כשהתחלתי לכתוב את הסיפור, רציתי להתחיל מילדה קטנה שבוכה והתברר שזה מגיע להורה שמת בגבורה אל נגד הילדה. נאמר לי שהסיפור הזה הוא אחד מאלה שהכי זרמו, מאלה שכתבתי.

הורה מאבן

25/08/2009 1403 צפיות 6 תגובות
כשהתחלתי לכתוב את הסיפור, רציתי להתחיל מילדה קטנה שבוכה והתברר שזה מגיע להורה שמת בגבורה אל נגד הילדה. נאמר לי שהסיפור הזה הוא אחד מאלה שהכי זרמו, מאלה שכתבתי.

העיניים הללו, שמזילות דמעות, דמעות רטובות כל כך, מרטיבות את כל הפנים, הארורות הללו. הן לא נותנות לשמש החמה לייבש את הפנים, כמה חבל. אם רק הפנים היו יבשות, שמחות, הייתם יכולים לראות את שמחת החיים שעלייה. אם רק שמחה הייתה הילדה, אך קשה זה כשההורה נרצח אל מול עינייה.
ההורה, הכואב שילדתו רואה אותו ברגעיו האחרונים, רואה ברגעים קשים, רגעים של חולשה – ההורה המראה כי וויתר ונותן חייו למוות, הנותן נשמתו לאלוהים, הנותן את ההורה של הילדה הזו, נותן את ההורה הלאה. נותן את הילדות של הילדה לעזאזל ולרחוב.
והילדה הזאת, התמימה והאדישה, החמודה לשעבר והנחמדה לכולם, המחייכת אך ללא רצון, העושה את הטוב לכולם אך לא לעצמה, היא לא נותנת לעצמה לחייך בשביל עצמה, היא נותנת את חיוכה לאחרים, בשביל להשיב רצונם, אך אם רק לעצמה הייתה נותנת חיוך – הייתה שמחה בעצמה, כפי שכל מי שקיבל חיוך ממנה, היה שמח. אבל לא היה זה כך, לא בלבד. הילדה לא רצתה בחיים שקיבלה, היא רצתה רק להמשיך, להמשיך בשביל האחרים, אלו שזקוקים לה, אלו שרוצים בחייה ואלו שלא רוצים במותה.
וכך המשיכו חייה והיא נשארה בחיים רבות, וזאת, הילדה הקטנה, למדה אושר, למדה משחק ולמדה אהבה. למדה לידה ולמדה נישואין ולמדה מוות, אך לפני המוות למדה את אשר הורה שלה למד: להירצח על-ידי עצמך, מרוב האדישות, כי כאשר הלב הופך לאבן, לרך לא יוכל יותר להפוך וכשרצתה בחיוך לקבל, רצתה את ליבה לתת, הלב נשבר מרוב האהבה, כי אבן לעולם אהבה לא ילמד.
אבל לפעמים חלומות מתגשים.


תגובות (6)

סיפור נחמד.
מסכנה הילדה S:

25/08/2009 14:27

אני חייבת לומר, זה פשוט סיפור נוגע
רק מעטים יכולים להעיד מניסיון חיים, שהכל לא חשוב
מה שחשוב זה להנות!

25/08/2009 14:48

לפעמיים נתקלים שלא ברצון באסונות ומשברים אבל החוכמה לקום ולהמשיך קדימה ואם אפשר לא להפסיק לחייך

25/08/2009 15:38

תודה על התגובות, האמת היא שהניסיון חיים שלי הוא לא מועט וובו אני משתמש לרוב בסיפוריי – ברגשות שהרגשתי בזמן ההוא ובמעשים שעשיתי בזמנים כואבים נוספים.

25/08/2009 18:00

סיפור יפה וראוי …תמשיך..

נמרדי יוסף

24/11/2009 13:17

סיפור יפה מאוד
מהמילים מבינים שיש בך משהו
אתה כנראה מאוד מוכשר או \ועם הרבה חכמת חיים
הסיפור ממש נוגע ללב

22/07/2010 03:52
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך