נערת גלגל-המזל

רפי דנן 04/11/2016 866 צפיות אין תגובות

אחר צהריים אחד של יום חול, היינו ישובים, חבורה של צעירים וצעירות, במרפסת של יונתן, דייר אחד החדרים בבלוק השכונתי.
על שולחן-מרפסת עגול ניצב חצי אבטיח אדום ועסיסי, בו תקוע ברוב פאר סכין מטבח חד, ומתוכו נלקחו כבר פיסות אבטיח בשרניות ועסיסיות, שאת רעש זלילתן ניתן היה לשמוע עד כביש הכניסה לקיבוץ.

היה זה בימים שבהם עלה ושגשג ערוץ הטלביזיה השני, שהעלה את רף הציפיות מתכני השידורים, והעלה גם תכנים אחרים שבעבר נאסרו לשידור. המרוץ המטורף אחר הכסף הגדול אותו החלו לפזר בערוץ המסחרי הראשון בישראל, סחרר את ראשי האנשים וגרם ל"בהלה למיליונים."
תשדירי הפרסומות הפכו יותר ויותר רועשים, צבעוניים, תוססים, ושטפו את המוחות, כפי שפרסומות נועדו לעשות. כל מה שעשו בארצות הברית של אמריקה כבר עשרים שנה קודם, נכנס וחלחל לבתינו-אנו, ממש באותם הימים.

בעודנו עסוקים בשיחה ברומו של קיבוץ, שותים קפה בוץ, ונוגסים בוופל או בפלחי אבטיח, שמענו רחש של רכב גדול החונה בשולי אחד הדשאים ולא במגרש החנייה המסודר. הרכב הגדול התברר עד מהרה כניידת-שידור של ערוץ 2, ויצאו ממנו מספר אנשים שהחלו מתקינים ציודי צילום והקלטה ניידים. עיני כולנו נישאו אליהם בסקרנות הולכת וגוברת. בין הבחורים בלטה בחורה יחידה שכבר ממרחק נראתה חטובת גוף.
ללא השתהות ארוכה הם עשו דרכם ישר אלינו, בהיות הבלוק שלנו סמוך מאוד לשפת הדשא שם חנו, ומשהיו קרובים דים- נאלמנו כולנו דום.
מולנו ניצבה בגודל טבעי, לא אחרת מאשר מירב לווין, "נערת גלגל המזל", שהייתה ללא ספק מושא הערצתם של עשרות אלפי גברים ברחבי המדינה כולה.

"גלגל המזל" היה שעשועון פופולארי בטלביזיה באותם הימים, בו התחרו נשים יפות וחטובות על משרת הגשת השעשועון. מירב, הייתה אמנם רק אחת מהן, אך ללא ספק היפה מכולן.

אניקה, חברתו השבדית של ניסים(ולימים-אשתו ולעוד ימים-גרושתו), ששהתה די זמן בקיבוצנו ודיברה עברית, הייתה הראשונה להבין את פשר הופעת האורחים על סף דלתנו.
"הם באו לראות למי יש הכי הרבה נס-קפה של עלית בבית. מהר! Hallo, somebody… "
עיני הגברים היו תקועות על מירב לווין, ובהתחלה לא עניין את אף אחד מאיתנו, למה וכמה. הבנות היו אם-כן אלה שהתעשתו ראשונות, כשהבינו שיש כאן פוטנציאל גבוה להרוויח כמה אלפי שקלים. כל זאת, אם תצלחנה ללקט מהר ככל האפשר כמות גדולה ומכובדת של פחיות נס-קפה מתוצרת עלית.
לאחרונה, מדי ערב, צפינו בקמפיין של תשדירי פרסומות המראים משפחות מאושרות מכל קצווי הארץ, ש"נתפסו על חם" כשברשותן עשרות ואולי מאות פחיות נס-קפה מאותה חברת מזון הנ"ל, אך מי יכול היה לשער שהם יגיעו דווקא הנה, לקיבוצינו הקטן והאנונימי ושנזכה אנחנו לקבל את פניהם ראשונים?!

בעוד בנות הבלוק מתרוצצות כה וכה בין החדרים ובין בתי השכונה, במטרה לצבור פחיות נס-קפה בבהילות, ובעודנו, הבחורים פעורי פיות ומזילים ריר כלא מאמינים למראה ענינו, עברה השמועה בקיבוץ אודות האורחים הבלתי צפויים, כאש בשדה קוצים.
בכל השכונות ובכל השיכונים אצו רצו להם מבוגרים וילדים כאחד, וכולם עסוקים היו בחיפושים קדחתניים אחר פחיות נס-קפה של עלית.
כמובן שגם מקומם של חבורות הילדים ובני הנוער לא נפקד, ואלה נצפו באזורינו תרים אחר נערת גלגל המזל וצוות הצילום שלה, מוכנים להסתערות לעברם בצווחות ובתלישת השערות.

כעבור שעתיים לערך, פשטה השמועה שבבית משפחת רביד קיבלו פרס כספי נאה למדי, בהיותם אלה שליקטו וצברו מבעוד מועד את מספר הפחיות הרב ביותר שנספרו בקיבוץ. יש האומרים, שבמשך שבועות ספורים בטרם 'הביקור', לא ניתן היה להיכנס לאחד החדרים בבית שהלך והתפוצץ מפחיות נס-קפה של עלית.
ואכן, עוד באותו הערב נצפתה המשפחה המאושרת, שביתה ניצב היה ממש מאחורי הבלוק שלנו, על המרקע, כשאם המשפחה מחייכת חיוך רחב למרב לווין, ובראשה היא מתכננת את הטיסה הבאה לחו"ל.

ימים רבים אחר כך, מיאן יונתן לשטוף את הכוך הצר בחדרו ששימש הן בתור מקלחת והן בתור שירותים, בטענה שאינו מוכן שניחוחה של מירב לווין, נערת גלגל המזל שביקשה להיכנס אליו לעשות פיפי, יתפוגג עם ניחוח סבון הרצפה.
בסתר ליבנו היינו אנו, "הגברים התפוסים" שבחבורה, שותפים לחלוטין לקו המחשבה שהובילו לכך. אחרי הכול, כמה פעמים בחיינו הקצרים והאפורים, נזכה עוד לביקורה של נערת גלגל המזל על סף דלתנו ובנוחיותנו…?
____________________________


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך