ראיתי סוג של מסמך שמישהי אחרת כתבה, שלא היה על ספרים בדיוק, אבל זה הזכיר לי את זה.

על ספרים.

16/05/2013 650 צפיות 6 תגובות
ראיתי סוג של מסמך שמישהי אחרת כתבה, שלא היה על ספרים בדיוק, אבל זה הזכיר לי את זה.

אני לא כותבת הרבה סיפורים אישיים, אבל זה ברמת עניין דחוף. אני כאן, כדי לדבר על ספרים. זה אתר של אנשים שנורא אוהבים לקרוא ולכתוב, אז אני מניחה שאתם מבינים בספרים. אתם מכירים את התחושה הקרירה החלקה של העברת דף בספר חדש, של התעמקות במילים, והתקפי צחוק במקומות הנכונים. את הארומה העשירה של ספר חדש, ניחוח של הרפתקה חדשה שצפונה בין קירות הנייר. את הריגוש והשמחה כשהגיבור מצליח במשימתו, ואת האבל העמוק ככל אחר, כשדמות מתה. ספרים באים בכל הצורות, בכל המינים, גדולים וקטניםף נכתבים על ידי סופרים כאלו ואחרים, ספרים ממכרים, מצחיקים, מעציבים, ספרים בעלי מסר, או סתם ספרים כדי להעברי את הזמן. היום, אנחנו בעידן המודרני. במקום ספרים יש לנו אנטרנט. במקום הקרירות הנעימה של הדפים, יש את החלקת האצבע על גבי המשטח של מסך המגע החדש. במקום מסר, יש רק הודעה על הסלבריטי החדש שמגיע לבקר, וכמה שהוא מושלם וחתיך ורגיש ומדהים. אז עוד עשר שנים, או עשרים, או אפילו שלושים שנה, הדור החדש לא יכיר ספרים. ואני לא יודעת מה אתכם, אבל אני אתגעגע לכובד המנחם של ספר בידי, או בתיק. אני אתגעגע לריגוש שבלהחזיק ספר חדש בידי, להסתכל בכריכה בהתלהבות, לדמיין מה צופן בחובו הסיפור. אני אתגעגע לבריחה הביתה אחרי יום סגרירי, בשביל ילדים שלא תמיד היה להם קל בבית הספר, להגיע הביתה, להוריד את התיק, ולברוח לעולם שבו אתה לא נמצא, רק הגיבור וחבריו. אני אתגעגע לתחושה המספקת בלסגור את העמוד האחרון של הספר, בהשתהות של כמה שניות, כדי להרהר במסר, כדי לספוג את תחושת ההשלמה שבסגירת מעגל, ולאחר מכן, בהתרגשות המחודשת של לקרוא אותו שוב.


תגובות (6)

ואי נכון…
זאת בדיוק ההרגשה שהספר נותן…
נמנמנמנמנמנ….*~*

16/05/2013 05:28

זה לא חייב להיות ככה…..אני חושבת שמה שכתבת מאוד עמוק.

16/05/2013 05:29

ממממממ…. אין לי ממש הרבה מה להגיד על זה, אבל זה היה ממש יפה, הדרך שכתבת בה את זה בהחלט מעבירה את המסר אבל… אני לא ממש בטוחה אם אני יכולה להסכים איתו ב100%… לא, אני לא.

16/05/2013 05:31

בתור המישהי הזאת אני חייבת להגיד שמה שכתבת מקסים, ואני מסכימה איתך במאה אחוז. תמשיכי לכתוב:)
אוהבת, איילת 3>

16/05/2013 06:32

אני מסכימה איתך במאה אחוז אבל ספרים כתובים לעולם לא יעלמו מהעולם כי תמיד יהיו אנשים שיעדיפו לקרוא אותם כך (האנשים הנורמאלים… רובינו חושבים כמוך) סליחה אם העלבתי את מי שמעדיף ספרים דיגיטליים
כן כן, אני יודעת שזה בדיליי כי העלית את זה לפני מלא זמן אבל:
א. אני מלכת הדיליי
ב. ראיתי את זה רק עכשיו

26/09/2013 01:49

זה ממש נכון,
וכתבת את זה כל כך יפה!
הדרך בה כתבת העביר את המסר בבירור!
ממש יפה!

26/09/2013 02:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך