להיות חייל במלחמה

liran raz 19/09/2015 702 צפיות אין תגובות

איזה כיף להיות חייל במלחמה..
יום חמישי, שעה 22:00, כולכם מאורגנים טיפ טופ להתחיל סופ״ש נוסף של אזרחות צעירה, אזרחות של של אנשים חופשיים. לבושים יפה כמידי חמישי יוצאים לפאבים, מסיבות, דייטים ובקיצור ממשיכים תחיים.. ואני על מדים שבת נוספת.
שלא תבינו לא נכון אתם אזרחים אש!! אני לא מפסיק לשמוע על חיילים במחסומים, מוצבים ובסיסים שמקבלים מזון ושתייה מאזרחים.. אפילו שמעתי על חייל מחיל הים ששלחו לו אזרחים יונה עם במבה ישר לספינת סטילים.
נעבור לענייננו.. באותה שעה שאתם מבלים אני עובר בארומה לפני שאני מגיע למוצב נוסף הלילה, נכנס לסניף בהר הצופים בירושלים במטרה לרכוש 3 אייס קפה קטן.
עומד בדלפק הקבלה, מלפניי נערה צעירה ואמא בשנות ה 40-50 לחייה רוכשות כמה פריטים, בזמן שהאמא מבחינה בי ישר יוצאת בצרור איחולים ״תשמור על עצמך, כל הכבוד, תמשיכו ככה…״
״תודה תודה״
אחרי מספר שניות אני מתקדם לראש התור, למרות שהאמא קיבלה ושילמה על הדברים שלה היא נעמדת צעד וחצי מאחוריי עם הכרטיס אשראי ביד ומסתכלת עליי במבט של גאווה!
טסות לי מול העיניים כל אותם הסיפורים על חיילים, פלוגות, גדודים, חטיבות, אוגדות שאזרח צדיק פשוט שילם עליהם. מדהים!
הראש אומר לי ״לירן תנצל את זה לא יהיה לך איפה לקנות כל השבת תיהיה בבסיס ותחסוך כסף תעזור לאישה לקיים מצווה ותקנה מה שבא לך״
מצד שני הלב אומר לי ״אל תיהיה חזיר תיקח 3 אייס קטן.. טוב תיקח 3 אייס גדול ותגיד תודה״
עוברות לי בראש מלא מחשבות, התלבטויות מה לעשות. המוכר כבר מתעצבן אחרי שלא עניתי לו בפעם הראשונה ובקול רם שואל ״חייל מה אתה רוצה??״
בלי לחשוב יותר מידי באינסטינקט עונה לו ״3 אייס קטן, 2 גדול, עוגת שוקולד כזאת ולארוז ארוחת בוקר זוגית למחר״ זהו? הוא שואל ״לא!! גם מנת הבית ו 6 קוראסון שוקולד לחבר׳ה בבסיס״ עונה בחדות כאילו באתי עם הדרישות האלה מהבית.
נותן מבט לאחור לאישה לוודא שהיא עדיין כאן, אפילו מחזירה לי חיוך שמזה אני מבין שזה אישור לרכש המאסיבי שביצעתי.
המוכר מסיים לארוז 3 שקיות מלאות ומתחיל להקליד בקופה.. מה שהתחיל ב40 שקל ל3 אייס ממשיך לטפס ל120 וממשיך לעלות.. נעצר ב214 שקל אבל מה אכפת לי חח
״איך אתה משלם?״ הוא שואל
תוך כדי שאני מוציא את הכרטיס אשראי ממתין לזינוק של האישה לעבר הקופה להציע שהיא תשלם ואפילו תכננתי להגיד לה אין מצב אני משלם אבל זה מתעכב..
מושיט את ידי לעבר המוכר עם הכרטיס, לא רואה שום סימן מצד האישה.. המוכר לוקח את הכרטיס הכמעט ריק שלי ומעביר!! לאאאאא מה קורה כאן??
פתאום האישה מתקדמת, נשארה בי עוד תקווה, אפשר עדיין לבטל את החיוב!! והיא אומרת למוכר ״אפשר גם לקבל את העוגת שוקולד הזו?״
אחרי הכל הורדתי את כל מה שקניתי במחסום הקרוב לחיילי מג״ב ונשארתי עם 3 אייס ושיעור קטן לחיים להסתפק במעט


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך