Rumpelschtilzchen
גמר חתימה טובה

עוץ לי גוץ לי

Rumpelschtilzchen 05/10/2016 1755 צפיות 5 תגובות
גמר חתימה טובה

בסדרת המד"ב 'מסע בין כוכבים', כיכבו קפטן קירק הלבן, האן סולו המזרחי, ד"ר ספוק הוולקני, וקולונל או'הרה שחורת העור. שלום בין-גלקטי שקצת הקדים את זמנו.
באחד הפרקים, הגיח להופעת אורח אביה של קולונל או'הרה- סטמפורד או'הרה ד'ה פירסט.
לא מצאתי כל אזכור לדמותו ברשת, אך זיכרון ילדות קשה למחות.
כבר אז חשבתי שסטמפורד או'הרה זה בקיצור סתם-**א, גס רוח שכמוני.

כשהכרתי את אתר 'סיפורים', מצאתי כותבים רבים שחסרה להם הכוונה מתאימה בעברית. הצטרפתי בכדי לבקר את השפה הקלוקלת, ולשפר את רמת הדקדוק. ברור היה לי, כי ביקורת ארסית כשלי, תתקבל ב'אנטי'. ציפיתי שישנאו את הביקורות שלי. מסיבה זו שלפתי את זכרון הילדות של סטמפורד או'הרה הראשון, וקראתי לעצמי stamhara1.

טעיתי. התקבלתי באהדה, ואפילו רכשתי חברים. מסתבר שאפשר להתמכר לדברים שהם לא בהכרח שליליים.
לאחר שיחות עם כמה מחבריי לאתר, החלטתי להחליף את שם העט.

כחובב מושבע של תת-סוגת 'פנטזיה' – 'עשרים שנה אחרי', התאהבתי בסדרה 'היה היה פעם'. לראשונה קיבלתי הסבר מניח את הדעת, על מניעיהם של הנבלים.
הארכי-נבל רַמְפְּלְסְטִילְצְקִין (תעתוק מאנגלית) הוא לא משוגע, לא שיכור, לא פדופיל, ולא אידיוט. הוא זקוק לבתה של בת הטוחן, בכדי למצוא את בנו האובד. גאוני.

את רוּמְפֶּלְשְׁטִילְצְכֶען (תעתוק מן המקור הגרמני), תרגם אברהם שלונסקי ל- 'עוץ לי גוץ לי'. תרגום זה שומר על המצלול המקורי, ואף מעניק לו עומק. גוץ – כמבנה גופו של השדון, עוץ – על שום שמעניק עצה ותחבולה, ואף מתכתב עם ארץ עוץ הקסומה.

Rumpelschtilzchen, זהו שמי החדש. תוכלו לקרוא לי 'עוץ לי', 'רמפל', 'רומפל', וכמובן בשם המפורש שבתחילת השורה. בניגוד למקור – אני לא אתפוצץ.


תגובות (5)

הכינויי החדש הולם אותך.
גמר חתימה טובה :)

06/10/2016 00:02

תתחדש על השם החדש. אני מאוד אוהבת אותו. היה גם מעניין מאוד לקרוא מה עמד מאחורי השם הקודם שלך. אני חושבת שאקרא לך רמפלסטילצקין ואולי לפעמים רמפל. אתה תורם הרבה לאתר ונותן ביקורות מעולות. מי ייתן וירבו כמוך באתר.

06/10/2016 00:51

תודה CnnBll, תודה קורן. משמח מאוד לדעת שאפילו על זה טרחתם להגיב.

06/10/2016 01:06
572 572

תתחדש. מי ייתן ותתקן כל קש פשוט שיש פה לזהב טהור.????

06/10/2016 10:50

רמפלללל! מוצא חן בעיני (:
תודה שענית על שאלתי בצורה כל כך מפורטת, מספקת, מעניינת וכתובה נהדר.
כאשר כתבת לי ביקורת בפעם הראשונה, חשבתי לעצמי "מי זה החצוף הזה, למה מי הוא בכלל??" ודיי תקפתי אותך בחזרה, על אף שכל מה שעשית היה לתקן אותי וללמד אותי לכתוב תקין… על המעשה הטיפשי והגאוותני שלי אני מבקשת סליחה. כיום, אני מחשיבה אותך כאחד מהכותבים הכי טובים באתר וכידיד טוב – לכן אני מקבלת את תיקונייך בשמחה ואף מקווה לראות תגובה ממך.

אני חייבת להודות שעד לפני מספר דקות לא הבנתי את פירוש שמך הקודם באתר. לא חשבתי על h כמו ח'.

נ.ב. לא יכולתי להתאפק ושיניתי חזרה את תמונת הפרופיל שלי. החילזון יותר מידי יקר עבורי.

06/10/2016 16:00
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך