כסא וגלימה

דניאל 16/09/2016 888 צפיות 12 תגובות

הוא יושב. את ישבנו המעיק עוטף בלית ברירה כיסא. זה קצת לא הוגן, היות והכסא כל כך מרופד ואופנתי- דגם חדש ויקר שעליו עמלו רבות אנשים מן המשובחים של מומחי הכסאות- ולבסוף נאלץ הכסא להסתפק באחוריו של איש עצלן ובודד. אבל זו כמובן רק מחשבתו המשעשעת שלו, ולא של הכסא. לכסאות אין דרישות או חלומות לגבי תפקידם.

בה בעת שהכסא עוטף את האיש בצורה נוחה, את הכסא עוטפת גלימת האיש שזולגת גם עד הרצפה. הגלימה נועדה כדי להשלים את הלוק. וגם סתם כדי לגרום לו להרגשה טובה שכזו. מאיימת.
האיש נורא מרוצה. גם בחשכה המושלמת של חדרו ניתן לראות את חיוכו המבצבץ. הוא לא נותן למחשבות להשתלט עליו לרוב, כדי שיהיה לו גם פנאי לחייך. זה עובד.
הוא מעביר את ידו בשערו הפרוע, מביט בעיניו המבריקות בכלום שבחלל, ולא חושב. תחושת הכלום עילאית, מעולם לא נהנה כל כך. ועוד על כסא נוח שכזה!
לפתע נשמע קול חד. משהו במוחו מזכיר לו שזה צליל פעמון דלתו. זה די מוזר שהוא זכר זאת, שכן כבר עבר זמן רב מאז שהצליל הזה הרעיד את האוויר בחדר. הוא מהסס לפני שמחליט לקום ולפתוח את הדלת- הרי נהנה כל כך במעשיו עד כה- אבל הסקרנות חזקה יותר מתחושת ההנאה.
הוא קם לאיטו מהכסא המפואר. ממש שנייה אחרי שעמד נתפסה גלימתו בכסא, וכשהושיט את ידו אל עבר מתג האור נפלה הגלימה מגופו ונשארה בפינת הכסא. גופו הערום של האיש ללא הגלימה נחשף באור המנורה כעת, וזהו לא מראה נעים, אפילו לא לאיש עצמו. כשהוא מתקדם עוד קצת משהו מוזר קורה. המראה שבמסדרון מציצה אליו גם בלי שיחפוץ בכך, ומה שהיא מראה כמעט בלתי נתפש. השיער נעלם בן רגע, ושיערות חומות נראו לפתע על הרצפה. באור המנורה אפשר גם להבחין בנקודות המוזרות שעל פניו.
אבל המראה התעקשה להראות לו בעיקר את עיניו. הן בכלל בצבע אפור עכשיו, ודי עצובות.


תגובות (12)

את כותבת נהדר.
בקשר לתוכן… לא הגעתי לסוף דעתך.
מצטער

16/09/2016 22:10

    תודה רבה על התגובה!
    כתבתי על הנסיון שלי לצאת מאזור הנוחות שלי (הכסא) בגלל החברה (הצלצול בדלת) ומה היו ההשלכות של זה (כל הקטע עם העירום והמראה)… אשתדל להיות ברורה יותר בפעמים הבאות (:

    16/09/2016 23:17

    מעניין…
    יש לזה כל כך הרבה פירושים.
    דווקא צלצול בדלת הוא לחץ פתאומי לעומת החברה שהוא לחץ קבוע ומתון (אם את יורדת לסוף דעתי). אבל זה התפיסה שלי…
    נחמד מאוד :)

    18/09/2016 09:19

    הצלצול לאו דווקא לא היה… האיש לא תמיד היה במצב שבו הוא יכול להקשיב לו ולדעת שהוא היה, אבל כעת כשהוא בבית ונמצא במצב של שלווה ושמחה, הצלצול לפתע נשמע בקול חד מאוד. בעיניי צלצול בדלת הוא דווקא כן דבר שמתאים לתאר לחץ חברתי- הוא דבר שלא ציפית לו לפני ואתה חייב להגיב לו מהר ולהחליט ישר אם להתעלם או להגיב. אתה לא יודע מה יקרה כשתבחר להגיב וכשאתה לבד בבית (וחברתית) זה יכול להיות די מלחיץ.
    אבל האמת היא שאין פה מתאים או לא… זו הרגשה אישית שלי שבאה אחרי מצב שנקלעתי אליו. כל אדם מתמודד ורואה מצבים בצורה שונה חח.
    תודה על התגובה וסליחה על החפירה ;)

    18/09/2016 15:59

את לא חייבת.. הרי מה שיפה בקטעים שלך הוא חוסר הבהירות והאתגר להגיע לסוף דעתך.

17/09/2016 01:02

    וואו תודה רבה!

    18/09/2016 16:00

לרגע חשבתי שאת מדברת על סמים שגורמים לך להרגיש טוב וכן הלאה

17/09/2016 13:20

    חחח פרשנות יפה!

    18/09/2016 16:00

תחושה ככ מוכרת
כל פעם שאני יוצאת מהבית, מסתכלת על השתקפויות שלי בחלונות ראווה של חנויות
עוברת ליד אנשים
זאת תמיד אותה תחושה שאני פשוט עומדת עירומה מול אלפיי עיניים שופטות
פשוט אי נוחות שמטפסת לך במעלה הגב
התוכן מקסים, אני כרגיל מצליחה להזדהות ולהתפעל מהכתיבה המדהימה!
לא"ש^^
נ.ב
הרבה זמן עבר לא?

25/09/2016 20:42

    תחושה מאוד מוכרת, קשה להתגבר עליה… שמחה שהתחברת אפילו שזה לא בדיוק היה הרעיון מאחורי הדברים שלי. כן המון זמן… מנראלך? סהה

    19/11/2016 23:12

אהבתי מאוד. אפשר לראות דרך התגובות שכל אחד מפרש זאת בצורה שונה. השגת את מטרתך.

21/01/2017 12:28

    נכון! תודה רבה :)

    04/03/2017 15:34
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך