מרק
טיוטא ראשונה לכתב ארוך הרבה יותר, שאני רוצה לפרסם תחת השם "צו פיוס".
אשמח לביקורת.

צו פיוס – טיוטא ראשונה

מרק 13/06/2013 697 צפיות 6 תגובות
טיוטא ראשונה לכתב ארוך הרבה יותר, שאני רוצה לפרסם תחת השם "צו פיוס".
אשמח לביקורת.

החברה הישראלית שבורה לרסיסים, זה ידוע. הצפון-תל-אביבי, זה שמרצה באוניברסיטה ופעיל בארגון "בצלם", סולידרי יותר עם כאב תושבי השטחים מאשר עם קשיי הקיום של המנקה שלו. הישראלי ה"נאור", זה שעומד בצפירה, ששירת במג"ב ואומר ש"כל עם ישראל אחים" – קורא לאחיו "נאצים", ו"עוכרי ישראל". החרדים, שחוטפים מכולם, אוהבים לשנוא את כל מי שלא חרדי, בהדדיות אירונית, בדיוק כמו הלא-חרדים.
הישראלי הממוצע, זה שמרשה לעצמו להעביר ביקורת, על הכיבוש או על "בצלם", על נשות הכותל או על החרדים שמפגינים כנגדן, על ההומופוביה או על "הבורות הפאשיסטית" – מעביר בסופו של דבר ביקורת על עצמו. כי כשאתה מבקר תופעה – אתה אמור לעשות את זה מרצון לשנות לטובה, לא להעליב ולשפוך ציניות חומצית תוך צחקוק מרושע וצעקת "תיחנק, פאשיסט".

תחשבו רגע מה יקרה באחרית הימים, כשאלוהים ידרוש מאיתנו לדעת – "קין, איה אחיך?", ואנחנו נענה לאלוהים בחוצפה שפיתחנו נורא מהר: "השומר אחי אנוכי?", תוך כדי שאנחנו מנסים למחוק עם הרגל את הדם של אחינו, שהרגע שפכנו לאדמה.
כי כאלה אנחנו, אוהבים לשנוא. נהנים מכל שלהבת שמציתה מחדש את הביקורת כנגד הפנאטיות של החרדים, הקיצוניות של השמאלנים \ הימנים, הרבנות הראשית שיושבת לכולנו על הוריד, לפיד הרמאי הנאצי השקרן הגנב ועוכר ישראל ובכלל כנגד כולם, כל עוד זה לא נוגע לנו.
אנחנו הישראלים מוצגים במיניאטורה מדויקת להפליא בטראש סגנון "האח הגדול", בתור הבחורה השמנה, גילי נקרא לה, שפותחת את הלוע שלה על כל העולם, רק בגלל שכואב לה להסתכל במראה. כשאנחנו רואים את זה אנחנו כמובן מזדעזעים, אומרים שזה הזבל של החברה, שזה לא אנחנו. את אותו הדבר אנחנו אומרים על סרטונים שבהם רואים חיילות מתפשטות, כמו זנזונות קולג' ממוצעות.
הישראלים הם גם חרב פיפיות מעניינת – אנחנו מזדעזעים לראות חרדי יורק על חיילת, ובאותה נשימה זועקים על אובדן הצניעות כשחיילת אחרת מצטלמת באפוד, ותו לא. הישראלים יקראו לכולם אנטישמים: לאירי שימחה על הכיבוש, לחרדי שלא יתגייס לצבא בגלל כל הזימה שרוחשת בו (ושומר נפשו ירחק, לצערי). הישראלי יקרא גם ל"סמולני" אנטישמי, רק בגלל שזה נורא נח לצעוק על כולם, כמו אותה גילי, רק קצת כואב להסתכל במראה.
אז לא, אני לא ימני, לא שמאלני, ובאמת לא אכפת לי מהערבים, שיחיו.
אז מה אני רוצה? שחרדי יחיה בתל אביב בדיוק כמו שהחילוני יגור באמצע בני-ברק אם בא לו. שצה"ל יהיה מקום עם ערכים, ולא שמיכה מלאת מנדבושקעס ושיחות סקס כל היום. שבחורות לא יסתובבו עם התחת בחוץ, ושאם כן – שהן לא יהפכו למושא תשוקה ואהבה. שאני אהיה גאה להגיד שאני ישראלי. שאני ארשה לעצמי את הגבינה עם הציור של הבית, ולא עם המחיר של הבית. שהחדשות שאני אראה ב"הארץ" יהיו אותן חדשות שאני רואה ב"ישראל היום".
שיהיה פה טוב.


תגובות (6)

אהבתי D:
-קורן ♥

13/06/2013 03:38

יפה מאוד תאמת יש פה כמה קטעים שכתבתה פה בקטע שלך שאני אישית לא כול כך הבנתי מה אתה אומר
וגם אני אומרת לך את האמת שיש פה כמה דברים שכתבתה והם ממש לא נכונים מצטערת שאני אומרת את זה …אבל ככה זה מאוד יפה תמשיך כך בדרך שלך
אוהבת שרית =)

13/06/2013 04:03

שרית,
אני אשמח אם תעירי לי על נקודות שבהן את חושבת שנפלה טעות (כי הרי זו ביקורת).
אשמח גם אם תצביעי על קטעים לא מובנים.
בתודה, מרק.

13/06/2013 06:30

תאמת כול הקטע שכתבתה פה קמעת אז הוא הכי הרבה מדבר על החרידים
כאילו אתה יודע שכול אחד יש לו פה בעצם בעולם בחירה חופשית אז כאילו הם עשו את הדרך שלהם אתה מבין … ובקשר לזה שהם מתנהגים קצת מגעיל אתה צודק הם באמת מתנהגים כמו פשיסטים שזה מאוד מגעיל אך עם תבין שהם בעצם לא עושים שום דבר רע אתה מבין … כאילו מרוב שאני שומעת הרבה אנשים שמדברים על הדתיים זה קצת מתחיל להגעיל אותי כי תאמת הם לא אנשים רעים הם פשוט סוג של סגורים שזה לא טוב כי הם לא מכירים את העולם שבחוץ אתה מבין זה מרוב שהם כאלה אז בגלל זה הם גורמים לנו לא לאהוב אותם ולא ליתחבר ליהדות שלהם
ותאמת אתה גם קצת צודק בזה שהם לא מתנהגים יפה כאילו הם סוג של בגללם העולם בעצם יצא במצב כזה של הכול אחרת כי בעצם בני האדם הם סוג של עם יש חוקים או גבולות אז הם כאילו רוצים לעשות דווקה כדי לא לעשות אותם אז מה שאני רוצה להגיד לך שיש משהו בדברים שלך אבל גם חלקם מאוד לא נכונים אני מקווה שאתה מבין
אתה צודק מאוד שהיום יש הרבה בנות שבם פשוט זונזונת וזה מגעיל אבל תכלס העולם של היום פשוט מגעיל אז אני מבינה אותך
מקווה שהבנתה אותי
ועם אתה רוצה לדבר איתי אז אני הכי הרבה נמצאת בצאט של האתר
והשמח גם לתגובות שלך בסיפורים שלי
ושתהיה לך דרך צלחה מקווה שתמיד תחשוב על הצעד הטוב
אוהבת שרית

13/06/2013 06:57

שרית,
אני חושב שפספסת נקודה חשובה ב… "מאמר", נקרא לזה ככה.
הרעיון הוא צו פיוס, אחווה וחברות, לא פירוד בחברה הישראלית, והפסקה האחרונה תעיד על כך יותר מכל. אין לי שום אמירה נקודתית וביקורתית כנגד החרדים, ואם כן – אז יש לי גם מה לומר לחילונים. אני מבקר את החברה הישראלית על השבר, על המחסור בדו-קיום עם עצמנו.
בברכת המשך יום נעים, מרק.

13/06/2013 07:11

הא .. הבנתי אותך … מצטערת על הביקורת שנתתי לך
ושגם לך יהיה המשך יום מקסים =)

13/06/2013 07:18
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך