אנורקסיה- אל תפגעו בעצמכן!

shiroosh 12/08/2013 1544 צפיות 11 תגובות

תמיד מכניסים לנו לראש משהו קטן, ואפילו בלי לראות הוא כבר מחלחל עמוק ומגיע לתת מודע שלנו.
"להיות שמנה זה להיות מכוערת", זה מה שאני שמעתי כשעוד הייתי קטנה יותר. בפעם הראשונה שמעתי מחברות, בפעם השנייה שמעתי מאחותי, ובפעם השלישית- כבר שמעתי את זה מעצמי.

שבועיים לפני שהתחיל החופש הלכתי לבדיקות שבהן מודדים בכמה סנטימטרים גבהתי בשנה האחרונה, ובכמה קילוגרמים עליתי. אצל אדם ממוצע כל סנטימטר נוסף שהוא עולה אמור להיות קילו. אחרי שנמדדתי גילו שאני עליתי בגובה שש סנטימטר ושעליתי קילו וחצי. הייתי בגובה מטר ארבעים ואחת (אני בת עשר) עם משקל של עשרים ושבע קילו, שזה תת משקל. לקחו אותי לבדיקות ולמזלי לא היו חסרים לי ויטמינים בגוף, אבל נתנו לי מילקשייקים שאמורים להעלות את המשקל שלי, ואני מיד התנגדתי.
הייתי בטוחה שאני צודקת, שכמה קילוגרמים נוספים רק יזיקו לי. אבל בעצם פחדתי להיראות 'שמנה', להסתכל על המשקל ולראות שכתוב שם שלושים במקום עשרים ושבע. שום דבר לא הצליח לשכנע אותי, לא אימא, לא אחותי, אפילו לא כתבה על נערה שהגיעה למצב של אנורקסיה דרך אותם ההרגלים שלי.
במצב מסוים התחלתי להסס, עד שהגעתי לקטע שבו אני שואלת את עצמי- בשביל מה? את כל כך חלשת אופי שאת נותנת לדבר כזה להשפיע עלייך? ובאותו הרגע פשוט נגעלתי מעצמי. מה לא בסדר בלהיות במשקל הממוצע? מה לא בסדר אפילו להיות יותר מהמשקל הממוצע? תמיד אמרו לי שהאופי זה מה שחשוב, וכמה ששמעתי- לא באמת הפנמתי. אני יכולה להיות רזה, אני יכולה להיות רזה מאוד, אבל אני כלום אם אין בי אופי. והשנה אני ינסה לשנות את עצמי, לנקות את הראש מכל הסטיגמות האלו.

לאחרונה יש המון מקרים של נערות שסובלות מתת משקל ומאנורקסיה רק בגלל דאגות מיותרות על המשקל שלהן. לכל מי שאפילו חושבת שהיא 'שמנה' או 'מכוערת'- אתן יפות כי אתן בעצם אתן. אל תייסרו את עצמכן עם דיאטות, זה לא בריא וזה גם לא לגיל נוער. אתן מושלמות בדיוק איך שאתן, אז אל תפגעו ביופי הטבעי שלכן או יותר גרוע- בעצמכן! לעשות קצת ספורט זה טוב ומועיל, אבל בארוחות תאכלו עד שתהיו שבעות, אל תענו את עצמכן! בתור מישהי שסובלת מתת משקל, גיליתי שזה לא כל כך יפה להיראות רזה. מרוב הרזון נהיו לי סימנים של קמטים בפנים, ואני לבשתי בגד ים מלא כדי להסתיר את הצלעות שלי שממש בלטו החוצה. למזלי הבנתי עכשיו שעדיף להיות 'שמנה' מאשר רזה, ואני מנסה לשקם קצת את עצמי.
אתן לא שמנות, אתן לא מכוערות, אתן רק אתן, וככה אתן מושלמות.
אל תפגעו בעצמכן!


תגובות (11)

תודה לך שכתבת על נושא כל כך חיוני, אני מקווה שהוא יאיר אנשים ויחדיר בהם את ההבנה לא לפגוע בגופם ולהוקיר אותו יותר מכל, כי הוא לא נועד להרס ולחוסר איזון :)
כל הכבוד על הגברת המודעות בכתיבה יפה ונכונה !

12/08/2013 15:33

וואו, כל כך נכון, זה צריך להיות בבחירת העורכים!
מסכימה איתך לגמרי, וגם עם אמיצה חחח :)

12/08/2013 15:40

אני ממש מסכימה איתך!!!!!!!!!!!!!!

12/08/2013 15:42

אין לי אנורקסיה אבל אני כן בדיאטה כי החלטתי לרדת קצת במשקל כי אני פותחת דף חדש בחיים שלי ובגלל זה אני גם רוצה להשתנות מבחינה חיצונית. בעבר הציקו לי שאני שמנה ולא הקשבתי להם. וברגע שהתחיל לי המחזור התחלתי להרזות ולגבוה. אך עדיין אני לא שמנה ולא רזה אבל אני רוצה קצת לרדת במשקל. ואני לא אוכלת הרבה אלא שפשוט ככה אני בטבעי. ואני אף פעם לא רוצה לאכול. תמיד מכריחים אותי לאכול.

12/08/2013 16:19
~~

מצדיעה לך על זה ששיתפת ! חבל שבלילה בגלל שלא הרבה רואים…
אני אישית לא שמנה ולא רזה :) אני גם לא אנורקסית ככה שאני הכי סבבה,
ולבנות שהן כן – אתן יפות כמו שאתן ואף אחד (נבר!!) לא יוריד לכן את החיוך מהפנים :-)
" אל תתני לעולם לשנות את את החיוך שלך, תתני לחיוך שלך לשנות את העולם ".

למרות שאני סלינטורית (בנשמהההה !!) אני גם אוהבת מאוד את וואן די (אני מושפעת מBFF שלי. חחח היום הייתי בבת מצווש שלה והיה שם במצגת בת מצווה את השיר הזה… חחח)
אז הינה:
https://www.youtube.com/watch?v=QJO3ROT-A4E
אני דיי בטוחה שהבנתן את המילים אם לא פשוט לתרגם משירונט לגוגל תרגום.
אוהבת ♥

12/08/2013 17:01

אמיצה, רות ו- ווינטר- אני משתדלת לשתף כמה שיותר בדברים כאלו, חשוב שכמה שיותר בנות יראו ויבינו שהן מושלמות גם ככה! תודה רבה לשלושתיכן<3
זאבת ירח- טוב שלא הקשבת להם, שימי פס על כל מי שמעז אפילו לומר לך את המילה 'שמנה'. אין כזה דבר, 'שמנה', ברגע שמכנים אותך ככה ואת לא מתנגדת את בעצם הופכת להיות כזו בעיני אחרים, אבל את פשוט התעלמת, וזה הפיתרון הכי טוב. בכמה את רוצה לרדת, ולמה? אני אישית חושבת שדיאטות לא הכי בריאות כל עוד המשקל שלך תקין ביחס לגובה שלך… בתור אחת שהייתה במרחק נגיעה מאנורקסיה, נורא קל להיכנס לזה אבל קשה לצאת מזה, אני עדיין באותו משקל…
סלינטורית- משפט מדהים! "אל תתני לעולם לשנות את החיוך שלך, תתני לחיוך שלך לשנות את העולם". את לגמרי צודקת, ותודה רבה על הקישור! אני אכנס אליו אחרי שאני אסיים לכתוב את התגובה :)
נ.ב: גם אני סלינטורית ודיירקשנית <33

12/08/2013 17:34

שמעתי את השיר הזה כך כך הרבה פעמים ואף פעם לא נמאס (ולא רק בגלל שוואן די המושלמים שרו אותו<3)!
השיר ממש מתקשר למסר שכתבתי, תודה רבה ^-^

13/08/2013 10:03

שירוש מותק זה ממש נכון והכתיבה היא כל כך נכונה וחכמה כאילו שקראתי עכשיו עיתון! אצלי מגיל קטן יושב בראש שאני "שמנה – שמנה" בבצפר הרכזת הייתה שולחת מיכתבים להורים שלי שאני לא בסדר, מרוב שאני הרזתי ברמות.. שקלתי באמת הרבה וחצי שנה הייתי בדיאטה ירדתי 12 קילו !!!!! עכשיו כשהרכזת "הפחידה" אותי עליתי 7 קילו…. עכשיו לא רואים אליי כימעט ושום הבדל, היקר שעכשיו ההורים שלי רגועים ואני בריאה!!!!!! ^_^

23/08/2013 05:54

אם את בריאה, זה מה שהכי חשוב!
לפעמים בנות שמות את המראה חיצוני לפני הבריאות, וזה פשוט חבל כי לא יוצא להן שום דבר מזה, הן סתם מקלקלות את עצמן ואת הבריאות שלהן בלי להיות מודעות לזה אפילו..
גם אם המראה החיצוני היה משתפר, תמיד צריך לדעת שהבריאות ראשונה בכל סדר עדיפויות שקיים..

23/08/2013 06:08

כל הכבוד לך .. גם אני בתת משקל, אבל לא בגלל דיאטה או אנורקסיה. משהו שעברתי שגרם לי לאבד במשקל באופן משמעותי ודיי הרס לי את החיים. הפסקתי לגבוה ולהתפתח ולמרות שאני יודעת שאני רזה לא משנה כמה אני מנסה לשהמין אני לא מצליחה. אני מאחלהת לך שתצליחי יותר ממני תהיי בריאה !!

25/08/2013 10:02

תודה רבה לך ♥
את תמיד יכולה לדבר איתי אם את צריכה לפרוק או להתייעץ, הנה האימייל שלי- [email protected] :)
תהיי בריאה גם את, מקווה שהכל יעבור ושתצאי מהתת משקל מהר ♥

25/08/2013 12:06
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך