Ozzy1970
ולמרות כל הדברים הרעים שרשמתי אני עדיין מאחל לכולם יום עצמאות שמח, אני מקווה שתחשבו על הדברים האלה ואשמח לדעת מה אתם חושבים.

יום העצמאות

Ozzy1970 11/05/2016 987 צפיות 2 תגובות
ולמרות כל הדברים הרעים שרשמתי אני עדיין מאחל לכולם יום עצמאות שמח, אני מקווה שתחשבו על הדברים האלה ואשמח לדעת מה אתם חושבים.

אז עכשיו יום העצמאות נכנס וזו בטח סיבה טובה לחגוג לכבוד המדינה – אולי לכולם זה ככה, אבל לא בשבילי, ואני אומר את זה בצער רב.
אני לא אוהב את מה שקורה במדינת ישראל וזאת למרות שאני מאוד ציוני בגישה שלי ומאוד מאמין בהרבה מהערכים שלנו כעם.
אבל מה הבעיה? ובכן הבעיה שהתרבות שלנו הולכת ומתדרדרת כאשר יש המון שנאה ואלימות ולא נעשים מספיק מאמצים על מנת לפתור את זה.
הממשלה המושחתת שלנו כמעט ולא מתחלפת ועד שכן קורה משהו אז היא מקצינה עוד יותר ימינה והקיצוניים כמו מירי רגב ונפתלי בנט משתלטים עלינו ומשפיעים על כולם.
כמו כן במדינה לא מתחשבים בדעות שונות ובאנשים שונים ומיד קוראים "בוגד" לכל מי שחושב מעט שמאלה ואני מודה שאפילו אני עשיתי את השטות הזאת ואני מאוד מתחרט עליה.
בנוסף לא נותנים הזדמנות לגישות אחרות כמו למשל שאין אפשרות לאמני מטאל להצליח בארץ מכיוון שזה לא מיינסטרים ובגלל שאפילו לא נותנים להם הזדמנות להסביר את עצמם הרושם שמתקבל אצל רוב האנשים בחברה הוא שמטאליסטים כמוני וכמו אחרים הם חבורה של פריקים אלימים ומשוגעים – ושוב אני חוזר לעניין הסטיגמות והדעות הקדומות, זה לא מוביל לשום מקום אלא רק הורס אותנו ומפלג אותנו.
הרי עם ישראל אמור להיות מאוחד, לא? אז למה לעזאזל בכל יום ובכל שעה אנחנו מפיצים שנאה ופוגעים באחרים?
זה מה שבן גוריון רצה שיהיה כאשר המדינה קמה? ברור שלא! אלה לא הערכים של מדינת ישראל, אלה לא הערכים של העם היהודי.
אני ממש לא שונא את המדינה, אני אפילו אוהב אותה וגאה להיות יהודי, הבעיה היא שאני שונא את מה שנהיה ממנה וכשיום העצמאות מגיע זה קצת צורם לי בגלל מה שהפכנו להיות.
תראו לאיזה מצב זה מגיע – אני רוצה לעזוב את המדינה שבה אני אמור להיות הכי בטוח כי אני לא מרגיש בטוח, אני לא מרגיש שייך במקום כזה ושוב, אני מצטער מאוד שאני מגיע למקום הזה אבל זה המצב – הלוואי שהיה כאן יותר טוב ושהייתה לי באמת סיבה להיות גאה, אבל אני מרגיש שאנחנו מאבדים כמעט את כל הערכים הטובים והסממנים שאפיינו והיו אמורים לאפיין את מדינת ישראל, זה חבל מאוד.


תגובות (2)

572 572

האם זה מה שבו גוריון רה שיהיה? כן, רק לכיוון השני. בתקופה שמפא"י שלטו פה כל מערכת החינוך הייתה בידי מפא"י, כלומר, ההיסטוריה, האזרחות וכל התחומים היו לפי השקפתם. היו אפילו הרבה עולים חדשים שהוכרחו ללמוד בבתי ספר כאלה.
לא תאמין מה עיתונים היו כותבים על האופוזיציה של חירות, הרבה יותר התקשו לקבל את הדעה האחרת. בן גוריון אפילו לא רצה להגות את שמו של בגין. הפגנות לא אלימות של הימין קיבלו יחס אלים מהמשטרה. התייחסו לפנתרים השחורים ביחס הרבה יותר מזלזל ממה שאנשים חושבים שזוכה המחאה החברתית.
אסור היה להפיץ עיתונים ללא אישור המדינה (כמו שהיום אסור להקים ערוצי חדשות ללא אישורה).
אולי יש מתח ושנאה בינינו, אבל זו לא הדרדרות ולא המצאה של ממשלת ביבי. היא ממשיכה את קודמיה.
אשר למטאל, לא הבנתי איך זה קשור ליום העצמאות. זה עניין חברתי, לא מדינאי (אלא אם אנו מאמינים שהמדינה צריכה לעצב את התרבות).

11/05/2016 22:44

אני מסכימה בזה שאמרת שיש שנאה ואלימות בארץ.
אפילו בכנסת! המקום שאמור לתת דוגמא, כל שני וחמישי יש שם צעקות וריבים. זה בלתי נסבל, מתי נלמד לקבל את הדעות אחד של השני?
אני אתן לך דוגמא מהחיים שלי. העמדה הפוליטית שלי היא מרכז, ודיברתי בצורה מכובדת עם מישהי שמאלנית. היא אמרה דברים לגמריי טיפשיים שאני ממש לא מסכימה איתם- אבל עצרתי את עצמי ואמרתי שאני פשוט לא חושבת כך. אני לא נגררת בדרך כלל לויכוחים לכן זה היה מיותר להכנס לזה. מה שבאתי להגיד זה שאם בכנסת לא יודעים להתנהג כמו שצריך- אין צורך לצפות שאנשים יתנהגו בצורה הפוכה, כלומר טובה. כמובן שיש את היוצאי דופן (כמו במקרה שסיפרתי).

12/05/2016 13:46
סיפורים נוספים שיעניינו אותך