1977
אם יש לכם גם סיפורים על היכרות יחודית עם אומן או שיר, תשתפו בבקשה בתגובות.

נעים מאוד. אני-שיר, שיר-אני

1977 25/03/2021 338 צפיות אין תגובות
אם יש לכם גם סיפורים על היכרות יחודית עם אומן או שיר, תשתפו בבקשה בתגובות.

לכולנו יצא להאזין לשיר מסויים שתפס אותנו. ואני שואל את עצמי, מה זה הצליל שתפס את תשומת לבנו ושגרם לנו להאזין לשיר שוב ושוב?
אז הנה לכם כמה להקות ושירים שהתאהבתי בסגנון המוזיקה שלהם באופן מיידי.

מרסדס בנד:
התקופה היא חודש בתוך הקורונה. החיסונים הם בגדר חלום וכולם עדיין בהלם מהמציאות שנכפתה עלינו. נסעתי ברכב שלי כשבאותו בוקר הייתי במשבר מוזיקלי שזה אומר שמציתי פחות או יותר את כל השירים שהאזנתי להם בלופ באותה תקופה. בעודי עומד ברמזור, נסיתי להקליד בלי להסתכל בתיבת החיפוש בספוטיפיי את המילה 'הג׳ירפות'. התחשק לי להאזין לאלבום ׳משוחח עם כיסא׳, אלבום שלא האזנתי לו המון זמן. אחרי 4 לחיצות, קוויתי שלחצתי נכון כשלפתע ראיתי שתוצאות החיפוש (שלא היה קרוב למילה ג׳ירפות) העלה לי שלושה שמות של אלבומים כשאחד מהם נקרא: תביאו בירות. צמד המילים ׳תביאו בירות׳ צלצל לי יפה אז לחצתי פליי…. התחיל ׳חזיונות׳ ועף לי המוח. מיד אחריו התנגן ׳אני יורד מהעצים׳ ו׳דיסקו קלאב׳ וזהו. התאהבתי. שאלתי את אחותי האם היא מכירה את מרסדס בנד, היא ענתה שהיא שמעה על הסדרה שלהם: תעשה לי ילד. כשהגעתי הביתה, נכנסתי ליוטיוב וחיפשתי קליפים שלהם ועלה לי הקליפ ׳זהות׳,
פה כבר הבנתי שיש לי המון חומר להשלים כדי ללמוד את כל המוזיקה של הלהקה המדהימה הזאת. מי שגם נגלה לי זה גל תורן שזהיתי אותו מסרטים וסדרות ישראליות שיצא לי לראות לפני כן. והנה מצאתי גם טאלנט לאהוב. מאז אגב, אני מאזין להם. בלי הפסקה. אפילו הבן שלי בן שנתיים וחצי, מכיר את רוב השירים שלהם.

The White Stripes:
אשתי ואני דיברנו על מוזיקה והיא שאלה אותי בדרך אגב, האם אני מכיר את ה-White Stripes, שאלתי האם יש להם שירים מוכרים והיא ענתה שיש את Seven nation army (ברור שהכרתי.) היא המליצה לי להאזין לאלבום
‏ Elephant ומיד התמכרתי. האזנתי לאלבום הזה ולשאר האלבומים במשך כשנה וחצי ברציפות. באותה תקופה ג׳אק וויט הוציא אלבום סולו ומן הסתם האלבום התנגן אצלנו נון סטופ. כעבור כמה חודשים הוא הגיע לכאן (אני מתגורר בארה"ב) לשני הופעות כחלק מהטור לאלבום החדש. הייתה הופעה מדהימה! ול-White Stripes יש חלק נכבד בספריית היוטיוב והספוטיפיי שלי.

Red Hot Chili Peppers:
בסוף שנות ה 90, האם טי וי עוד היה ערוץ שמשדר קליפים בלבד. זכור לי שהתכוננתי במהירות לאימון כדורסל וכשעמדתי לצאת לדרך, שמתי לב שאני מקדים וכך מצאתי את עצמי יושב מול הטלויזיה ומנסה להרוג 20 דקות. בנתיים באם טי וי שודר שיר מהופעה של הפפרס במוסקבה. השיר נקרא Californication. השיר והשואו באופן כללי לא עשו לי את זה במיוחד.
כעבור 6-7 שנים קניתי את המחשב הראשון שלי וחבר הכיר לי את אתר יוטיוב שהיה מן הסתם, חדש לי (מדובר בתחילת שנות האלפיים). חשבתי לעצמי שהנה אני יכול לצפות כמעט בכל שיר או הופעה שארצה כשאז נזכרתי באותו מופע של הפפרס במוסקבה. כתבתי בתיבת החיפוש Red Hot Chili Peppers live ועלה לי מופע (Slane Castle שבאירלנד) לחצתי פליי ולא יכולתי לשבת. סגרתי את הוילון והגברתי את הווליום. הם פתחו עם intro שזה אילתור שהם עושים בדרך קבע בתחילת כל הופעה. השיר הראשון היה By the way ואחריו Scar tissue. שם גם התאהבתי בשיר Venice queen, שיר שעד היום גורם לי למחשבות על העבר. מאז חרשתי על המוזיקה של הפפרס במשך 5 שנים ברציפות ועל ההופעה הזאת בפרט. יצא לי גם להיות בהופעה שלהם ב 2006 בארה״ב. מתיתיהו הזמר הישראלי, חימם את הפפרס והיה מדהים לראות איך הוא גורם ל 85 אלף איש לשיר הבה נגילה! היה מדהים.

Oasis:
תחילת שנות ה-2000 והאם טי וי הערוץ הכמעט יחידי שמופיע לי על המסך. לרוב כמוזיקת רקע. פתאום צד את אוזני סולו גיטרה ותופים. רצתי לבדוק איזה שיר זה והצלחתי לראות את החצי דקה האחרונה של הקליפ Gas Panic של Oasis.
באותה התקופה האם טי וי שידר גם שידורים חוזרים ושמתי לב שאותה התכנית אמורה להיות משודרת למחרת בצהריים וכך מצאתי עצמי יושב למחרת מול הטלויזה ומחכה לקליפ של Oasis…
נרדמתי, כשהקול של ליאם גלאגר העיר אותי, לחצתי מיד Record על שלט הוידאו והצלחתי להקליט את השיר כמעט במלואו. מפה ועד קנייה של ההופעה החיה בדי וי די של Oasis (משנת 2000 בוומבלי) הייתה קצרה. מאז, הדי וי די של Oasis היה הדיסק היחידי שהאזנתי לו במשך החודשים הבאים. כמובן שקניתי שני אלבומי אולפן שלהם אבל ההופעה ההיא מנוגנת אצלי לעיתים קרובות כש Gas Panic זה ללא ספק השיר המועדף עליי.

Jane’s Addiction:
לפני 14 שנים, אשתי שהייתה חברתי אז, הייתה אמורה לאסוף אותי עם הרכב לקניות. כעבור עשרים דקות היא שלחה לי טקסט שהיא תגיע בעוד דקה ושאביא לה את האוזניות של הטלפון מהמגירה שבשידה שליד המיטה שלה. פתחתי את המגירה והיה שם דיסק בנוסף לאוזניות. כשחזרנו, שאלתי אותה איזו להקה זאת והיא רק ענתה, תאזין להם, אתה תאהב!
ואכן אהבתי. זה היה האלבום השני שלהם כשתוך חודשיים כבר הכרתי את כל ארבעת האלבומים שלהם. כל כך הייתי בתוך זה שהתחלתי לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות כשלפתע שמתי לב שהם מגיעים להופעה במועדון שרחוק 10 דקות מהבית שלי. זה בהחלט לא מפתיע שלהקות מגיעות להופיע פה בכל קיץ אבל הטיימינג של ההופעה הספציפית הזאת הגיעה בזמן מושלם משום שרק התחלתי להאזין להם כחודשיים לפני כן ואין כמו לראות הופעה של אומנים כשאתה בשיא ההתלהבות מהם. הגעתי למשרד הכרטיסים ושם נודע לי שכל הכרטיסים נמכרו. אז מה עושה ישראלי בגולה כדי לסדר לעצמו כרטיסים? מתקשר לישראלי אחר שיפעיל קשרים. ואכן, התקשרתי לחבר שמוכר ציוד וסאונד למועדונים ואירועים. למזלי הוא גם אחד מהספקים של המועדון שבו Jane’s Addiction היו אמורים להופיע. הוא התקשר אליהם וסידר לי שני כרטיסים. אחד לי ואחד לאשתי. הייתה הופעה מדהימה ומאז Jane’s Addiction מופיעים בכל הפלייליסטים שלי.

ויש שירים ספציפיים שזורקים אותי לתקופות מסויימות…

מיקה קרני – מיטשל

השיר מיטשל התנגן ברדיו כשעבדתי בתחנת דלק כעבודה מועדפת אחרי השחרור מהצבא. המשמרת המועדפת עליי הייתה בלילות. לילה אחד השיר החל להתנגן ברדיו. השעה הייתה 2 בלילה… בדיוק הכנתי לעצמי אספרסו והתרווחתי על הכיסא כשבאותם רגעים נשבה בריזה מושלמת בליווי ריחות הדרים. כשאז החל השיר:

״שלוש שלושים אני ומיטשל מחכים בתחנה
מאה חמישים ושמונה
לא מגיע…״
התמסרתי לחלוטין לשיר.
אחרי הפזמון הראשון הגיע רכב לתדלוק. הייתי כל כך שליו כשאפילו הגעה של הרכב לא הוציאה אותי מהשלווה שאחזה בי.
הנהגת פתחה את החלון וכעבור דקה שאלה אותי איזה שיר זה. חייכתי ואמרתי לה שאין לי מושג כי זאת הפעם הראשונה שאני נתקל בשיר הזה אבל שזה ללא ספק שיר שגורם לי לחייך ב 2 בלילה באמצע משמרת. היא יצאה מהרכב ונעמדה ליד המשדר רדיו בתקוה שהשדר יציין את שם הזמרת ואת שם השיר. ואכן השדר ציין כשאני והלקוחה דיקלמנו את שמה עד שהשם נטמע לנו בזיכרון. למחרת הלכתי לחנות הדיסקים (כן, היה פעם דבר כזה) וקניתי את הדיסק של מיקה קרני עם השיר מיטשל.

Randy Crawford – Almaz

השנה, 1991.
הייתי בן 14 וזאת הייתה הפעם הראשונה שנסעתי עם המשפחה לאילת.
היינו ברכב חמישה מבני משפחתי כשמתחילת הנסיעה דיברנו וצחקנו ובאורך פלא כשהחל השיר Almaz, כולנו השתתקנו. זכור לי שזה היה בירידות של סדום וממש בסיום השיר הגענו לפנייה המוכרת כשבה רואים לראשונה את ים המלח. בשנות ה 90, הים הסתיים כקילומטר דרומית לצומת זוהר (היום הים מסתיים הרבה אחרי מפעלי ים המלח שנמצאים כשני קילומטר צפונית לצומת זוהר)
וכן, בכל פעם שאני מאזין לשיר הזה, אני נזכר בנסיעה עם המשפחה לאילת ובנוף הכי יפה בארץ.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך