mirizuzel
אם אתם מכירים במיקרה מישהוא שמת בזמן השואה ולי היה לכבוד להדליק בשבילו נר זיכרון ולהזכיר אותו בטקס הזיכורון שיערך בפולין ....

תודה שקראתם . ואם אתם מכירים עוד סיפורים כאלה או אחרים אתם יכולים לשטף אותי ואני ישמח להזיכר את הסיפור שלכם בטקס או לחילופין הינה האתר יד ושם ואתם יכולים לכתוב בעצמכם דף עד ולכתוב הדות לגבי ניצול או קורבן השואה שאתם מכירים . האתר יד ושם :http://www.yadvashem.org/hp_he.htm

חיפוש שמות של קורבנות השואה (המסע שלי לפולין )

mirizuzel 15/10/2012 1125 צפיות 8 תגובות
אם אתם מכירים במיקרה מישהוא שמת בזמן השואה ולי היה לכבוד להדליק בשבילו נר זיכרון ולהזכיר אותו בטקס הזיכורון שיערך בפולין ....

תודה שקראתם . ואם אתם מכירים עוד סיפורים כאלה או אחרים אתם יכולים לשטף אותי ואני ישמח להזיכר את הסיפור שלכם בטקס או לחילופין הינה האתר יד ושם ואתם יכולים לכתוב בעצמכם דף עד ולכתוב הדות לגבי ניצול או קורבן השואה שאתם מכירים . האתר יד ושם :http://www.yadvashem.org/hp_he.htm

אני נוסעת לפולין בעוד שבוע ואני סיפרתי את הסיפור של סבא שלי למדריכה של המסע והיא הציאה שאני יחפש את השם של סבא של אבא שלי באתר יד ושם .

הסיפור של סבא שלי ז"ל: סבא שלי עלה לארץ בגיל 11 שנה .
הוא ניצול שואה .
הוא גדל לבד כיוון שאת אביו הרגו בשואה מול עיניו . ווסבא שלי ברח דרך הביוב . בכל הזמן הזה שהוא ברח מהגרמנים לא היה אוכל סבא שלי אכל קליפות של תפוחי אדמה וחי בתנאים קשים מאוד .
ואת אמא שלו לקחו לסיביר , את אמו הוא לא ראה מגיל 8 עד גיל 16 , לאחר שחיפש בסוכנות .
את אמא שלו גילו והוא הלך לפגוש אותה .
סבא שלי שאל את אמא שלו (הוא לא ידע שזוהיא אמא שלו ) "את מכירה אישה בשם רחל זוזל" (זה השם של אמא של סבא שלי שלסבא שלי ז"ל ) אותה אישה שאלה : "מי אתה ?" ואז סבא שלי השיב : "אני הבן שלה הקטן "(לסבא שלי יש עוד שני אחים שהוא לא היה בקשר איתם ) אותה אישה התעלפה ונפלה לריצפה . ולאחר מכן שהתאוששה סבא שלי לקח אותה למגוריו הם גרו שם עד שאמו חלתה בשחפת ומתה . סבא שלי ניפטר מסרטן לפני 7 שנים .

אני רציתי לשתף אתכם בסיפור של סבא שלי כי אני מחפשת את השם של אבא של סבא שלי באתר יד ושם ולצערי החיפוש בנתיים לא נתן לי תוצאות שאולי מישהוא נתן עדות או מישהוא מילה דף עד שאומר שאבא של סבא שלי היה בשואה ומפרט מה קרה לו בזמן השואה .
סבא שלי לא דיבר הרבה על מה שעבר עליו וגם ביום הזיכרון לשואה הוא לא רצה ליראות את הסרטים בטלויזיה כי הוא לא רצה להזכר . את הכל הפרטים שאני סיפרתי לכם קיבלתי מסבתא שלי כאשר סבא שלי סיפר לה את המעט שעבר עליו בזמן השואה .

ולכול קוראי הסיפור ולכול קוראים האתר אני ישמח אם תיתנו לי שמות של אנשים שאתם מכירים שהוא קורבן שואה ואני יזכיר אותם בטקס הזיכרון שהמשלחת שאני יוצאת איתה עושה .

תודה שקראתם את הסיפור ואני ישמח לקבל שמות שאני יכול להזכיר ולהדליק נר לזיכרם .


תגובות (8)

ברר אור מירי שלי

אהבתי כל כך את הסיפור שכתבת אותו במורה מושלמת על הסבא שלך תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים אמן!!!!

בקשר לשמות של אלו שניספו אם לא השגת שמות מוכרים את בהחלט יכולה להזכיר שמות שאינם מוכרים – זו זכות מבורכת – ואליה תזכי למצוות ולמעשים טובים.

בעי לשלום ושובי בשלום ממני באהבה בקי.

נ.ב. לפני זמן מה כתבתילך בענין הנסיעה לפולין ואף נתתי לך כמה הנחיות מקווה שקראת זאת !!! באם לאו ואת רוצה שאכתוב לך שנית את רק צריכה להודיע לי ובשמחה אכתוב זאת פעם נוספת.

16/10/2012 03:03

היי מירי
מתנצלת שמרב התרגשות קרוב לוודאי יש לי כמה מלים לא כל כך ברורות אך מקווה שתסתדרי עם הקריאה וההבנה תודה ובהצלחה ממני בקי ♥

16/10/2012 03:05

בקי היקרה אני ישמח שתיכתבי לי שוב את ההנחיות

16/10/2012 08:37

מירי היקרה שלי

אני בושה ונכלמת כי לא שמתי לב לבקשה שלך (שכבר לא רלוונטית) בענין הנסיעה שלך לפולין ממש ממש מצטערת ומבקשת סליחה, זה כמובן לא היה בכוונה בשום אופן.

באם תרצי לחזור אלי ולספר לי ולו קמצוץ ממש שחווית שם אודה לך מאד ♥♥

ממני באהבה ובבקשת סליחה בקי ♥

27/11/2012 11:49

וואו , זה כל כך עצוב

01/02/2013 09:18

וואו , זה כל כך עצוב

01/02/2013 09:18

מרגש!!
ותקראי את הסיפור שלי, ממש השקעתי ( ותגיבי )

14/02/2014 10:48

וואו יום השואה כבר עבר, זה כבר לא האווירה ובכל זאת ריגשת, סחטיין, זה לא משהו שקוראים כל יום.

05/05/2015 19:40
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך