נקבה זה לא עלבון

סתם מישהי 02/04/2015 1247 צפיות 6 תגובות
...

שיעור ספורט, השיעור האהוב עלי.
אני מקווה שנשחק כדורגל. אבל זו רק אני ועוד מעט מאוד בנות.
והמורה לספורט מודיע: "היום נשחק כדורגל!", ומוסיף, "דניאל אריאל אורי וניר – לכו להביא את השערים, אלון וגיא – את הכדורים".
הוא תמיד בוחר רק את הבנים להביא ציוד כבד.
"מרוצה טומבוי?" שואלות אותי כמה בנות. הבנות שכל הבנים מחבבים ורודפים אחריהן. שעסוקות כל היום בלקנות בגדים ולמרוח לק ואודם.
ואני בתגובה שולחת להן מבט שמבהיר להן להתרחק ממני.
לאחר כמה דקות שהמורה חילק קבוצות הלכנו למגרש.
בנות משחקות נגד בנות ובנים נגד בנים. הבנים חצי שיעור והבנות חצי שיעור.
למה בנות לא נגד בנים? זה לא כוחות. כמובן. בהתחלה שיחקו הבנים. המשחק נגמר בתוצאה של 1 – 2 והקבוצה המפסידה התחילה לצעוק על הקבוצה המנצחת ששרה שירי ניצחון וירדה על השחקנים ה"לוזרים". כך הם מכנים אותם.
וכשהשופט שרק לסיום המשחק של הבנים ולהתחלת משחק הבנות, אחד הילדים צעק "זה לא פייר, הן לא יודעות לשחק!". לא הצלחתי לראות מי זה בבירור ואני שמחה על כך. אני לא יודעת אם הייתי עומדת בפיתוי החטיף לו סטירה או שתיים. "כן!" צעק אריאל, "אתן גרועות לכו מהמגרש תנו לנו לשחק". והמורה הלך להעיר לשני הילדים ושרק בשבילנו לתחילת המשחק.
האנדרנלין בער בי. הצלחתי להבקיע גול וגם אחת הבנות מהקבוצה השניה הבקיעה גול. המשחק נגמר בתוצאה של שוויון. ולא כמו הבנים, קיבלנו את זה יפה.
אני יודעת שהקבוצה שלי יכלה לנצח. אם רק חלק מהבנות היו עוצרות מלהסתכל ולרכל על הבנים ומתחילות לעזור במשחק. אולי היינו מנצחות. אולי.
ובסוף המשחק. כשנרגעתי מההתלהבות של הריצה והבקעת הגולים וההגנה וההתקפה. החלטתי להוכיח לבנים שהבנות לא נולדו בשביל למרוח לק ולהיות לידם כדי שירגישו טוב עם עצמם. כמה שהם חזקים ומהירים לעומותנו, הבנות ה"חכמות". ואני לא רוצה להיות חכמה. אני רוצה להיות חזקה ומהירה כמוהם. הזמנתי כמה בנים למשחק נגד מעט הבנות שאהבו לשחק כדורגל כמוני. והם צחקו, לגלגו ולבסוף הסכימו "רק כדי להשפיל אותנו".
קבענו בשעה חמש וחצי במגרש של בית הספר. ביקשנו שישאירו אותו ריק בשביל המשחק שלנו. היינו 5 נגד 5. 5 היה המקסימום של הבנות שהצלחתי לשכנע אותן לשחק.
רצנו, הבקענו, קיבלנו, נלחמנו.
ולבסוף תוצאת המשחק 4-1.
ומי ניצח בסוף? הבנים כמובן. אני חייבת להודות, שיחקנו את הכי טוב שלנו. נתנו הכל.
ולאחר שהבנים ניצחו הם הלכו לחבריהם להודיע להם על הניצחון. והם, בתגובה, "מי ישמע! כולה ניצחתם כמה בנות!"
והשוער, שפספס כדור אחד של חברתי, מיקה. זכה לירידות והשמצות. "יא נקבה" הם כינו אותו.
ואני עומדת שם, בצד ומטילה ספק בדבר אחד ומשמעותי. אולי אני באמת פחות טובה מהבנים החזקים והמהירים. ובכל זאת עדיין יש בי משהו שמנסה לומר לי,
שנקבה זה לא עלבון.


תגובות (6)

יפה, מסר עמוק, ברור מהטקסט.
ואהבתי מאוד את העובדה שנצמדת לאמת, שהם ניצחו ולא הבנות באורח פלא.

02/04/2015 23:40

צודקת! אני איתך לגמרי. למרות שאני לא אוהבת כדורגל (יש לי טראומה מאז שבכיתה ג' כדור פגע לי חזק בבטן. ממש חזק) אני מסכימה עם העמדה שלך. אנחנו חזקות, אנחנו טובות ואנחנו מהירות. ליהיות נקבה זה לא דבר רע. אם מישהו יגיד לי שאני רצה כמו בת, אני לא איעלב. כי אני באמת בת. אין בזה שום דבר משפיל. מי שחושב שליהיות בת זה דבר רע צריך להיתבייש. יש בנות ספורטאיות. יש בנות מרצות באוניברסיטה. יש גם כמה ראשי ממשלה שהן נשים. אני לא יכולה ליסבול אנשים סקסיסטים ושוביניסטים. ואני גם לא מנסה להשוות אותנו לבנים. אנחנו בנות, הם בנים, וכל אחד אחר. כל אחד טוב בדרך משלו. ואנחנו בנות כי זה מי שאנחנו, ומי שיש לו בעיה עם זה, שילמד להתמודד :)

02/04/2015 23:41

מסר כל כך עמוק ונכון. אני אוהבת לשחק כדורגל, והאמת? אני די טובה בזה. כל כך הזדהתי עם הסיפור, כי זה כמעט בדיוק מה שקרה השנה בשיעור ספורט. בנות נגד בנות (וחברה שלי הבקיעה את הגול היחיד במשחק) ובנים נגד בנים.
יש לנו מגרש כדורגל בבית ספר ומי שמגיע לפני שהלימודים מתחילים יכול לשחק. לא מקבלים שם בנות בברכה- אבל לנו (לי ולחברה שלי) לא כל כך אכפת מזה.
אני עומדת להראות לה את הסיפור הזה. היא תמות עליו!

03/04/2015 09:20

אני מאוד שמחה על התגובות שכתבתן לסיפור הזה.
הסיפור נגמר בסוף די מבאס. הבנות הפסידו והבנים ניצחו.
ציפיתי מעצמי לעשות את הסיפור כך שהבנות שהגיבורה של הסיפור תבקיע גול ניצחון והבנות ינצחו. אבל היה ברור לי שבמציאות – רוב הסיכויים שדבר כזה לא היה קורה. אז כן נצמדתי לאמת. גם אני לא יכולה לסבול שוביניזם. אני לא כל כך מאמינה שמתישהו התופעה הזו תיעלם מהעולם. תמיד יהיו בנים שיחשבו שהם יותר טובים מאיתנו, הבנות. תמיד.
שמחתי שהבנתן את המסר, ואני מקווה שחברה שלך תאהב את הסיפור קטניס.

03/04/2015 09:26

את חייבת להמשיך!
אני לא יכול להפסיק לחכות לקרוא עוד פרק!

13/05/2015 20:40

    זו לא סדרה בהמשכים, אלא סיפור רגיל שלם.
    בכל זאת אני שמחה שאהבת :)

    23/05/2015 13:20
סיפורים נוספים שיעניינו אותך