מיומנה של "חכמה"

חכמה אמיתית

מיומנה של "חכמה"

היי אתה,
אתה, שהיית איתי פעם בכיתה. זוכר?
אתה, שאמרת לי שהלוואי והיית חכם כמוני. שהלוואי והיית מקבל ציונים כמו שלי. שהיית מת להתחלף איתי.
יש לי חדשות בשבילך.
אני לא חכמה.
נכון, אני יודעת לפתור משוואות, לחפוף משולשים ולשרטט גרפים של דברים. אני יכולה לחשב מתי נהג האופנוע ונהג המשאית ייפגשו, אם אחד יצא חצי שעה אחרי השני ונסע במהירות קטנה ממנו פי שתיים. ממוצע הבגרות שלי 114, ואני לומדת הנדסה באוניברסיטה נחשבת.
ואתה עשית 3 יחידות ובקושי עברת, הציונים שלך נמוכים והדבר האחרון שתעשה הוא לעבוד במקצוע ריאלי.
אבל אתה החכם בנינו.
אתה יודע למה? כי מאז שסיימנו תיכון, לאף אחד לא אכפת כמה יחידות עשיתי. בחיים האמיתיים אתה לא צריך לעשות טבלאות, גרפים או לגזור פונקציות, אתה צריך לדבר עם אנשים. אתה צריך כישורים חברתיים, לא מתמטיים. אז אני טובה בלזכור זהויות טריגונומטריות, אבל אתה יודע לזכור ולהבין זהויות של אנשים. אני פותרת בעיות במתמטיקה, אתה מסוגל לפתור בעיות של אנשים בעזרת מילה אחת שנאמרת במקום הנכון ובזמן הנכון.
אם כבר, זו אני שהייתה מתה להתחלף איתך. הלוואי והייתי מסוגלת לקרוא אנשים כמו שאתה מסוגל. הלוואי והייתי יודעת להבדיל בין רע וטוב, להתחבר עם אנשים בקלות, לזרום ולהנהיג.
בעיני, האינטיליגנציה הריגשית המדהימה שלך הרבה יותר חשובה ועוצמתית מהראש המתמטי שלי. והכי חבל לי שאתה אפילו לא מודע אליה ולכוח שלה ושלך על אנשים.
הייתי מתה להתחלף איתך, אבל זה לא אפשרי. אז רק אבקש ממך משהו קטן – אל תזלזל בכוח שלך. תשתמש בו, כמו שרק אתה יודע.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך