רפי דנן
כביש שדרות-שדה צבי הוא כביש דו-סטרי ישן. אזור שופע בחיות בר ואחרות וטבע מהמם, במיוחד ביתרונות רוחמה, ליד קיבוץ רוחמה. אלא שהכביש הזה גובה מחירים כבדים מאוד. אני נוסע שם לא מעט וגם אשתי, והמון תנים וכלבים משוטטים-נטושים נדרסים שם ונותרים מוטלים באמצע הכביש או בשולי הדרך, מראות שוברי לב. הרבה מזה נובע כי אין שום גדרות או מעקות שימנעו מהחיות לחצות מצד אחד לצידו השני של הכביש. כך קרה השבוע לאשתי בחסות החשיכה. והנה, לא נותר לי אלא לחלוק את הארוע איתכם.

לא יכולתי לבלום

רפי דנן 30/12/2016 673 צפיות 2 תגובות
כביש שדרות-שדה צבי הוא כביש דו-סטרי ישן. אזור שופע בחיות בר ואחרות וטבע מהמם, במיוחד ביתרונות רוחמה, ליד קיבוץ רוחמה. אלא שהכביש הזה גובה מחירים כבדים מאוד. אני נוסע שם לא מעט וגם אשתי, והמון תנים וכלבים משוטטים-נטושים נדרסים שם ונותרים מוטלים באמצע הכביש או בשולי הדרך, מראות שוברי לב. הרבה מזה נובע כי אין שום גדרות או מעקות שימנעו מהחיות לחצות מצד אחד לצידו השני של הכביש. כך קרה השבוע לאשתי בחסות החשיכה. והנה, לא נותר לי אלא לחלוק את הארוע איתכם.

"ראיתי את הפנים שלו. הוא הספיק להסתובב אליי ובום! זה נגמר. למה אלוהים בוחן אותי ככה…? למה זה מגיע לי…?"
ליטפתי את שיערות ראשה וניסיתי לנחם. "זה באמת לא אשמתך ממי. לא יכולת לעשות כלום. בעצמך אמרת, שאם לא את הוא היה נדרס על ידי המשאית שנסעה אחרייך כמעט בוודאות."
היא ממררת בבכי, דמעותיה יורדות בשיפולי הפנים ונספגות בבד מכנסיה, במעיל החום שעדיין עוטף אותה. "אתה לא מבין איזה גור הוא היה, כזה קטן… אלוהים. מי נוטש ככה כלב אומלל כזה? למה אנשים כאלה חארות…? אני בטוחה שהמסכן הזה שאני הרגתי. אני. אתה מבין? הוא היה כלב של מישהו, אני בטוחה שראיתי עליו קולר או משהו… וזה קרה כל כך פאקינג מהר שלא יכולתי לבלום. לא היה זמן לבלום. פשוט בום וזהו."
"את מבינה עכשיו, שזה בעצם מה שקורה בדרך כלל לחיות שאנחנו רואים ככה מוטלות מתות בכבישים או בשולי הכבישים? חתולים, תנים וכלבים. אנשים נוסעים רגיל על הכביש והחיות האלה פשוט מזנקות להם לתוך הכביש ו…בום טראח! אין מצב שהחיה ניצלת במצב כזה."
"אני יודעת. אני יודעת. אבל מה זה פאקינג עוזר לי עכשיו?!? הכלב הזה, הספציפי הזה הוא מת. שוכב שם בטח מרוח מלא דם ועם מפרקת שבורה או משהו כזה ואף אחד לא יעצור וינסה לעזור לו כי הוא רק כלב. כלב אחד מתוך מאה שמוטלים בשוליים מתים…"

היא הוסיפה ובכתה וזה היה קורע לב.
מעולם לא נתקלתי בה, באהובת ליבי האחת והיחידה, באישה שהיא הכל עבורי, כשהיא מרוסקת ככה וכל כך חסרת ישע. האישה שהיא תמיד, אבל תמיד העוגן בשבילי, נכנסה הביתה מהעבודה וכל כולה שבר כלי.
וכשאני חושב על זה, אני כל כך רוצה לעשות משהו גדול ועצום שיפסיק לתמיד את הקטל הנורא הזה של בעלי החיים האומללים האלה, שמזנקים אל מותם בלי לדעת דבר. רק בגללנו האנשים. בגלל המכוניות שלנו שכל כך חשוב לנו לנסוע בהן ככה בכבישים ולהגיע למחוז חפצנו ולא מעניין את רוב רובנו בשיט- מה המחיר שהחיות האלה משלמות.
אני רוצה לצרוח: די!!! תעשה שזה יפסק כבר. הטבע היה כאן הרבה לפנינו ויהיה כאן הרבה אחרינו.


תגובות (2)

אוח באסה… אני פעם אחת ראיתי חזיר בר והילד שלו מוטלים עם דם עליהם על כביש. זה היה מחזה נורא. אני מאמינה שה' לוקח אליו את הטובים ביותר ולפעמים המוות הוא אפילו חסד. הכל – לשיקולו. תאמר לה שלא תרגיש אשמה! היא לא עשתה כלום. שבת שלום ונחת

30/12/2016 09:41

    אוהה…. חזיר בר זו חיה ענקית. מי שנכנס בה מאוד מסתכן בחייו שלו. זה בטח היה נורא לראות את זה. שבת שלום גם לך עם חיוך. בכל זאת.

    30/12/2016 13:26
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך