כמה עוד אפשר?

noalovejb6 24/03/2015 945 צפיות 12 תגובות

כמה עוד אפשר להתמודד עם הלחץ של הלימודים?
עוד מבחן ועוד עבודה…
ושוב נכשל במתמטיקה ואיומים מצד המורה להוריד אותך לשלוש יחידות,
ואת משקיעה ומתאמצת ומבזבזת כל שנייה ביום שלך לחשיבה ולתרגול של המקצוע הנורא,
ואז מגיע שעת המבחן, ואת לחוצה כמו תמיד.
המורה מחלקת דפים לכולם ואת מסתכל על המבחן ומתחילה לבכות כי את לא זוכרת שום דבר.
ואז את ממהרת לנסות ולפתור אבל התשובה בכלל לא הגיונית.
המורה מבקשת להגיש את המבחנים ואת מגישה דף חצי ריק.
ואת יודעת שאת תכשלי, את מתקשרת לאימא שתנסה להרגיעה אותך כי את בהיסטריה, את הולכת להיכשל בפעם המי יודע כמה?
ואימא במקום להרגיע אומרת שיכולת יותר, ואת אומרת לה "אימא יש לי חרדת מבחנים…" והיא עונה "כל הזמן תירוצים." .
ואז מקבלים ציונים, שי קיבלה 100 ועדי 90, בכללי בכיתה היו ציונים יפים וכולם מאושרים, חוץ מימך שקיבלת 30.
כולם שואלים "כמה קיבלת?" אתה עונה "לא בא לי לדבר על זה." הם מבינים שנכשלת.
ואז אימא קובעת שיחה עם המורה למתמטיקה, "נועה ילדה מקסימה, אך היא לא משקיעה מספיק." את שומעת את המורה אומרת, ואת רוצה לצעוק "אבל אני מתרגלת ולא הולך לי!!" אבל את מתביישת.
"אני חושבת ככה גם, אבל מה כבר אני יכולה לעשות? היא כבר מקבלת שיעורים פרטיים, אין לי מה לעשות יותר." אימא אומרת, היא איי פעם בכלל התעניינה איך אני מרגישה?
ולך כבר נמאס שמזלזלים בך, שחושבים שאת לא משקיעה, כי את כן.
ואת בכלל ילדה הומנית שמכריחים לנסות להיות ראלית, אבל בואו נודה באמת לא הולך לי,
מי ישחררו אותי ויתנו לי ללמוד מה שאני אוהבת, מתי יתנו לי לנצל את הזמן הפנוי שלי לתחביבים שלי במקום לתרגול של מתמטיקה, ולמה החליטו שלדעת מתמטיקה זה פרמטר לחוכמה?


תגובות (12)

היי, מבינה את הכאב שלך [רק שאני אפילו לא הצלחתי לזחול עד להזדמנות להגיע לארבע יחידות]
העצה הכי טובה שלי בשבילך היא פשוט לרדת לשלוש יחידות ולעשות לעצמך טובה. חבל שלא תהיה לך בגרות מלאה בגלל שטות כזו, לפחות תקבלי תשעים בשלוש ולהשלים אחרי הצבא גם אפשרי, ולא תמיד נחוץ [תלוי מה את רוצה ללמוד אחר כך.]
לגבי עבודות… אין לי פסח, יש לי בוק ריפורט, שתי עבודות שנתיות, ניתוח של סיפור [3 עמודים] עבודה יצירתית [קומיקס] לבנות דמות [10 עמודים+מונולוג] ודו"ח צפייה בסרט.
לגבי זה… תשלבי אצבעות, תנשמי עמוק ותסדרי לעצמך זמן מתי לעשות מה. זה מה שאני מנסה לעשות, אבל לוחות זמנים… זה קשה… *בכי היסטרי*
ד"א, מאז שהתרגלתי לשלוש והפסקתי לבכות על זה שאני מטומטמת ולא טובה בכלום, נעשה שיפור בחרדת המבחנים. הפסקתי לבכות באמצע המבחן.
[פעם בכיתי כל כך הרבה בגלל מבחן שהוציאו אותי מהכתה D:]
רק תרגעי ותזכרי שלימודים תמיד אפשר לתקן ותיכון לא בהכרח קובע לך את העתיד. רצוי להצליח, אבל אם לא ילך לך את תמיד יכולה להציל את המצב. יהיה בסדר~

24/03/2015 22:16

    א' אני בארבע חמש יחידות כי זה ביחד, ואני רוצה מאוד לרדת ומאז כיתה ז' (אני בסוף ט' עכשיו) אני מתחננת להורים שלי ולמורה שלי למתמטיקה לתת לי לרדת אבל הם לא נותנים לי, הם אומרים שיש לי פוטנציאל לחמש יחידות למרות שזה ממרר לי את החיים בעיקרון (כמו שהבנת המתמרמרות שלי)

    24/03/2015 23:26

    יש לך יחידות לימוד ואת בחטיבה? עוד אחת?! למה רק אצלי זה בנפרד?! *נופלת בבכי תמרורים*
    אולי תדברי על זה עם היועצת? הם לא יכולים להשאיר אותך ככה. הם תולים אותך ככה, ואולי את מסוגלת ליותר אבל לא בתנאים כאלה.

    24/03/2015 23:31

    אני מועמדת לארבע חמש כאילו הקבצה א' שזה ארבע חמד יחידות)

    24/03/2015 23:51

היי , אני עדין לא הגעתי לכיתה ט' אבל בכל זאת רציתי לומר לך שגם אני לא משהו במתמטיקה… תמיד אני לומדת ולומדת אך בסוף נכשלת ,אני שונאת מתמטיקה .
אבל בכל זאת אני מנסה ,יש לי מבחן קרוב במתמטיקה ..
אני יודעת שזה לא כל מעניין אף אחד מה אני חושבת ומה אני עוברת בתגובות של סיפור אישי שבכלל לא קשור עלי .
אבל מה שאני מנסה לספר לך למרות שזה קשה ומייאש תדעי שאם תתמיד ותנסי
בלי להתייאש את תוכלי , להצליח .
לעבור את 4 היחידות כמו שצריך…
אני מאחלת לך בהצלחה ומקווה שתצליחי בלי להתייאש !!

25/03/2015 16:33

חרא.
המורה שלי למתמטיקה כל הזמן צועקת שלאף אחד מהכיתה לא מגיע להיות בחמש יחידות ויעשו לעצמם טובה וירדו לארבע:>
איזה מזל שאני מדלגת בין 86 ל68:>>>>
חרדת מבחנים? מממ אולי פשוט תנסי להירגע לפני מבחן? נגיד לשתות איזה תה או משהו~~
או שפשוט תלכי לבדוק את זה(במקרה ואםשר)

26/03/2015 23:24

    יש בבית ספר שלי תוכנת לילדים עם חרדת מבחנים אבל זה מתחיל רק בכיתה י' אז אני צריכה לחכות לשנה הבאה..ובינתיים עוד לא מצאתי מה מרגיע אותי, כאילו אומרים לך תנסי כמה שיטות ותראי מה הכי מרגיע אתך, ואני מנסה כל מבחן שיטה אחרת פשוט עוד לא מצאתי את זאת שמרגיעה אותי..

    27/03/2015 12:01

וואו אני כ"כ מבינה אותך! אני עוד לא בגיל לבגרויות אבל בכללי אני מבינה את הקטע של המבחן. הלוואי שהיתה לי את היכולות בכלל להתרכז במתמטיקה! לזה כל הרטלין בעולם לא יעזור….
והאמת שאני מבינה גם את half-a-heart, המורה שלי למתמטיקה אומר שהבן שלו בכיתה א' עושה את יותר יותר מהר ממנו ושכולנו ניכשל בבגרות ונהיה מנקי רחובות… "אחלה מורה" :-\

26/03/2015 23:32

    המורה שלי הבטיחה שמי שנשאר במצויינות עד סוף כיתה ט והציונים שלו טובים ישר עובר לחמש יחידות, והשנה היא אמרה לנו שהיא שולחת את כולנו לארבע ויש ילדים שהיא מורידה לשלוש וזה אחרי שכל השלוש שנים האחרונות קרענו את התחת ונשארנו כל שבוע שעתיים נוספות…

    27/03/2015 12:03

    יחחחחח בעיוץ תנועה זה שיט אחד הגדול. אף אחד לא מבין והמורה צועקת עליי

    27/03/2015 16:53

זה בסדר.
קודם כל, זה לא בהכרח בגלל שאת לא מצליחה. לפני המבחן האחרון עשיתי מלא דפי חזרה ובסוף הצלחתי הכל בקלות, אבל את השאלה הספציפית במבחן לא הבנתי.
יכול להיות שאני פחות נלחצת במבחנים כי אני יודעת שלהורים שלי אכפת מזה בעיקר בגלל שזה אכפת לי. לדעתי תנסי לחשוב על זה ככה: קיבלת כבר 30, ככה שרוב הסיכויים שהציונים שלך רק יעלו. ואם במילא הציונים שלך יעלו, זאת אומרת שאת תשתפרי בכל מקרה אז אין מה להילחץ.
טוב… אני מניחה שזה לא ממש יעזור לך, אבל זה עניין של חשיבה בעיקר. אם את ממש לחוצה במבחן תנסי לפחות לעשות את המשוואה או לקרוא שוב שאלה שהצלחת בה בקלות ולהתגאות קצת.
הממ… באופן כללי, אם לפני מבחן את עושה חזרה וזה קל לך, אז את תהיי יותר רגועה. אם את רואה שהחזרה לא קלה לך תתחילי עם הקשים ותסיימי עם הקלים, ככה שלפחות תלכי לישון בהרגשה הכי טובה שאפשר ותעשי את המבחן בתחושה הכי טובה שאפשר.
חחח, אבא שלי מהנדס בהכשרתו אז כל פעם שאני צועקת "למה לעזאזל אני צריכה מתמטיקה?!" הוא יושב ומסביר לי טוב טוב למה אני צריכה כל דבר ודבר מזורגג שם ><"

27/03/2015 18:10
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך