגובות
ערב יום השואה השביעי לרביעי 2013

אוקיי, אז חשבתי שאני ימשיך את הסיפור אבל אין לי רעיונות אם למישהי יש רעיון אז שתיכתוב לי עכשיו יש לי עוד שאלה איך אתם מעדיפות את בסיפור באנגלית? או בעברית? אולי אתם חושבות שאני קטנה לכתוב באנגלית אבל אל תשכחו שאני חייה בארצות הברית ואני כמעט יודעת אנגלית שוטף את תענו לי ולמי שיש רעיון לא לשכוח לכתוב לי.

יש לי משהו לכתוב למישהי מיוחדת מאוד בישבילי ותמיד תשאר בליבי!
סבתא הניה- סבתא רבא שלי, אמה של סבתי, נולדה בפולניה ב-1.7.1923.
סבתא הניה ואמה היו ניצולות שואה אחרי 5 שנים של סבל רב, בגטאות ובמחנות ריכוז, עבודה קשה (בבית התחמושת הגרמני), מחלות קשות טיפוס ודיזינטריה והתעללות פיזית ונפשית מצד הגרמנים.

כאשר התחילה מלחמת העולם השניה, סבתא שלי היתה בגיל 15 שנה ולה הורים ו 2 אחים גדולים ממנה ואח צעיר ממנה.
בתחילת המלחמה היתה עם אמה (בינה וקס) ועם אחיה הקטן שהיה בן 5 שנים (ראובן וקס). עד שהפרידו אותן ממנו.

אביה משה וקס ושני אחיה הגדולים שמעון וזיגמונד וקס נסעו לרוסיה עם פרוץ המלחמה, אך אחרי זמן קצר נתפסו ע"י הגרמנים ונשלחו למשרפות.

סבתי, אמה ואחיה הקטן היו צועדים כל יום כ 8 ק"מ הלוך וחזור כדי להגיע לעבודה בבית התחמושת – אחיה הקטן ראובן זקס לא שרד את ההליכה הקשה, הרעב והחולשה – הופרד מאימו ואחותו וגורלו היה כגורל אחיו.

לאחר תום המלחמה הכירה סבתי את סבי מרדכי גריצמן שהיה גם הוא ניצול שואה יחיד מתוך 10 אחים ואחיות (היה פרטיזן שחי ביערות) והקימה את משפחתה הקטנה: בת אחת ויחידה שזו סבתי – אמה של אימי.
בשנים האחרונות זכינו סבתא הניה ואנחנו לגור בקירבה פה באלפי מנשה.

נפרדנו מסבתא הניה לפני שלוש שנים – כשהייתה בת 86 – אישה אצילת נפש שזכתה להקים בית בישראל והייתה גאה מאד בשלושת הדורות שיצרה!!

אוהבת ומתגעגעת אלייך המון!!

גל


תגובות (3)

איך את גרה בארצות הברית וכותבת באתר בעברית? יש לך מקלדת של אותיות עבריות?
וחוץ מזה הסיפור של סבתא שלך ממש ריגש אותי.

08/04/2013 02:30

וואו באמת שזה מממממממש ממש……. ריגש אותי :'( ~הזלת דימעה~

08/04/2013 05:47

יש לי אייפון ועברתי לארצות הברית בחופש הגדול אז הלפטופ שלי בעברית וגם בגלל שקיבלתי אייפון שמתי מקלדת בעיברית אז איך אתם מעדיפות את הסיפור בעברית או באנגלית? ולמישהי יש רעיון איך להמשיך את הסיפור?
ותודב על התגובות סבתא רבה שלי תמיד תישאר בליבי ולא תצא אף פעם….

08/04/2013 09:21
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך