החולמנית
כן, זה אמיתי. טוב, לא כמו שאתם חושבים, לא הפכתי ל"סופר הירו" אבל כן, במשך יום אחד, הרחתי כל מיני דברים מסוימים שהזכירו לי תקופות, אנשים וזמנים. מכירים את ההרגשה?

אשמח לתגובות, דעות והערות :)

בושם חדש?

החולמנית 25/10/2013 726 צפיות 4 תגובות
כן, זה אמיתי. טוב, לא כמו שאתם חושבים, לא הפכתי ל"סופר הירו" אבל כן, במשך יום אחד, הרחתי כל מיני דברים מסוימים שהזכירו לי תקופות, אנשים וזמנים. מכירים את ההרגשה?

אשמח לתגובות, דעות והערות :)

באחד הבקרים, התעוררתי משנתי ומצאתי את אחד מחושיי מועצמים מהרגיל. לא הראיה היא זו שהשתפרה, לא המגע ואף לא השמיעה אלא חוש הריח. כילדים, הייתם בוחרים בכוח-על "סופר ריח"? לא נראה לי. אך בעת הרגע, החלתי להביט על הסביבה בצורה שונה.
מהם ריחות? תזכורות של תקופות, אנשים, זיכרונות ורגעים. ריח השרוף הוא של הטעויות. ריח מתוק מזכיר את האהבה והחום. הריח החריף ששורף את עינינו מעלה את הכעס והכאב. ריח מלוח מעורר בי את זיכרון הדמעות המלוחות אשר התייבשו על פניו והריח החמוץ מטיח בי אלפי רגעים שהוחמצו. במטבח אני חשה את ריחה של סבתי זיכרונה לברכה אשר הייתה טורחת ומשקיעה את כל נשמתה במאכליה למעננו. בכיתה אני מצליחה כאילו לצפות בכל ריחנו מתאחדים יחדיו לשם העשייה והלמידה. אני מזהה את ריחם של בני משפחתי, של חברותיי הטובות, של האנשים מסביבי. ריחות המקיפים אותי במשך כל שנייה ביומי ואליהם אף אחד לא שם לב. "בושם חדש?" אני יורה מחמאה לאחת מחברותיי.
"הרחת את זה?" אני שואלת את השנייה והיא מושכת בכתפיה בתמיה.
ואני תוהה, האם מישהו אי פעם זיהה את הריח שלי?


תגובות (4)

לי יש (או לפחות היה) חוש ריח של כלב.
למשל, במשחקי מחבואים הייתי מריחה את האוויר וככה מצאתי את כולם, וזה לא בצחוק. אני גם ממש רגישה לריחות, אז חוש הריח שלי די דומיננטי.

25/10/2013 07:21

חחחחחחח מגניב! חוש ריח באמת יכול להיות חשוב :)

25/10/2013 07:26

תלוי, כל עוד אני לא מקיאה בגללו…

25/10/2013 07:26

קרה לי ^^

25/10/2013 07:47
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך