ספטון
במלחמת יום כיפור שרתתי בסיני במילואים חודש וחצי -- כל יום כיפור מהווה בשבילי זכרונות אלו
סיפור אישי שלי כי גייסו אותי למלחמה בגיל 22 וכעת המדינה שכחה אותי ומתעלמת ממני.
חמעשה זה סיפור של כולם,כל אלה שהתגייסו למילואים והמדינה שכחה אותם בשעת צרתם!!!!

מלחמת יום כיפור – 1973

ספטון 24/09/2012 2088 צפיות אין תגובות
במלחמת יום כיפור שרתתי בסיני במילואים חודש וחצי -- כל יום כיפור מהווה בשבילי זכרונות אלו
סיפור אישי שלי כי גייסו אותי למלחמה בגיל 22 וכעת המדינה שכחה אותי ומתעלמת ממני.
חמעשה זה סיפור של כולם,כל אלה שהתגייסו למילואים והמדינה שכחה אותם בשעת צרתם!!!!

מלחמת יום הכיפורים
התחילה ב-6.10.1973 בשעה 2.00 בצהריים בעיצומו של יום הכיפורים
בעודי שוהה בבית הכנסת בשעת התפילה.
————————————————————————–
חלק א' (הסיפור עלי) חלק ב' על חיל קשר בסיני
אני ממשיכה את הסיפור מה-7.10.1973 =על תפקידו של חיל קשר שלא מובא בשום מקום
במלחמת יום הכיפורים מאז ועד עתה, מוזכרים בעיקר , המלחמה בחלקה בצפון ובעיקרה ברמת הגולן
אף אזהרות התקשורת על פיגגועים שהין.המלחמה נפתחה בשבת בצהריים ואני קיבלתי צו טלפוני, בשעת חצות,החייל אמר לי:"צה"ל קורא לך מותק".בהתחלה לא האמנתי שמגייסים אותי, אחרי הכל אני רק בחורה.אך החייל נתן לי את כל הפרטים ואמר לי תבואי בבוקר.וכך היה נסענו ביום ראשון בלילה, בהאפלה מוחלטת, כעבור כמה שעות חנינו באל עריש, גם כאן שק"ם גדול, אשר המה המון חיילים במדים, שבאו למילואים לנסוע כמונו לכוון סיני.
הגענו כעבור6 שעות נסיעה מפרכת, רק חול וחול מימין ושמאל, אין נפש חיה,כולם נמו את שנתם.קיבלו מסטינג ושמיכה והביאו אותנו למקלט תת קרקעי שם ישנו כל מהלך המילואים, חודש וחצי.בבוקר באור יום, כל יופיו של המקום התגלה לי, ההבדל בין תל-אביב לסיני עצום, כאן אין חוף ים או בתים או רעש ל מכוניות.הרים וגבעות של חולות מסביב, שום נוף של עצים ירוקים לא גדל פה.את השקט הזה , היו קוטעים מטוסי חיל אוויר שטסו מעל בשמיים, וכן האזעקות שהופיעו בשריקה. עד היום.היה שק"ם בצד ליד הסיס של חיל אוויר מול הבסיס של חיל קשר,ובצד שמאל טנקים ומשאיות, וחיילים שאוכלים טוסט, ושותים קפה שמחכים לפקודה. -זוז! אחר כך התחילו המאורעות לזוז, במהירות לכוון החווה הסינה, ולתעלת סואץ לא התרגלתי לאזעקות אלה שקוראים את ראש התוף באוזן.סיני זה נוה מדבר, אך בתורה נחשב למקום קדוש של היהודים.על הרסיני ניתנה התורה למשה. במעמד מקודש. אך אין זכר לכך.
הייתי במילואים בחיל קשר ברפידים חודש וחצי בחמ"ל את כל הקרבות שמענו דרך האלחוט, כולל הפגזות של תותחים וטנקים.שנה קודם 1972 לכן הייתי במילואים, בטסה , ליד רפידים כחצי שעה נסיעה, גם פה רק חול וחול ומחנה צבאי קטן,באותו תפקיד ממש, האידיליה שהיתה אז. שונה מאוד, מי חשב שתפרוץ מלחמה בסיני אכלנו כאן ארוחות במטבח של האוגדה, לא ארוחה כמו בבבית מלון בשארם אשיך, אכלנו גבינות, גבינה לבנה או צהובה, חביתות ארוחות פשוטות.
רפידים עיר של חיילים, מוזכרת בתנ"ך במסעות בני ישראל בספר במדבר :" ויסעו בני ישראל ויחנו ברפידים"..
ובספר ירמיהו פרק ב פסוק ב' מצויין:"זכרתי לך חסד נעורייך,למרות תלונות העם איפה אלוהים שהוליך אותנו במדבר
באץ גיא וצלמוות". פה נלחמו בעמלק במלחמת מצווה מעם ה'
חלק ב'
חיל קשר בסיני
בערב ראש השנה כבר היתה כוננות של חיל קשר, ונערכה פריסה.של מערכות קשר וזחלמים
המצרים והסורים הודיעו שאינם מתכוננים לפתוח במלחמה על ישראל.
הם עורכים רק תמרונים.
כאמור בכל זאת המצרים והסורים פתחו במלחמה, ביום הכיפורים 6.10.73
ובשעה חמש הם כבר צלחו את התעלה לתוך סיני.
ירו צרורות של פגזים למעוזים שהיו קיימים אז., בהתקפת פתע.
המצרים ביצעו חסימה בקשר הרדיו . אז הוחלט להחליף את הסיסמא, אך זה לא עזר,
התקלות כבר היו בשיאן.
כבר היתה דרישה לקבל קווי קשר ברוב האוגדות שמשתתפות במלחמה.
ב-7.10 אלוף אריק שרון מפקד האוגדה קיבל על הגיזרה המרכזית
ב-8.10 כל הקשר היה פרוס כבר על חצי האי סיני.
והמשדרים שניזוקו ביום הראשון של המלחמה תוקנו והוחלפו.
ב-14.10 נכנס כוח קומנדו מצרי ורצה לבצע מתקפה נוספת בקרב קשה מאוד הכח הושמדה
חטיבת הטנקים של המצרים הושמדו ע"י חיל אוויר וחיל שריון..
ובמקביל בגדה המזרחית, המצרים החדירו טילי קרקע אוויר.
רק ב- 1510 החליט אריק שרון על צליחת התעלה וכיבושה.
במשימה זאת השתתפו גם חיל קשר תפקידם היה לקשר, וההוראות ניתנו בתדר חדש מוחלט
מראש, במשך זמן הלחימה הרשתות היו עמוסים בקליטת תאורי הלחימה, והיה צריך לתדרך
את המפקדים ולהודיע להם אודות שינויים שנעשו בשידורי הקשר, הכל נעשה תוך כדי כך
שהטנקים של המצרים המשיכו לירות טילים ופגזים.היה צורך להוסיף עוד קווי קשר
ולבדוק את הקיימים.
צליחת תהעלה
הכח צלח את התעלה לאחר קרבות עזים, והתמקמו בגדה המערבית הזרה, שם נראו בתים ועצים.
כל פעולת הקרב מצויינים בספר הצנחנים. בצד המצרים היתה הפתעה מוחלטת, כמו שנאמר
:"עין תחת עין". מטוסי המיג המצריים לא עזרו הפעם. המצרים הוכו שוק על ירך.
22.10. בפאיד נפתח מקום קשר חדש
טלפרינטר,רדיו טלפון ואלחוט ומשרד קשר ארעי.
כעת כבר היו הפגזות מעטות, הגיעו אנשי קשר, וצין דואר שתפקידו היה להעביר דברי דואר.
ב- 24.10 המשיכו כוחות שירון את הלחימה ונלחמו במצרים שנכנעו ללא התנגדות.
מיד פעם העז חייל מצרי לקום ולברוח.
היו פצועים קשה והרוגים שנחלצו בעזרת חיל רפואה, והם הגיעו בחזרה לבסיס.
כך תוך כדי קרבות הוכרזה הפסקת האש, והמלחמה הסתיימה באופן רשמי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך