hasafranit
אני מצטערת, אם אני נשמעת פה אגרסיבית, מזלזלת, ומאשימה. ואני מצטערת, אם הטקסט הזה יגרור אחריו מחלוקות לא נעימות, ואולי אפילו כעס כלפי, אבל כל מה שרציתי זה רק להשמיע קול, שאולי הושמע הרבה פעמים, אבל הפעם, אני רציתי להיות זאת שמשמיעה אותו. אני מקווה שאם יש פה אנשים, גברים ונשים כאחד, שמזדהים איתי, תוכלו לכתוב זאת בתגובות וזה יחזק את כל האמירה של הטקסט. תודה :)

להיות אישה

hasafranit 22/02/2021 334 צפיות 4 תגובות
אני מצטערת, אם אני נשמעת פה אגרסיבית, מזלזלת, ומאשימה. ואני מצטערת, אם הטקסט הזה יגרור אחריו מחלוקות לא נעימות, ואולי אפילו כעס כלפי, אבל כל מה שרציתי זה רק להשמיע קול, שאולי הושמע הרבה פעמים, אבל הפעם, אני רציתי להיות זאת שמשמיעה אותו. אני מקווה שאם יש פה אנשים, גברים ונשים כאחד, שמזדהים איתי, תוכלו לכתוב זאת בתגובות וזה יחזק את כל האמירה של הטקסט. תודה :)

להיות אישה זה קשה. יש שיגידו שלא, אבל הם כנראה מהמין השני. הם לא יודעים מה זה להיות אישה, ולא, אני לא מדברת על כל הדברים השובינסטים שאתם משערים שעליהם אני מדברת. לא על למרוח לק, לא על שעווה, לא על מחזור, שום דבר כזה.
אני מדברת על הרגע, שבו את הולכת ברחוב בלילה, הפחד גועש בדמך, והצעדים המהירים שמאחורייך הם כמו אלף תמרורי אזהרה. אני מדברת על הרגע שבו את מתלבטת מה ללבוש, כי הפועלים מחוץ לבית ישרקו לך ויעירו הערות גסות.
אני מדברת על זה, שכששומעים בחדשות על אונס קטינה, יש אנשים שאומרים שהיא דרשה את זה. איך היא יכולה לדרוש את זה? היא באה אליהם וצעקה: "אני רוצה שיחללו את גופי, אני רוצה שעשרות גברים שיכורים וחרמנים, יחדרו אליי ויקחו ממני את כבודי?
אין דבר כזה. אין אישה כזאת. אין אף אחד כזה. ואני לא באה להכתיב לאף אחד על פמיניזם, על איך להתנהג לאישה, אני רק באה ואומרת, שזאני הייתי מעדיפה לקבל שכר נמוך יותר בעבודה, מאשר לרוץ בחושך ברחוב כדי להגיע הביתה מהר, לפני שיקרה משהו. או להתחיל להתלבש בלבוש שאני מרגישה איתו טוב, ולא לפחד משריקותיהם של גברים. יכול להיות שיהיו נשים שלא יסכימו איתי. שיכריזו שלהשמיע קול בחברה יותר חשוב מהאימה בללכת ברחוב חשוך.
ואני מסכימה, כי מדובר פה בשני מקרים שונים. באחד, הגורם לכך שהנשים מוצגות "כחלשות", הוא בגלל הנשים. – כמובן שגם בגלל הגברים, אבל אם את רואה גבר עושה משהו, ואת רוצה לעשות אותו גם, אל תעצרי בעצמך, ואחר כך תאשימי אחרים. בשני, הגורם לכך שנשים מפחדות ללכת בלילה, הם רק הגברים. לא כל הגברים, כמובן, אלא רק אלה שחושבים שזה בסדר לחלל נשים.


תגובות (4)

ראשית, ספרנית יקרה, אולי תופתעי: אני לחלוטין מזדהה עם תוכן המאמר.
גבר (בעצם, כל יצור) שלא שולט במעשיו – על החֶברה לשלוט עבורו במעשיו.
השריקות וההערות, על־אף שאינן במקומן, ואינן ראויות – הן חלק מחופש הביטוי. מאלו עצמן, אין מה לפחד; התעלמי או שִלחי אצבע משולשת.

שנית, עימוד.
בשורה השלישית, במקום ",שום דבר כזה", הייתי מציב שלוש נקודות ומוסיף שורה רווח.
את שלוש האמירות שמתחילות ב"אני מדברת על" – כל אחת מהן בשורה חדשה.
לפני "אין דבר כזה" – שורה רווח.
הנקודה שאחרי "שריקותיהם של גברים" ולפני "יכול להיות" היא להבנתי סוף פסקה. כדאי להוסיף שורת רווח בין הפסקאות.
כמובן, זו דעתי, והיא בגדר המלצה בלבד.

שלישית, עברית.
"הדברים השוביניסטי[י]ם" – אנשים שוביניסטים, דברים שוביניסטיים.
"איך … את זה?[?]" – המלצה: זו לא שאלה, זו זעקה. סימן השאלה הכפול יכול לחדד זאת.
"על איך להתנהג לאישה(,)[;] אני רק" – סימן הפיסוק חצי־נקודה (;) חזק יותר מפסיק, וחלש מנקודה. בדיוק המקום המתאים להשתמש בו.
"שזאני" – דווקא מכותבת רהוטה כמוך, אני מצפה להגהה טרם הפרסום.
"שיקרה משהו(.)[;] או להתחיל" – שוב, סימן חצי־נקודה מתאים יותר. עוד עניין: המילה 'או' היא המשך ישיר למשפט הקודם, ולכן אינה יכולה לפתוח משפט.
"יכול להיות שיהיו שתהיינה נשים שלא יסכימו תסכמנה איתי" – מתבקש שפמיניסטית תתבטא בלשון נקבה.
". שיכריזו" ==> ;שתכרזנה – שוב חצי־נקודה, שוב לשון נקבה.
"מהאימה [ש]בללכת" – זו מטרת שי"ן השימוש, להשתמש בה.
"אני מסכימה" – ללא וא"ו החיבור. לעולם, אין וא"ו חיבור בראש משפט.
את משפט ההסגר "כמובן שגם בגלל הגברים" יש למסגר משני צידיו באותו הסימן. אפשרי מקף, אפשרי פסיק, אפשרי סוגריים.

רביעית,
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

22/02/2021 18:17

תודה, מצפה לעוד הערות והארות.

22/02/2021 20:03

אהבתי.
ממש.

01/03/2021 14:11

תודה רבה!

01/03/2021 19:32
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך