Edward ScissorHands
אימת הדף הלבן מכה שנית (או שלישית, או רביעית, או חמישית, או בפעם הביליארד)

מחסום מחורבן

Edward ScissorHands 07/07/2015 866 צפיות 4 תגובות
אימת הדף הלבן מכה שנית (או שלישית, או רביעית, או חמישית, או בפעם הביליארד)

נראה לי שחטפו את המוזה שלי וירו לה בראש.
כן, עד כדי כך גרוע.
הגעתי למצב שבו את יושבת מול המחשב עם דף של וורד פתוח והצ'וקולוקו המעצבן הזה מהבהב לך בפרצוף ומבקש ממך שתכתבי משהו, ואת קמה ודופקת את הראש בקיר ומושכת בשיער ממש חזק.
דף ריק לגמרי של וורד, שזה פחות או יותר הדבר הכי מפחיד לכל סופר בכל מקום.
אני קוראת לזה "אימת הדף הלבן". כרגע השם המחורבן שנתתי לזה זה הדבר היצירתי ביותר שאני יכולה לסחוט מעצמי.
בבקשה תעזרו לי, אני אומללה ואני לא רוצה להפסיק את הסיפור שלי…)-:


תגובות (4)

אימת הדף הלבן זה בהחלט שם נהדר למחסום כתיבה.
אמממ… עצות להיפטר ממחסום כתיבה שהוא חתיכת מניאק.
אני כותבת כשני מרגישה משהו או כשאני לא מרגישה כלום, פשוט כלום.
אז כשלי יש מחסום כתיבה אני מחפשת דברים שמעצבנים אותי או משמחים אותי או מעציבים אותי (או, פאק, גורמים לי להרגיש משהו כלשהו- וזה קשה) ואני פותחת את הוורד ומקלידה, ואם הדבר שאני מקלידה שווה התייחסות אני מתייחסת אליו.
או כשאני מסיימת לקרוא ספר ממש טוב אני מתחילה לכתוב כדי שתחושת הריקנות המעצבנת הזו כשאת מסיימת ספר ממש טוב תסתלק לכל הרוחות.
הרבה אנשים מפסיקים וחוזרים אחרי שמחסום הכתיבה נגמר, אבל אני שונאת את זה כי עכשיו חופש ומה יש לעשות עוד חוץ מלכתוב/לקרוא/לעצבן אנשים עד מוות.
ויש כאלה שעוזבים את הסיפור שלהם בשקט ומתחילים חדש, אבל גם את זה אני לא אוהבת כי כשיש לי מחסום כתיבה אני חסרת רעיונות באופן טרגי.
מקווה שעזרתי לך, אחות למחסום הכתיבה (או אימת הדף הלבן)

07/07/2015 12:52

בקשר לסיפורים בהמשכים, לי תמיד עוזר לשמוע מוזיקה ולחשוב לרגע על כל דמו ת בנפרד.
מה קרה לדמות הזאת? איך היא מרגישה? מה כדאי לשנות או למי כדאי להתחבר עכשיו?
גם כדאי תמיד לזכור לאיזה נקודה הגעת בסיפור, לאיזה נקודות עוד לא הגעת ואת רוצה להגיע וכל מיני שאלות.
ועוד עצה (שעזרה לי מ ל א כל הזמן) זה לבקש עזרה מאנשים שמכירים כבר את הסיפור (אצלי זה חברות בעיקר)
מקווה שתצליחי להתגבר על אימת הדף הלבן פעם נוספת ומקווה לפרק בקרוב :)

07/07/2015 13:57

מסכימה עם תולעת סיפורים בעניין המוזיקה. כשאני במחסום כתיבה (או אימת הדף הלבן, שדרך אגב – זה שם מעולה), אני שומעת מוזיקה. גם כשאני עצבנית, עצובה, רוצה לחנוק מישהו או כשני משועממת אני שומעת מוזיקה (כשיש לי מחסום כתיבה, כל הרגשות האלו מתנקזים.)
תחשבי במי הפרק הבא יעסוק. זאת פעם שנייה שקת׳רין צורחת ואז סוף פרק, מה יתחדש הפעם? מה הפחד שלה? אני מבינה שהיא אמורה כעיקרון להיות אמיצה, אבל אפילו היא פוחדת ממשהו.
אפשר גם בנתיים לעבור למגייסים (את יודעת, כדי שיהיה לך זמן לחשוב על מה לעזאזל קורה עם קת׳רין וגם כדי ליצור מתח.)
מקווה שעזרתי!
קטניס אוורדין, סוף.

07/07/2015 15:04

אם את רוצה קצת דברים כלליים שמשם תוכלי להתפתח:
את יכולה להעמיד אותם מול צרה גדולה שסוף סוף יבינו מול מה הם באמת
את יכולה להמשיך עם כל הקטע של אלכסנדרה, לשלב דמויות שונות לגמרי או אולי אפילו לפצל אותם לקצת.
הצעה טובה – אם את מתכננת לעשות משהו טיפה יותר מסוכן, תשמעי קצת מוזיקת מטאל או רוק, זה עוזר.

בהצלחה.

07/07/2015 16:12
1 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך