sapir13
אני לא בפוקוס בשעות האחרונות. סביר להניח שגם לא אהיה כאן הרבה בימים הקרובים. רק בריאות ואהבה אנשים, כי החיים האלה כל כך קצרים ואנשים הולכים לישון ולא קמים.

להיות בשבילה/פורקן

sapir13 16/09/2016 712 צפיות 6 תגובות
אני לא בפוקוס בשעות האחרונות. סביר להניח שגם לא אהיה כאן הרבה בימים הקרובים. רק בריאות ואהבה אנשים, כי החיים האלה כל כך קצרים ואנשים הולכים לישון ולא קמים.

המוח נקרע בין הרצון ללכת ולהיות לצידה,
לעטוף אותה כמו כל השאר בחום ואהבה,
לא לתת לה להיות לבד בזמן כזה;
אבל מצד שני,
המחשבה על להיות במקום כזה,
ובמעמד שכזה,
משתקת.
הגוף פשוט לא מסוגל לזוז,
נשאר כמאובן על הכיסא.
מיתרי הקול לא משמיעים ציוץ,
בקושי לחישה קלה.
המחשבה על האובדן שלה מרחפת באוויר,
כאילו מישהו תקע אותה שם עם סיכה,
כזו שרק הוא יכול להוריד.

הרעד והדמעות, קושי הנשימה, אלו ועוד הם דברים שרק אנשים שהיו שם יכולים להבין עד כמה קשה הם היכו בכולנו. לא ידענו איך להגיב, מה לומר, מה לעשות, פשוט בכינו, בכינו כי היא סובלת אבדה עכשיו, וזה תלוי בנו לתמוך בה ולתת לה את הביטחון שהיא צריכה. להראות לה שאנחנו שם בשבילה.
הדפיקות בלב פשוט היכו פעם, ועוד אחת, ועוד אחת, במין מקצב מטורף ששאר מערכות הגוף התקשו לעמוד בו. המחשבות לא הפסיקו להסתחרר ושוב ושוב חשבתי עד כמה מעט אני יודעת, וכמה מעט יודעים עליי. החיים האלה כל כך קצרים ומפתיעים, מלאים בדברים מפחידים שאני לא רוצה לעבור.

איננו. הלך.
לא ישוב יותר. לא ישמעו את קולו.
רק זיכרונות נתרו.
הוא איננו, הלך,
והיא אפילו לא הספיקה להיפרד.

למה אני מרגישה כמו חברה רעה בגלל שלא הצלחתי לגרום לעצמי ללכת להלוויה? למה הדמעות לא מפסיקות לזרום? עם כל שנייה שעוברת אני מרגישה כאילו משהו סביבי הולך להתפוצץ.
איך אצליח להסביר לה למה לא הייתי? האם היא תאמין לי?
והיא כל כך צעירה, בגילי, למה היא צריכה לעבור את זה?! יש עוד כל כך הרבה דברים שהיא לא עשתה, והוא לא יזכה לראות אותה מגשימה אותם…

הכאב שלה כל כך עמוק,
כאילו מישהו ריסק את ליבה.
במובן מסוים זה נכון,
כי אני חושבת שכשאראה את פניה,
מישהי אחרת תהיה שם…
איך עוברים הלאה,
אני מניחה שזו השאלה…


תגובות (6)

אוי ואבוי סיפור נורא… אני לא חושבת שהחברה תאשים אותה בכך שלא באה להלוויה, יש אנשים שלא יכולים להיות במעמד כזה ששה וזה הגיוני. בסופו של דבר היא תבין. שבת שלום

16/09/2016 16:54

זה סיפור מאוד עצוב. אני יכולה להבין מה מעיק עליך.
כרגע, את צריכה לשמור עלייה. עכשיו היא נמצאת במשבר, ולא כולם יודעים איך להתמודד עם כזה דבר. תשלחי לה חיבוק אחד גדול ממני.
הדרך הכי טובה להתגבר על דברים, היא להבין. אפילו תומרי לה זאת.
בסופו של דבר, היא תגיע לשלב של ההבנה ויהיה לה הרבה יותר קל, עדיין עצוב וכואב, אבל יותר קל.
שבת שלום :)

16/09/2016 17:28

אני כל כך מצטערת לשמוע… סיפור ממש עצוב..
אי אפשר להאשים את החברה – הלוויות זה דבר מאוד כואב וקשה וזה בסדר לא לבוא.. אני מקווה שהיא תבין אותה.. אני מקווה שהדברים ישתפרו..

16/09/2016 20:29

אני לא יודעת מה לכתוב. זה ממש קשה לשמוע.
הלוויות זה דבר מאוד עצוב וקשה – לא כולם יכולים להביא את עצמם לנקודת ה'חוסן' המסוימת הזאת. לא מזמן קרה מקרה מוות במשפחה שלי, והיו הרבה מכרים שלא הצליחו להגיע מאותה הסיבה.
נכון לעכשיו, אני ממליצה לנסות לעודד אותה ולהסביר לה שזה בסדר – אני מניחה שהיא מרגישה רע, שלא תהיה כל כך קשה עם עצמה. תומרי לה את זה.
אני מקווה שהדברים יסתדרו…

16/09/2016 21:05

לצערי, יש לי ניסיון בנושא (חבר קרוב שאיבד את אימו)
תתפלאי. הוא לא זוכר מי הגיע להלוויה. ואי אפשר לשפוט כשאדם מרוסק. זה נקודת שבר שהראש מדחיק.
בשבעה, תמכתי בו רק איך ששנינו יודעים… גרמתי לו לצחוק עד דמעות. כי זה מהות החברות שלנו… חוש הומור. החיים ממשיכים קדימה ולא עוצרים והתפקיד שלנו הוא להזכיר שזה לא הסוף.
בהצלחה!

16/09/2016 23:19

ממש יפה

20/09/2016 19:47
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך